Algemene Loopthread

Gebruiken er hier mensen creatine btw?
Ik gebruik het voor andere sporten en daar is het wel redelijk ingeburgerd, ik vermoed dat dat bij lopen ook wel gunstige effecten (kan) hebben.

Gebruiken er hier mensen creatine btw?
Ik gebruik het voor andere sporten en daar is het wel redelijk ingeburgerd, ik vermoed dat dat bij lopen ook wel gunstige effecten (kan) hebben.
Ik voor badminton, wel enkel als ik weet dat er (veel) toernooien gepland staan. Voorzover ik weet heeft het bij duursporten geen/minder effect aangezien het vooral op de snelle vezels werkt. Ik gebruik het ook enkel in cycly, week opladen, maand pakken, dan laat ik het een paar maand staan. Zoals gezegd enkel voor piekperiodes.
Bijkomende opmerking, ge trekt enorm veel vocht naar u spieren waardoor ge der iets meer "bloated" uit gaat zien. Het is nu niet gigantisch, maar ge merkt wel een klein verschil.
Het heeft wél een groot effect bij explosieve sporten genre badminton of fitness vind ik.

Vond het veel te gevaarlijk afgelopen dagen om te lopen omdat alles hier nog spekglad ligt maar ik kon het toch niet laten vandaag.

Simpele 5K fris aan de benen maar best aangenaam int zonnetje.

Jammer dat niet alle voet- en fietspaden er even goed bijlagen want ik had wel zin in meer.

Morgen een grote sessie op de planning. 4x2km aan 3:50/km tempo. Tweeëneenhalf minuten joggen tussen de herhalingen. Dus in totaal acht kilometer aan dit helse tempo. Komt al dicht in de buurt bij mijn zwaarste sessie van het 10k schema dat ik in sept-okt gedaan heb. Altijd wat gezonde zenuwen voor zo'n trainingen!

Stevige training! Succes ermee :)
Ik ben vandaag na een klotedag er de frustratie toch ook eens gaan uitlopen. Zonder doel of schema, gewoon af & toe het tempo eens voor een paar 100meter doortrekken naar rond & onder 3:00/km. Kan toch echt deugd doen! Ben de koude wel wat beu aan het worden, morgen toch eens op de fiets kruipen & volgende week weer wat intervaltraining & een langere loop :)

@MichielD4 Goed bezig precies!

Donderdagavond gaan 'wintervallen', best avontuurlijk op een piste vol ijs :D. Ik was daar ook helemaal alleen, terwijl daar anders best wel veel volk is. Daar waar het aangetrapt was en nog 'fel wit' (niet louter een ijslaag) was het best te doen. Maar van een vlakke ondergrond is dan wel geen sprake.

Vandaag tempoblokjes op straat, maar dat is toch ook nog tricky aangezien hier in de buurt goed begaanbare paden elkaar afwisselen met een spiegelglad wegdek. Meestal is het in het bos beter te doen, misschien maar eens de verplaatsing tot daar maken.

Als ik die trail/naturarun-events bekijk van sportevents/runnerslab vind ik dat toch best prijzig voor wat ze nu (kunnen) bieden.

Ik weet dat die er met corona een moeilijk jaar hebben opzitten, maar ik hoor ook de meeste klachten over diezelfde organisatie bij annuleren (bedrag dat niet volledig overgezet kon worden naar volgende editie, geen terugbetaling indien aangevraagd, ...) Die organiseren dan met veel tamtam de opening van de eerste echte trail (Trail de la Soupe), dat kan dan plots weer niet doorgaan maar in datzelfde weekend kondigen ze de opening van inschrijving van een ander event aan (Naturarun Westmalle). 23€ voor 21km is best prijzig, als je weet dat de enige organisatie'kosten' het aanbrengen van de routepijlen is. Dan kan je toch even goed zelf naar een bos trekken met een gpx-bestand? Ik wil hier ook niet de asociale zeiker zijn die de organisatie geen toekomstperspectief wil gunnen, maar vind de prijzen niet navenant de ervaring die geboden kan worden. Maar de mensen staan te popelen om terug deel te nemen, dus zullen ze wel voldoende inschrijvingen halen zeker?

ja, voor wat ze momenteel bieden is het wel relatief duur ja. Maar ik gok toch ook dat ze nog voldoende mensen vinden die het willen doen.

Ikzelf heb een trail abbonnement, dus kan 'gratis' mee doen met die tochten. Ik hoop nu wel dat er nog voldoende grote evenementen (lange trails) wel door gaan, zodat ik toch m'n abonnementsgeld er uit kan halen ;)
Trail de la Soupe is echt wel jammer, maar eerst had de gemeente gezegd dat het wel mocht en 10 later hebben ze zich bedacht, dus ja, niet helemaal de fout van hun uit hé.

Wat zijn goeie beginners trail evenementen?

