Algemene Loopthread

Ik denk dat jullie ook misschien wel snel denken dat echte amateurs dat (gellekes, electrolytes, water, kousen, etc) doen voor de gains of de looks. Ale, persoonelijke anekdote natuurlijk maar als ik iets zou doen zoals compressiekousen aandoen of water meenemen op mijn loopkes of een gelleke eten dan is dat puur om het mijzelf meer comfortabel te maken, en het lopen zelf gewoon een beetje aangenamer te maken. Ik neem standaard geen water mee ( en heb ook totaal geen zin om geld te geven aan die vies uitziende gellekes) maar deze zomer heb ik voor het eerst een (kleine) 10k gelopen en toen had ik toch ook wel het gevoel dat een flesje water(eventueel+electrolytes) meenemen niet zo slecht zou zijn. Het lopen is gewoon net iets fijner als je niet moet denken "goh ik heb nu toch wel dorst". Als een camelback voor mij meer comfortabel zou zijn dan een heuptasje of een flesje in mijn handen dan zou ik dat gewoon aandoen. Ik snap wel dat sommigen daar een mening over hebben en denken dat dat mega overkill is maar zich effectief daaraan ergeren vind ik dan ook weer overkill.
Weinig risico op overkill aangezien ik niet kan zien hoelang de persoon die ik tegenkom gaat lopen. Behalve op wedstrijden, maar daar ben ik meer bezig met mezelf, dan met eender wie in mijn buurt staat.

Goh, ik heb een dure fiets en rij er veel te weinig op, maar deze fiets geeft mij tijdens de weinige ritjes wel veel plezier en ik rij liever op degelijk gerief, goedkopere fietsen heb ik vroeger gehad.

Ieder zijn keuze nee? Een ander maakt uw rekening toch ook niet?

Weer beetje hetzelfde verhaal, zijn die carbonschoenen nodig? Nee, maar geeft wel een goed gevoel om eens met te lopen.
Ik had er gekocht voor paar tijden te lopen, nu gebruik ik ze af en toe om eens een tempotraining in te doen, zijn ze op koop ik er weer nieuwe gewoon omdat ik er graag eens met loop.

In het algemeen wil ik de (weinige) tijd die ik heb om te sporten invullen en beleven op een leuke manier en degelijk gerief helpt hier bij. Ook al is dit soms puur placebo effect.
Van mijn part geeft iedereen zijn geld aan wat hij wilt maar ik vind het weggesmeten geld.

Merci. Goeie (maar vreemde Corona) tijden! Dat was in april 2021 zie ik net. Er is veel veranderd in de tussentijd.

Proficiat ook met de solide pacing. De HM en marathon Antwerpen starten op andere momenten, ik pace de HM, maar wie weet zie ik je daar dan wel! Wanneer ik opwarm zal jij binnenkomen denk ik.
Welke pace moet jij doen?

Weinig risico op overkill aangezien ik niet kan zien hoelang de persoon die ik tegenkom gaat lopen. Behalve op wedstrijden, maar daar ben ik meer bezig met mezelf, dan met eender wie in mijn buurt staat.
Welja ge waart toch ook aan't opperen om camelbacks te schorsen op kortere wedstrijden? Zolang diene camelback niet in uw weg loopt (wat ik wel een terecht ergernis vind) dan hoeft dat toch niet te storen en bijgevolg niet geschorst te worden? Ik heb nog geen wedstrijden gedaan dus misschien mis ik iets.

Er is prestatieverlies als je 2% van je gewicht aan vocht verliest. Succes met dat op een uur te doen.
Ik zweet heel erg stevig (van nature / genetisch) dus indien ik alles fout zou doen wat ik fout kan doen op een zomerse dag waarbij het 30+ graden is zou ik er 'misschien' wel eens kunnen in slagen. :oi22:

Waar is mijn fris biertje? 💪

Welja ge waart toch ook aan't opperen om camelbacks te schorsen op kortere wedstrijden? Zolang diene camelback niet in uw weg loopt (wat ik wel een terecht ergernis vind) dan hoeft dat toch niet te storen en bijgevolg niet geschorst te worden? Ik heb nog geen wedstrijden gedaan dus misschien mis ik iets.
Ik heb inderdaad een aanvraag ingediend bij Golazo en World Athletics om deze schorsing in te voeren. Echt, als je dacht dat die opmerking serieus was, is er weinig hoop. Dat was uiteraard tongue-in-cheeck. 😂

In de weg lopen is relatief. Mensen hebben ook hun recht om te racen, los van hun tempo. Op sommige events zoals de 10 Miles kan je er niet omheen en deal with it. Ik vind het goed dat mensen lopen. Probeer gewoon op je verwachtte eindtijd te starten.

