Ik zit dit jaar aan 8500 km en 82.000 HM... jammergenoeg wel 7100km daarvan gefietst.

Ik fiets uiteraard graag maar de afgelopen 3 jaar wel telkens 2000 km per jaar kunnen lopen dus dat is wel balen.
Al eens vermeld dat ik het fietsen sinds anderhalf jaar heb opgepikt, en ik moet zeggen dat ik het verschil wel merk nu.
Zeker in het traillen is er power bij tov vorig jaar, dus de blessure was ook niet alleen slecht nieuws :)

Volgend jaar meer lopen e, want we weten allemaal dat fietsen maar flauw is (grapje e). Het fietsen heeft u inderdaad ongetwijfeld geholpen, vorig weekend klom je toch vlot. Jij bent volgens mij wel echt een veel betere trailloper dan je denkt. Vorig jaar in Spa moest ik echt aanklampen bij momenten.
 
Ik ga wss afklokken op 1000+ km gelopen & 4000+ km gefietst.
Doelen voor volgend jaar zijn denk ik 1500km lopen & 10000km fietsen.
Die 10000 lijkt een grote sprong maar ik ben pas beginnen fietsen na mijn terugkeer uit Korea dus zo goed als allemaal gefietst vanaf augustus.
Moet zeggen dat ik ook toch wel de voordelen werk van beiden te combineren. Ik ga natuurlijk nooit zo snel of sterk worden als iemand die zich volledig toelegt op 1 sport of onderdeel van de sport, maar ben enorm fier op mijn algemene fysiek nu. Voel me echt goed in mijn vel, sterk en met veel energie :) Meer van dat in 2021! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vorig jaar deze periode had ik wel een betere vorm, maar het goede gevoel keert geleidelijk aan terug.
Alleszins de bedoeling om het fietsen (deels) terug in te ruilen voor het lopen. Maar blessurevrij blijven, zal weer prioriteit nr. 1 zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Nog mensen die op een dag als vandaag buienradar checken om te zien waar een gaatje zit zonder regen? Of trekken jullie zich daar niets van aan?
Het hangt vooral af van hoeveel regen voor mij, en hoe lang ik zal lopen. Als het echt giet, ga ik niet snel naar buiten gaan.. als het gewoon smuikt, waar je wel zeer nat van wordt, maakt het mij zoveel niet uit.


Ben nu paar weken bezig met een schema waarbij ik wat minder moet lopen, 3x per week, ipv 5x per week met Polar geweest. Past wel beter, zeker ik deze winterdagen. Merk ook wel mooie vooruitgang (aan gemiddelde harstlag na de loop), dus zit wel goed!
 
mooie vooruitgangen en prestaties hier in 2020!

Ik denk dat ik m'n gewoontes wat ga omgooien en terug meer gaan naar hoe ik het vroeger deed: minder dagen lopen, maar meer lopen qua afstand. Intensiteit mag sowieso laag zijn en zo kan ik opbouwen naar een goede basis conditie voor alle events in het voorjaar! Op die extra looprustdag kan ik dan misschien een andere sport erbij nemen (zwemmen of fietsen). Ook wordt het doel van totale afgelegde km minder belangrijk, in 2021 zou ik graag iedere maand een ultra lopen. Heb me al op veel eventen ingeschreven, hopelijk kunnen die ook door gaan!
Morgen het laatste event van dit jaar, de Meerdaalwoud trail! Nog eens m'n bosje terug zien!
 
mooie vooruitgangen en prestaties hier in 2020!

Ik denk dat ik m'n gewoontes wat ga omgooien en terug meer gaan naar hoe ik het vroeger deed: minder dagen lopen, maar meer lopen qua afstand. Intensiteit mag sowieso laag zijn en zo kan ik opbouwen naar een goede basis conditie voor alle events in het voorjaar! Op die extra looprustdag kan ik dan misschien een andere sport erbij nemen (zwemmen of fietsen). Ook wordt het doel van totale afgelegde km minder belangrijk, in 2021 zou ik graag iedere maand een ultra lopen. Heb me al op veel eventen ingeschreven, hopelijk kunnen die ook door gaan!
Morgen het laatste event van dit jaar, de Meerdaalwoud trail! Nog eens m'n bosje terug zien!
Ik kijk er ook naar uit, zal behoorlijk wat modder zijn, ben eens benieuwd... -> we moeten alles zelf voorzien qua drank hé?
 
