Ik ga er binnenkort weer aan beginnen. Ooit kon ik zonder al te veel problemen 10 km lopen, vandaag is dat een heel andere zaak. Nog geen idee van aanpak, ik denk gewoon aan een parcours van een 6 km te nemen en zien hoe me dat lukt. Ik kan die route uitbreiden of gewoon sneller lopen als me dat beter en beter begint af te gaan.
 
Ik ga er binnenkort weer aan beginnen. Ooit kon ik zonder al te veel problemen 10 km lopen, vandaag is dat een heel andere zaak. Nog geen idee van aanpak, ik denk gewoon aan een parcours van een 6 km te nemen en zien hoe me dat lukt. Ik kan die route uitbreiden of gewoon sneller lopen als me dat beter en beter begint af te gaan.
veel succes, rustig beginnen en niet te snel iets verwachten (dat is de oorzaak van de meeste blessures)

Benieuwd of we in januari terug een piek zien in meer lopers of zou dat dit jaar minder zijn gezien de omstandigheden.
 
Deze ochtend absurd warm om te lopen voor de tijd van het jaar.

Hier ook 2 weken verlof vanaf vrijdag. In die twee weken zit een klein uitstapje naar de Ardennen er allicht terugin 🙂
 
Ik ga er binnenkort weer aan beginnen. Ooit kon ik zonder al te veel problemen 10 km lopen, vandaag is dat een heel andere zaak. Nog geen idee van aanpak, ik denk gewoon aan een parcours van een 6 km te nemen en zien hoe me dat lukt. Ik kan die route uitbreiden of gewoon sneller lopen als me dat beter en beter begint af te gaan.
veel succes, rustig beginnen en niet te snel iets verwachten (dat is de oorzaak van de meeste blessures)

Benieuwd of we in januari terug een piek zien in meer lopers of zou dat dit jaar minder zijn gezien de omstandigheden.
Toen ik begon te lopen in april/mei heb ik in 2 weken opgebouwd naar 5km en een week later 10km, en dan 2 weken pijn aan de knie gehad. Ik kan dus beamen dat op ‘t gemakske opbouwen heel belangrijk is 👍
Deze ochtend absurd warm om te lopen voor de tijd van het jaar.
Ja, maar het zonnetje ziet er wel heerlijk uit. Heb gisteren gelopen maar nu krijg ik zin om vandaag nog eens te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Bijna einde week 2 van voorbereiding marathon. Minder volume pikt toch wel, maar trust in the process zeker. 🤓
Volgende week zaterdag is het dan zover, ben benieuwd.
 
Paar weken geleden ook beginnen lopen met start to run. Helaas al moeten afhaken omdat ik last begin te krijgen van mijn achillespees. Vandaag naar de dokter geweest en dit zou blijkbaar liggen aan slechte schoenen? Ik heb nu simpele sportschoenen van Nike. Welke schoenen raden jullie mij aan?
 
Ik zou naar een loopwinkel gaan, genre Runner's lab waar ze aan de hand van een korte test u perfect schoenen kunnen aanraden.
 
Inderdaad, schoenen kosten ongeveer evenveel als op het internet (140-150€), maar je hebt er wel een analyse en uitleg bij.
 
en zeker voor iemand die maar juist begint met lopen (en niet veel weet over loopschoenen)
M'n vriendin die start to run doet heeft ook zo haar schoenen gekocht en is er heel content van!
 
+1 voor Runners' Lab. Ze laten u eerst met blote voeten lopen over een loopmat en zien de afdruk van uw voet op de computer. Daarna laten ze u opnieuw lopen met de schoenen die ze aanraden tot de afdruk goed zit (bij mij 3 paar afgegaan, en er achter gekomen dat mijn ene voet een maatje groter is dan de andere 😐).

Vandaag dik genoten van het zonnetje tijdens het lopen :)
 
Zonet eens gezocht op google naar runners lab, blijkbaar is de dichtste winkel in Gent, ben zelf van Oostende. Zijn er dichtere alternatieven?
 
Paar weken geleden ook beginnen lopen met start to run. Helaas al moeten afhaken omdat ik last begin te krijgen van mijn achillespees. Vandaag naar de dokter geweest en dit zou blijkbaar liggen aan slechte schoenen? Ik heb nu simpele sportschoenen van Nike. Welke schoenen raden jullie mij aan?

Zoals door iedereen aangegeven effectief aan te raden om naar Runners’ lab te gaan, dat is de verplaatsing echt waard. Je moet nu wel een afspraak maken en er zal wel een zekere wachttijd zijn, maar toch. Ik loop nu redelijk veel en heb heel veel verschillende schoenen getest, maar ik ben Runners’ lab nog elke dag dankbaar voor hun raad toen ik begon te lopen. Ik ben ervan overtuigd dat dat de grote reden is waarom ik blessurevrij ben kunnen opbouwen.

Niet twijfelen en gewoon doen, je zal het u niet beklagen.
 
Ik kan ook niet anders dan Runner's lab aanraden. Al twee paar gaan halen en al twee keer heel tevreden. Vriendin gaat er morgen ook achter haar eerste deftige paar om start-to-run mee verder te doen :)
 
Ik heb dan toch maar een afspraak gemaakt bij runners lab, zaterdag 26/12 mag ik er langs gaan. Thx guys!

Misschien wel op voorhand je budget duidelijk maken, ben er deze lente ook buiten gewandeld met een paar schoenen ruim boven mijn budget. 😅

Nu het zijn wel hele goeie en zitten gegoten.
 
Nog mensen die op een dag als vandaag buienradar checken om te zien waar een gaatje zit zonder regen? Of trekken jullie zich daar niets van aan?
 
Nog mensen die op een dag als vandaag buienradar checken om te zien waar een gaatje zit zonder regen? Of trekken jullie zich daar niets van aan?
Hangt van de goesting af :p Als het voor een 5 a 10km is en het is niet te koud dan durf ik wel nog door de regen crossen. Voor een langere loop hou ik toch eerder buitenradar in het oog.
Ik hou het op een rustdagje vandaag ;)
 
Terug
Bovenaan