Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

ik loop veel op oneffen en lastig terrein: maak mezelf wijs dat dat ook goed is voor mijn core -> in all honesty: ik loop nu al zo lang en heb nog maar zelden blessures gehad, dus ik zal wel ergens iets juist doen zeker?Ik begin daar altijd aan maar hou dat nooit vol, met de vele hoogtemeters in de GTLC zou ik het beter eens terug opnemen![]()
ik loop veel op oneffen en lastig terrein: maak mezelf wijs dat dat ook goed is voor mijn core -> in all honesty: ik loop nu al zo lang en heb nog maar zelden blessures gehad, dus ik zal wel ergens iets juist doen zeker?
mijn hielspoor is trouwens terug verdwenen: die strekoefeningen van de kuit hebben duidelijk goed geholpen! (vorige week 132 km gelopen, dus ik vermoed dat het echt wel verdwenen is)
Voor mij is die podcast gegaan van interessant, naar plezant, naar oké, naar niet meer fijn om te luisteren. Het blijft vaak erg op de vlakte qua trainingsleer of sportwetenschappen, en er zit altijd een heel vreemde kloof tussen wat ze zeggen en wat ze doen. De interessante stukken hoor je ergens anders eerder, en de specifieke stukken van hen vind ik vaak niet onderbouwd genoeg.The Running Crew - podcast van deze week was best interessant:
- Trainer Christoph (trenara) is al meer dan een jaar de nadruk aan het leggen op het belang van krachttraining voor lopers
- pupil/vriend Joris is dat advies flink aan het volgen en heeft dus zeer veel spieren gekweekt op een jaar tijd
- laatste 3 wedstrijden van Joris telkens sterke underperformance (marathon Berlijn was 3u49 versus 3u18 voorspeld in Trenara)
- conclusie nu van beiden: Joris weegt te veel door al die krachttraining en hij is wel sneller geworden op de 1000m intervallen, maar veel trager op de lange afstand
my 2 cents: ik doe geen krachttraining, ik vind het niet leuk, en na dat verhaal te horen ga ik er dus ook niet direct aan beginnen![]()
Maar dan wel de specifiek juiste, en niet gewoon: ga in het krachthonk werken aan hypertrofie. Voor mij komt dat neer op specifieke oefeningen en yin yoga is daarin heel nuttig gebleken!Hoe heeft Mieke Gorissen het gedaan voor en nadat ze met Christophe begon te werken?The Running Crew - podcast van deze week was best interessant:
- Trainer Christoph (trenara) is al meer dan een jaar de nadruk aan het leggen op het belang van krachttraining voor lopers
- pupil/vriend Joris is dat advies flink aan het volgen en heeft dus zeer veel spieren gekweekt op een jaar tijd
- laatste 3 wedstrijden van Joris telkens sterke underperformance (marathon Berlijn was 3u49 versus 3u18 voorspeld in Trenara)
- conclusie nu van beiden: Joris weegt te veel door al die krachttraining en hij is wel sneller geworden op de 1000m intervallen, maar veel trager op de lange afstand
my 2 cents: ik doe geen krachttraining, ik vind het niet leuk, en na dat verhaal te horen ga ik er dus ook niet direct aan beginnen![]()

Ik ook! M'n allereerste. Nooit gedacht dat ik ooit langer dan een HM competitief ging lopen.Zojuist ingeschreven voor de marathon in Leuven. Geen doel voor ogen, gewoon genieten.
Misschien dat er later nog een beetje een tijdsdoel komt, afhankelijk hoe goed ik kan trainen, maar sowieso is trainen op een snelheid niet voor mij. Ik zie het eerder als voorbereiding op de 24u van sittard een maand later.
Geen idee? Weet je het antwoord of is dit een oprechte vraag?Hoe heeft Mieke Gorissen het gedaan voor en nadat ze met Christophe begon te werken?
Hoe zit het ondertussen met de DNA-analyses? Is er een rapport over de uitkomst van wat ze met die 50k€ gedaan hebben? https://www.hbvl.be/binnenland/app-...ter-trainen-dankzij-dna-analyse/35278663.html
Gorissen liep goede tijden, goede wedstrijden. Toen begon ze te werken met Christophe en liep ze van de ene fysieke kwaal naar de andere en kreeg ze het ook mentaal lastiger en lastiger.Geen idee? Weet je het antwoord of is dit een oprechte vraag?
Ik heb gezocht en niet gevonden. Nu mag je dat op hun sociale media niet meer vermelden of hij wordt lastig.Geen idee? Weet je het antwoord of is dit een oprechte vraag?
Bij mijn weten is er buiten dat persbericht ook niks meer van gekomen.Ik heb gezocht en niet gevonden. Nu mag je dat op hun sociale media niet meer vermelden of hij wordt lastig.
Gorissen is wel niet helemaal eerlijk van mij, want ze was al 39 in Tokyo. Logisch dat je dan als afstandsloper wat kwaaltjes krijgt en met de media-aandacht en een voltijdse job kan het begrijpelijk mentaal moeilijker worden.
Gorissen is volgens mij kapot getraind/de goesting verloren. Iets wat ik nog al eens gemerkt heb bij atleten van haar vorige trainer.Hoe heeft Mieke Gorissen het gedaan voor en nadat ze met Christophe begon te werken?
Hoe zit het ondertussen met de DNA-analyses? Is er een rapport over de uitkomst van wat ze met die 50k€ gedaan hebben? https://www.hbvl.be/binnenland/app-...ter-trainen-dankzij-dna-analyse/35278663.html
Ik doe ook geen krachttraining maar zou het beter wel doen. Mijn idee van krachttraining is uw spieren verstevigen en niet aan spieropbouw doen. Joris zei zelf dat hij 3kg zwaarder staat en dat het komt door de spiermassa. Lijkt me voor een afstandsloper ook niet ideaal te zijn.my 2 cents: ik doe geen krachttraining, ik vind het niet leuk, en na dat verhaal te horen ga ik er dus ook niet direct aan beginnen![]()
Diene Joris vind ik een superinteressante case om te volgen in deze podcast, de stukken met Christophe spoel ik gewoon door.Ik doe ook geen krachttraining maar zou het beter wel doen. Mijn idee van krachttraining is uw spieren verstevigen en niet aan spieropbouw doen. Joris zei zelf dat hij 3kg zwaarder staat en dat het komt door de spiermassa. Lijkt me voor een afstandsloper ook niet ideaal te zijn.

Ook de grote volumes die hij u laat lopen, kan je iets van vinden.
Dat lijkt me inderdaad niet overdreven. Ik draaide deze zomer in aanloop naar mijn triatlon ook 50-60 km/week, in combinatie met de andere sporten.Ik draai nu ongeveer 55km/week en ik zie dat 65km/week het grootste volume is, voor een ingesteld doel van 35km (met nog 6 weken te gaan).
Is dat dan zo overdreven? De training load volgens Garmin staat mooi in het groen.