Ik heb helaas wat last aan de aanhechting van mijn linker kuit. Morgen zal ik dus waarschijnlijk niet voluit gaan op de 26km trail. Ik heb deze week maar 3x +-5km gelopen. Een onbedoelde taper zeg maar. Anderzijds heb ik zo wel meer tijd gehad om aan mijn thesis te werken.

@XtremeSpooky: Klopt. Geen bevoorrading voorzien.

Ik heb zojuist zelf energierepen met rijst, kokosmelk en gedroogde abrikozen gemaakt voor morgen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
inderdaad, alles zelf te voorzien.
Ik was al sowieso niet van plan om voluit te gaan ze ;)
Op het gemakje een toertje om van te genieten!
 
er hangen ook pijlen in het bos en er is een officiele tijdsregistratie :p

maar met m'n abonement hoefde ik hiervoor niet bij te betalen ;)
 
Ik steek niet graag de loftrompet over mezelf, maar het gaat hier echt in sterk stijgende lijn de laatste tijd. Na enkele valse starten zit ik ook eindelijk in het productieve stuk van het gepolariseerde trainen, niet alleen de supertrage. Ben blij dat dat eindelijk achter me ligt en dat er wat afwisseling is. Maar nu er ook tempoloopjes, tempoduurlopen, blokkentrainingen en intervallen in zitten, gaat het ineens hard met de snelheid en de vorm.

Vandaag een training van 3x4km volgens Trenara. Ik had maar tijd voor 2x4, dus ik heb de traagste stevig ingekort. Met m'n opwarmkilometer loop ik m'n tweede snelste 10km-tijd tot nu toe. Daar zou dus nog wel eens iets in kunnen zitten! Trenara ziet het zitten dat ik de 20km op 20/03 loop in 1u47. Dat zou me stérk verbazen, ik was uitgegaan van onder de twee uur te eindigen.

Ik ben wel van plan om mijn 20km voor KOTK op z'n minst dan al te lopen, dan kan ik het in september nog eens voor echt. Misschien dat de anderen het wel zien zitten om dan een "virtuele" KOTK al te doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik steek niet graag de loftrompet over mezelf, maar het gaat hier echt in sterk stijgende lijn de laatste tijd. Na enkele valse starten zit ik ook eindelijk in het productieve stuk van het gepolariseerde trainen, niet alleen de supertrage. Ben blij dat dat eindelijk achter me ligt en dat er wat afwisseling is. Maar nu er ook tempoloopjes, tempoduurlopen, blokkentrainingen en intervallen in zitten, gaat het ineens hard met de snelheid en de vorm.

Vandaag een training van 3x4km volgens Trenara. Ik had maar tijd voor 2x4, dus ik heb de traagste stevig ingekort. Met m'n opwarmkilometer loop ik m'n tweede snelste 10km-tijd tot nu toe. Daar zou dus nog wel eens iets in kunnen zitten! Trenara ziet het zitten dat ik de 20km op 20/03 loop in 1u47. Dat zou me stérk verbazen, ik was uitgegaan van onder de twee uur te eindigen.

Ik ben wel van plan om mijn 20km voor KOTK op z'n minst dan al te lopen, dan kan ik het in september nog eens voor echt. Misschien dat de anderen het wel zien zitten om dan een "virtuele" KOTK al te doen?

Tevreden van? ik vind er niet veel over buite dat het limburgers zijn :p
 
Tevreden van? ik vind er niet veel over buite dat het limburgers zijn :p
Heel erg tevreden van, eigenlijk. Past ook wel binnen wat ik wil en zo, alleen is het misschien iets te... hardcore :) Voor mij hoeft het niet 4 à 5x per week meer dan een uur te zijn... Maar goed, zal wel zo zijn in het plan voor een 20k?

