Algemene Loopthread

Vanaf vandaag is de Marathon Van Kruibeke "open". Kijk er naar uit om deze week de halve te doen!
Ik hoop dat ik het sub 6:00/km kan maar ik vrees er voor, laatste week was geen succes.

Maar bon, die tijd is bijzaak. Zo'n evenement in mijn achtertuin is sowieso al top.

Deze voormiddag opnieuw een BG-lid ontmoet, zijnde picasso123.

Te samen met Vlitser de mooie Vlaamse Ardennen gaan doorkruisen in en rond de Bosberg met in totaal 27km op de teller.
Opnieuw voor herhaling vatbaar :).

On a personal note sluit ik deze week af met in totaal 75km. Wat voor mij echt wel een piekweek is qua volume. Het goede loopgevoel is aan het terugkeren, maar morgen en overmorgen toch wat looprust. Better safe than sorry.

maar morgen en overmorgen toch wat looprust. Better safe than sorry.
Ik heb vrijdag ook overgeslagen. Woensdag was mijn HR abnormaal laag (slecht herstel of wat ziektekiemen in mijn lichaam?), dus het leek mij wijs om een sessie te skippen. Ik zat toch al aan meer kilometers dan de week ervoor (35 vs 24 km).

Morgen ga ik weer een toerke doen. (een nieuwe week)

Deze voormiddag opnieuw een BG-lid ontmoet, zijnde picasso123.

Te samen met Vlitser de mooie Vlaamse Ardennen gaan doorkruisen in en rond de Bosberg met in totaal 27km op de teller.
Opnieuw voor herhaling vatbaar :).

On a personal note sluit ik deze week af met in totaal 75km. Wat voor mij echt wel een piekweek is qua volume. Het goede loopgevoel is aan het terugkeren, maar morgen en overmorgen toch wat looprust. Better safe than sorry.
Inderdaad voor nog is te doen! Heb me wreed geamuseerd en het heeft de goesting voor langere afstand toch weer aangewakkerd. Ga toch proberen regelmatiger long runs te doen ipv het korte/snelle werk, zodat ik toch ooit eens mee kan richting Ardennen! Zal beetje plannen worden met fietsen erbij maar komt wel snor ;)

Iemand hier al eens gewerkt aan zijn 'Ground Contact Time Balance (links-rechtsverhouding) en daar nuttige tips voor? Mijn garmin geeft aan dat deze niet echt in balans ligt... Hoe meer ik mijn snelheid opvoer, hoe minder evenwichtig ik blijkbaar loop (threshold/intervallen zijn 46.5% - 53.5%). Dat lijkt me niet heel efficiënt en vraag me af of je daar specifieke drills/oefeningen voor hebt.
Erop letten dat ge u glutes en buikspieren voldoende opspant tijdens het lopen kan helpen. Ik heb het hier al eerder eens aangehaald, maar 1 van de meest voorkomende problemen is dat mensen teveel gaan doorzakken langs 1 kant met hun heup.
Dan krijg je dus die verkeerde balans. Pas op, het kan ook iets anders zijn éh, dat is vanop afstand niet te zeggen. Maar bovenstaande heeft mij wel geholpen.

Die extra rust deed deugd. Vandaag vlotjes 15km. Wat een verschil met woensdag, toen ik na 4km al lag te zwalpen.
De HR was wel (al)weer niet echt koosjer. Ik was met de collega nog vlotjes aan het praten in volzinnen aan een HR (volgens mijn Polar) boven de verzuringsgrens. :unsure:

Net 10km gedaan waarvan 7-8km met intervals tussen door. Stuk bergop hier ne keer of 7 gedaan. Heerlijk was 't buiten.
Veeeeeeel lopers vandaag.

Ik zoek een loopriem voor mijn gsm in kwijt te kunnen. Ben geen fan van die smartphone houders rond uw arm.
Iemand dat iets kan aanraden? Of wat gebruiken jullie als smartphone houder?

Ik zoek een loopriem voor mijn gsm in kwijt te kunnen. Ben geen fan van die smartphone houders rond uw arm.

Ik heb dit gewoon en doe die dan om mijn middel met het zakje aan de achterkant.

ik neem enkel m'n gsm mee voor lange lopen en dan steek ik die in m'n rugzak.
Registreer alles via horloge, dus geen nood aan een gsm.

Na gisteren een nieuw bos verkent te hebben onder leiding van @Corthagus en samen met @picasso123, vandaag nog een 21km gedaan. Kvoelde m'n benen wel. Nu wat rust ;) Maar wat een zalig zonnetje toch terug en de modder begint weg te gaan, alhoewel op sommige (schaduw plekken) lag het er nog heel vettig bij.

Het is gewoon ideaal weer om lange tochtjes te doen zonder al te veel te moeten meenemen. Vandaag 45km gelopen bij ons in de Ardennen, 1l water en een paar wafeltjes meegenomen, that’s it. Puur genieten 😍.

De trail des gueules noires is voor volgend weekend. Ik kreeg het niet over mijn hart om in ons buitenverblijf te zitten en met dit weer geen lange wandeling te maken.

EDIT: Als iemand trouwens eens een 50km trail wil doorlopen, wil ik u gerust volgend weekend meepakken/pacen op de trail des gueules noires volgend weekend. Mijn bedoeling is om door te lopen en dan kan ik u met mijn brede borst uit de wind zetten 😂.

Laatst bewerkt:
EDIT: Als iemand trouwens eens een 50km trail wil doorlopen, wil ik u gerust volgend weekend meepakken/pacen op de trail des gueules noires volgend weekend. Mijn bedoeling is om door te lopen en dan kan ik u met mijn brede borst uit de wind zetten 😂.

Klinkt leuk! Kunde mij ook dragen gedurend een goei 30km met uw brede borst? :ROFLMAO:

Shifty pakt gij zijn linkerbeen en ik zijn rechter. Ik stap af rond de 20km. Ik zou het appreciëren als ik de laatste 10 er terug mag gaan aanhangen.

Haha, grapjassen.

On a more serious note: Voor het eerst sinds september en de vorm die ik had voor de Great Escape heb ik eindelijk weer het gevoel dat mijn basis weer echt breed genoeg is om op verder te bouwen. De afgelopen 2 weken heb ik tijdens mijn langere tochtjes in het weekend weer het gevoel dat ik kan blijven gaan. Vandaag ook weer 46km gedaan in de Ardennen en tijdens de training 0,0 het gevoel gehad dat ik vermoeidheid was aan het opbouwen. Geen enkel verval gehad en zo fris als iets de training beëindigd.

De snelheid is nog altijd nergens, maar dat maakt momenteel niet veel uit. Het toont wel aan hoe langzaam het gaat om terug op te bouwen en vooral hoeveel tijd je erin moet steken. De komende maanden zal het zaak zijn om het slim aan te pakken en hopelijk eens te kunnen pieken naar een wedstrijd, hopelijk de GTLC...

Ik heb deze: https://www.decathlon.be/nl/p/verst...er=all&mc=8504724&c=ZWART&orderId=be567984407
Wordt vooral gebruikt om wat eten mee te nemen op 15-25km runs (en is daar meer dan ruim genoeg voor) maar smartphone ook al gedaan, werkt goed.

Denk wel dat een halve liter water zoals die broek hierboven minder goed zou lukken.

Terug
Bovenaan