Algemene Loopthread

Jacob Kiplimo momenteel op weg naar een nieuw WR op de marathon (in Chicago) en misschien zelf sub 2u als hij niet stilvalt. Zit aan km +-35

Wel alles onder voorbehoud want zijn manager is de beruchte Rosa... en Kiplimo is een Keniaan

Bashir Abdi doet ook mee! Niet voor de knikkers maar wel voor een mooie top tien plek. Geschatte tijd voor hem 2u05.

Jacob Kiplimo momenteel op weg naar een nieuw WR op de marathon (in Chicago) en misschien zelf sub 2u als hij niet stilvalt. Zit aan km +-35

Wel alles onder voorbehoud want zijn manager is de beruchte Rosa... en Kiplimo is een Keniaan
Nu toch veel verval. Misschien derde snelste tijd ooit. En edit: hij is een Ugandees, oeps

Doping of niet het is een kwestie van tijd vooraleer iemand er (tijdens een officiële wedstrijd) onderduikt. Was Kiptum niet verongelukt dan was dat (vermoedelijk) al gebeurd.

Morgen pacing duties op HM Hasselt (4:30 pace ) Allen daarheen!
Mijn plan was dus om u te volgen. Plaatsgenomen voor het vlagje van 5min/km (stond vrij ver naar voor in het begin). Enkele minuten voor de start nog eens rondgekeken en stond dus zeker 20m voor u dan. Dus dan maar op gevoel gelopen.

Uiteindelijk 1u25min. Garmin voorspelde 1u31. Conditie zit dus toch beter dan verwacht. Misschien in NY over 3 weken toch een sneller tempo proberen.

Ik dacht dat dit weekend de inschrijvingen voor de marathon in Leuven 2026 van start gingen, maar blijkbaar is het al een week geleden open. Al meteen +3k inschrijvingen en nu enkel nog standaardtarief (115€). Nu ja, het is belangrijk om iets op het programma te hebben staan, anders ben ik niet gemotiveerd om te gaan lopen.

Iemand ervaring in het lopen van Cap gris-nez naar Cap Blanc-Nez (of omgekeerd of heen en terug :p ) ?
Kan je dit op het juiste tijdstip bvb. volledig op het strand doen ?
Of heeft iemand een redelijke goeie GPX hiervoor?

Iemand ervaring in het lopen van Cap gris-nez naar Cap Blanc-Nez (of omgekeerd of heen en terug :p ) ?
Ik heb er deze zomer gewandeld en we hadden stukken waar we niet over het strand konden. Dus ik twijfel of het kan zuiver over het strand, maar erboven is het ook mooi wandelen tussen de weides.

Is daar niet gewoon een GR-route tussen (GR120), dus gewoon de wit-rode markeringen volgen?
Lang geleden ook eens een stuk van gedaan, maar was toen met een kinderwagen in het gezelschap, dus zeker niet ideaal. 'k Weet niet meer of wij toen de GR gevolgd hebben of gewoon het strand, alleszins wel ergens van 't strand naar boven moeten gaan omdat 't water toen tot aan de kliffen kwam.

Zonet een andere wending gegeven aan een tempo duurloop waar een blokje van 4,5K aan 5K tempo zat.

Het weer zat goed, benen van de duurloop waren ook al verteerd dus even knallen, het was lastig om consistent aan 4:30 te lopen maar uiteindelijk wel m'n PR met twee minuten aangescherpt tot 22:38.

Aangezien de training startte met een blokje van 4,5K aan 5:40/km is m'n 10K tijd ook gesneuveld tot 50:22 maar daar zit nog redelijk wat marge op voelde ik.

Christophe van Trenara was vreemd genoeg tevreden desondanks ik z'n training wat verbouwd heb maar alles voor die Strava medailles natuurlijk :lol:

Onverwachts loop ik zondag de halve marathon. Dat gaat mentaal wel pijn doen, aangezien een PR enkele weken geleden vlot had gelukt en ik nu gewoon rond ga kachelen. :')

dan had ik de juiste voor, nog eens gezien rond km34, toen liepen er al een stuk minder achter. tweede pacer liep toen wel een stuk achter u? welke tacktiek?

Er liep er ook ene in een bijenkostuum ergens in een pace van 2u45 ofzo

Wij zijn de eerste kilometers iets te snel gestart, rond km 7 moest mijn mede pacer stoppen voor een sanitaire stop. Nadien beslist om in 2 kleinere groepen verder te gaan, eentje net sub 3u (hij) en eentje rond de 2u59 (ik). Was wel een goede strategie denk ik, want uit mijn groep is naar het einde toe mega veel volk weggesprongen. Hebben dat ook wel duidelijk gecommuniceerd, dus iedereen wist wel wat onze bedoeling was. Top samenwerking wel.

2020 - 1289,4 km - 127:12 (5:55/km)
2021 - 951,1 km - 93:25 (5:53/km)
2022 - 1426,7 km - 134:30 (5:39/km)
2023 - 1370,7 km - 128:17 (5:37/km)
2024 - 1637,2 km - 165:49 (6:05/km)
2025 - 1387,0 km - 144:22 (6:15/km) [tem 19 oktober]

is m'n 10K tijd ook gesneuveld tot 50:22 maar daar zit nog redelijk wat marge op voelde ik.
Dat is een beetje het doel ergens in de late winter van volgend jaar: Terug < 50:00 op 10 km lopen. Ik ben momenteel heel traag aan het trainen (toch tov de voorbije jaren) maar wel met grotere volumes. Toch wordt het nog een uitdaging want ik word een jaartje ouder. :tongue:

Laatst bewerkt:
Onverwacht diep onder mijn vorige PR gedoken. De vorige waren wel allemaal in een halve IM.

Wat was dat voor gerommel met de bordjes? Er stonden telkens op bijna 800m uit elkaar hetzelfde km bordje. Er liepen op enkele honderden meters uit elkaar 2 pacers met 1:40, maar geen van beiden had een doorkomtijd in de buurt van eender welk bordje. Ik ben benieuwd of ze op tijd zijn aangekomen?

Ik had het gehad en heb ze dan beiden voorbij gelopen. Dat is wel echt moeilijk met zo’n groep errond. 😅

Terug
Bovenaan