The Running Crew is trouwens hun podcast. Als je daar een paar van hebt geluisterd, heb je ook een mooi idee van wat het precies is. Vermakelijke podcast ook, trouwens. En LoopPraat heeft een aflevering aan hen gewijd, daarin leggen ze het ook heel goed uit.
 
Heel erg tevreden van, eigenlijk. Past ook wel binnen wat ik wil en zo, alleen is het misschien iets te... hardcore :) Voor mij hoeft het niet 4 à 5x per week meer dan een uur te zijn... Maar goed, zal wel zo zijn in het plan voor een 20k?

The Running Crew is trouwens hun podcast. Als je daar een paar van hebt geluisterd, heb je ook een mooi idee van wat het precies is. Vermakelijke podcast ook, trouwens. En LoopPraat heeft een aflevering aan hen gewijd, daarin leggen ze het ook heel goed uit.

Een halve marathon is toch niet iets wat de gemiddelde vlaming onderneemt dus misschien is het noodzakelijk :D

Net even een account aangemaakt, trainingen zien er vrij bizar uit. Eerste start aan 7:00min per kilometer, wat wel heel traag is, vind ik voor mezelf.

Nu ik heb absoluut geen idee wat "echt" trainen is en heb in het verleden maar wat op gedaan dus misschien is dat The Way.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad, alles zelf te voorzien.
Ik was al sowieso niet van plan om voluit te gaan ze ;)
Op het gemakje een toertje om van te genieten!
ok merci, ga het met 3 flesjes aquarius doen dan. Voluit gaan heb ik al 6 maand niet meer gedaan, dus ook niet morgen ;)

Ik vermoed dat er wel wandelstukken gaan inzitten door de modder, dus op de betere paadjes mss wel eens wat gas geven :p
 
Succes morgen allen, de modder zal wel zeer aanwezig zijn veronderstel ik :D.

De meeste bossen lagen er de vorige weken al erg modderig bij en met het weer van vandaag en morgen.... echt trail dus :)
 
Zelf gisteren terug lactaattest gehad dus hoop ik in 2021 weer deftig te kunnen opbouwen (na ITB troubles en nadien gescheurd ligament aan de buitenkant van de enkel (waarbij de binnenkant meer ellende veroorzaakt(e) zonder reden, beperkte mobiliteit en soms nog irriteert.
Overmorgen eens kijken of de echo iets opleverde)). En dan nog hielspoor ook volgens mij. Maar ik heb goeie hoop op 2021 :p
Ik heb helaas wat last aan de aanhechting van mijn linker kuit. Morgen zal ik dus waarschijnlijk niet voluit gaan op de 26km trail. Ik heb deze week maar 3x +-5km gelopen. Een onbedoelde taper zeg maar. Anderzijds heb ik zo wel meer tijd gehad om aan mijn thesis te werken.

@XtremeSpooky: Klopt. Geen bevoorrading voorzien.

Ik heb zojuist zelf energierepen met rijst, kokosmelk en gedroogde abrikozen gemaakt voor morgen :p
Hopelijk ben je er snel van verlost!
Als ze lekker zijn mag je het recept altijd delen, heb wat verlof nu dus kan wel wat proberen :D

Wat ik zelf lekker vond was deze cake (zelfs zonder suiker maar met appel erbij heel lekker).

En geniet er van morgen allemaal!
 
Hier toch eens wat vaker mee komen kijken dan op de voorganger. Lopen is vnl voor mij conditie-basis voor het boksen maar ik heb de de voorbije jaren loopsport an sich ook kunnen appreciëren.

Lang verkeerd aangepakt, te veel willen lopen zonder aangepast schoeisel.
Ik loop nu 2-3 keer per week 5-7 km en in 't weekend minstens één keer 10km of meer.
De laatste maanden zonder echte loop blessures, al heb ik al wel enkele maanden wat last van m'n linker hamstring die trekt. Kine heeft wel geholpen.
Gisteren 10km gelopen en geen last meer ervan. Dus lijkt voorbij. 10km zit ik al jaren aan +/- 4:45. Dat is niet slecht vind ik, maar toch niet zoals sommigen hier 😅

Probeer nu ook nog wat meer intervals te doen. Dit weekend de terril es gaan lopen 😁
 
Terug
Bovenaan