Carbonnen loopschoenen = bewezen voordeel. Op een marathon of zelf een halve maakt dat echt wel verschil.
Compressiekousen = please don’t… 0,0 bewezen voordeel. Integendeel.. je neemt de prikkel gedeeltelijk weg van je inspanning. Is hetzelfde verhaal als een ijsbad (heeft enkel nut bij een opeenstapeling van inspanningen en wanneer herstel belangrijker is dan adaptatie)na een training, vitamine c na een training. Je zou verschieten in hoeveel recovery shakes gewoon vitamine c zit..

Anders is het zoals >10000 te geven aan een koersfiets en dan 30kg te dik staan. Dat heeft niet veel zin, ge kunt dan beter een paar kilo afvallen.

Dat heeft wél veel zin. Want het rijdt fijner, sneller, zet mss meer aan tot fietsen,...

Dat er andere zaken méér zin hebben, akkoord. Maar ook iemand met 30kg te veel heeft baat bij een betere fiets.

En nog iets. Als ik 55+ ben met 1,5mio op mijn rekening, en ik heb na een workshop PADEL beslist om dat te gaan doen, dan ga ik ook niet naar Decathlon gaan om een goedkoop racket. Dan koop je gewoon meteen goed gerief. Want yolo. Laat iedereen doen wat ze willen. Als die dikke m/v graag dik is én graag fietsts én reteveel geld verdiend heeft, wie ben jij om te zeggen dat hij/zij geen Cannondale Supersix Evo :music:mag kopen?

Nog los van "goedkoop is duurkoop". Want alle Btwin jerseys en broeken die ik 5-6j geleden kocht (want cheap) zijn ofwel naar containers gebracht ofwel worden ze gebruikt voor de rollen. En de Assos/Rapha/MAAP/LaPassione gear is gewoon nog altijd functioneel.

Ik heb inderdaad een aanvraag ingediend bij Golazo en World Athletics om deze schorsing in te voeren. Echt, als je dacht dat die opmerking serieus was, is er weinig hoop. Dat was uiteraard tongue-in-cheeck. 😂

In de weg lopen is relatief. Mensen hebben ook hun recht om te racen, los van hun tempo. Op sommige events zoals de 10 Miles kan je er niet omheen en deal with it. Ik vind het goed dat mensen lopen. Probeer gewoon op je verwachtte eindtijd te starten.
Ik zei gewoon opperen, je overdrijft nu wel een beetje.

En idd, in de weg lopen bedoelde ik vooral niet denken dat ze bij de elite ofzo kunnen lopen om dan iedereen op te houden met hun veel te traag tempo. Op een loopevenement onlangs ben ik ook opzettelijk als quasi allerlaatste gestart omdat ik wist dat mijn tempo niet hoog (volgens sommigen in dit topic is het zelf niet echt lopen dusja) is en ook niet wilde hinderen. Maar ik weet niet hoe doenbaar dat is met honderden/duizenden mensen.

Het zou al helpen als ze schorsingen beginnen uitdelen voor camelbacks op alles korter dan de marathon (© De Jogclub).
Ik vind dit meer oprecht klinken dan tongue-in-cheek ja. Er zijn genoeg mensen (ook in dit topic) die het wel serieus zouden menen dus forgive me dat ik van een complete vreemde niet weet of ze een grapje maken en dan gewoon maar lees wat er staat. Een smileytje ofzo kan ook altijd helpen in zo'n geval!

Iemand bezwaren? :unsure:
giphy.gif

:oi22:

hélaba, niks mis met Shokz hé!! -> super veilig want je kan naar podcasts/muziek luisteren en hoort toch fietsers in je rug opduiken (zonder bel of course :tongue:)
Second that haha. Ben al shokz gebruiker van op het moment dat ze uitkwamen. Heb mijn eerste paar echt gebruikt tot ze bijna uit elkaar vielen 😅 Dat zijn echt topdingen.
Heb nu de shokz die je ook kunt gebruiken tijdens het zwemmen, dikke aanrader

Terug
Bovenaan