Ik loop eind deze maand m'n eerste loop evenement ooit maar daar stopt m'n "wedstrijd" ervaring. Tis zelfs geen trail maar een HM op asfalt door natuurgebied 😅

Iemand tips voor goeie handschoenen tegen de koude? Ik ben iemand die snel héél hard zweet en zelfs met gewone winterhandschoenen bevriezen mijn vingertoppen vrijwel onmiddelllijk door het vele zweten.

Vandaag 14km gelopen en ik heb 14km afgezien van verschrikkelijke pijnen in de vingertoppen (combo zweet / koude).
Winterhandschoenen van Kalenji helpen voor mij absoluut GEEN REET. 0% NADA!

Nu heb ik al die jaren voor die paar koude dagen altijd op mijn tanden gebeten, maar ik de toekomst ga ik daar toch in investeren. Maar dan moeten het dus wel meteen deftige handschoenen zijn die echt helpen. Het heeft géén zin dure handschoenen van 50€ te kopen, om daarna alsnog koude te lijden. :)

Gisteren een zalig duurloopje gedaan (35km), was soms wel koud met de wind (enkel dan eigenlijk last gehad aan m'n vingers, voor de rest zijn die handschoenen van de decathlon voor mij goed genoeg). Deze week had @parabellum me al eens verteld over reeën die hier in de buurt zitten, en naar die ga ik van de week wel nog eens opzoek, maar onverwacht op m'n duurloopje er ook 2 tegen gekomen, huppelend in de sneeuw, zalig :)

Deze week gaan de temperaturen precies terug de hoogte in, sneeuw heeft lang genoeg geduurd ;)

Iemand tips voor goeie handschoenen tegen de koude? Ik ben iemand die snel héél hard zweet en zelfs met gewone winterhandschoenen bevriezen mijn vingertoppen vrijwel onmiddelllijk door het vele zweten.

Vandaag 14km gelopen en ik heb 14km afgezien van verschrikkelijke pijnen in de vingertoppen (combo zweet / koude).
Winterhandschoenen van Kalenji helpen voor mij absoluut GEEN REET. 0% NADA!

Nu heb ik al die jaren voor die paar koude dagen altijd op mijn tanden gebeten, maar ik de toekomst ga ik daar toch in investeren. Maar dan moeten het dus wel meteen deftige handschoenen zijn die echt helpen. Het heeft géén zin dure handschoenen van 50€ te kopen, om daarna alsnog koude te lijden. :)
Ik loop zonder handschoenen, krijg daar enkel zweet (en dus opnieuw kou) van. Na een goeie 2km merk ik niet meer dat mijn handen koud hebben.

Deze week gaan de temperaturen precies terug de hoogte in, sneeuw heeft lang genoeg geduurd ;)
Hier lag overal nog wel een serieus pak sneeuw (lees aangetrapt ijs) en met de dooi van vandaag leidde dat hier wel tot de gevaarlijkste dag. Duurloop was een evenwichtsoefening in het bos, maar daar de extra concentratie vliegen de kilometers wel voorbij. Morgen rustdag dus in principe gedaan met de sneeuwpret nu.

Ik loop zonder handschoenen, krijg daar enkel zweet (en dus opnieuw kou) van. Na een goeie 2km merk ik niet meer dat mijn handen koud hebben.
2nd, 1 x gelopen met handschoenen en dan zweten. Mag ze dan uitdoen en blijven vasthouden tijdens lopen.
GIsteren nogal glad int bos, ijzige wind ook. Voor de rest prima te doen.

Deze mag ik hier wel posten denk ik, dacht dat ik het al eens had zien passeren, maar om zeker te zijn.

Voor de geïnteresseerden, nu zondag om 16u45. Officieuze wereldrecord (met marge!) door een vlaming in 1986. Ik ben alvast benieuwd :)
Schoon reportage van een al even schone mens :) .

Amaai wat een figuur! De eenvoud en puurheid straalt er vanaf. Jammer dat zijn uitzonderlijke prestatie nooit de erkenning gekregen heeft waar hij recht op heeft.

Mooie reportage! Zeker een aanrader. Ge moet enkel 200 minuten doorspoelen als ge het opgepakt hebt op één (echt serieus, wie the fuck is er daarvoor verantwoordelijk. ge moogt nen blok van vier uur oppakken voor een documentaire van een uur en een kwart, sjarels).

Vond vooral dat hij toch een schrijnende jeugd gehad heeft.
Blijf het toch gek dat hij 6 minuten sneller is dan het huidige officiële wereldrecord met alle nieuwe wetenschappelijke inzichten en betere schoenen. De huidige officiële wereldrecordhouder was bvb. 10 minuten sneller op de gewone marathon dan Praet.
Je zou denken dat er toch iets fout is gelopen.

Maar dan heb je die nog zottere kouros vele van zijn records blijven ook staan.

Terug
Bovenaan