Algemene Loopthread

Onder de 20km neem in toch ook geen water mee, zeker nu niet in de winter.
Als het wat warmer wordt een klein half liter flesje ofzo.
Weinigen denk ik zo. Al is het wel zo dat je in principe al vanaf 10km hydratatie moet voorzien. Maar het is een beetje kosten-baten tegenover baten natuurlijk.

Voor men echt lange tochten bij warm weer neem ik een camera van 1,5liter mee, kan je nog koeken, sleutels,... bijtekenen en stoort me niet op men rug.

Heb ook al gelopen met van die soft drinkbussen in men handen, maar dat vond ik minder handig.

Wat zijn de nadelen? Ik heb de indruk dat ik er niet echt iets van merk?
Op 10km afstand merk je echt niks en zijn er niet echt nadelige gevolgen.

Loop je echter héél lange afstanden (Meestal vanaf 30km en meer, al hangt dit van mens tot mens af), dan kan je bij erg warme temperaturen, uitdrogingsverschijnselen krijgen, hartkloppingen, duizelig worden .. enzovoorts ..

Vanaf dat je 30km of meer loopt raad ik drank toch wel aan. Bij erg warme temperaturen en in volle zon, zelfs al sneller.

Je kan ook in een soort "8 vorm" lopen waarin je midden de training terug langs je thuis loopt voor even te drinken. Dan kan je het al klaar zetten :D
Voor mijn eerste 15km heb ik mijn auto aan de ringvaart/watersportbaan gezet, dan toerkes rond de bourgoyen, watersportbaan en blaarmeersen gelopen. Dus dan kon ik 15km lopen zonder iets te herhalen, en toch om de 5km aan de auto passeren.

Bij warmer weer pak ik vanaf 10~15km wel drinken mee. Hangt ook af van de intensiteit. Bij meer gematigde temperaturen pak ik enkel drinken mee als ik 20+ loop. Ik heb zo een heupgordel van Nike waar 2x300ml flesjes aanhangen, vind ik niet echt storend tijdens het lopen (zeker niet aan een rustig tempo). Als ik meer nodig heb pak ik gewoon een fietsdrinkbus in de hand mee, niet de handigste oplossing, maar does the job :p Zo een camelback systeem zou ik eens voor zien moest ik regelmatiger lange afstanden doen (>30).

Heerlijk loopweer, voor dag en dauw vertrekken in t-shirt in februari is eens iets anders 😃.

Ik zal zelf nooit water meenemen als ik niet langer dan 2u loop. Tijdens de zomermaanden is dat wel niet altijd verstandig want ik verlies vrij veel zweet dan. Maar van zodra boven de 2u doe ik mijn salomon hydration pack aan (met flasks). Echt wel een van mijn betere loopaankopen!

Ik was van plan om vanavond een toertje te doen maar ik ga het verzetten naar deze middag. Uitstekend weer!

edit:

Ok slecht idee, 2 sandwiches en 3 koppen koffie zijn duidelijk niet genoeg om over de middag een uur te gaan lopen, na 8km bijna een appelflauwte. Memo aan mezelf, pas na het middageten gaan lopen, niet ervoor....

Laatst bewerkt:
Ik loop het liefst nuchter eigenlijk. Alleen als ik langer dan 2u loop zal ik s ochtends ontbijten. Met die verstaande dat ik gedurende de dag (ervoor) wel ruimschoots voldoende eet en drink 🙂

Een tempo sessie of interval sessie vroeg in de ochtend is soms wel nog wat met ‘roest en kraken’ in de gewrichten. Maar veel liever dat dan na een hele werkdag op mijn bureaustoel te zitten want dan is het gevoel tijdens het lopen bijna nooit top

Onze eerste echte BeyondGaming Loopchallenge is een feit!

Om onze -toch wel heel actieve- loperscommunity een beetje te vieren, hebben we onze legacykast eens opengetrokken. En wat vonden we daar? Een legacy loopshirt! Het zijn de shirts die gemaakt zijn voor de lopers van onze vorige KOTK-loop, die door corona is afgelast. Een stuk met een uniek verhaal dus.

Hoe kun je winnen? Log in maart 50 kilometer op je favoriete app (Strava, Runkeeper...), en stuur ons de screens van je looptotaal ten laatste op 1/04/2021, of sluit je aan bij onze Strava loopclub: https://www.strava.com/clubs/BeyondGamingRunning. Daar kunnen we de maandtotalen ook zien.

Het loopshirt maatje M wordt verloot onder de deelnemers tijdens een livestream op vrijdag 2 april om 20u30. Veel plezier!

Een foto van het shirt zie je op de eventpagina:

Zien hoeveel volk jullie nodig hebben om mij te kloppen :D. Maart is daar wel een ideale maand voor omdat het traditiegetrouw de eerste maand van het jaar is waarin ik echt een hoog volume draai, dat zal nu niet anders zijn.

Zien hoeveel volk jullie nodig hebben om mij te kloppen :D. Maart is daar wel een ideale maand voor omdat het traditiegetrouw de eerste maand van het jaar is waarin ik echt een hoog volume draai, dat zal nu niet anders zijn.
Haha, IEDEREEN! Dan moet het lukken. Toch?! :unsure:

Het is wel een ander dan het onze. Dit is van het jaar erna. Gotta catch ‘m all! :p

Terug
Bovenaan