Ik heb nu een Garmin borstband en na 1.5 jaar beginnen de elektrodes wat los te komen van de rest van de borstband ook al spoel ik die elke keer af zoals beschreven in de handleiding. Wordt wel 5x per week gebruikt. Is een probleem dat ik op reddit ook teruggevonden heb. Ik veronderstel dat het in deze fase wel zelf te lijmen valt maar toch eens proberen een andere te krijgen onder de garantie (enkel de band vervangen gaat niet, pod kan er niet af).
Voor de rest ben ik er wel heel content van, gewoon al dat ik batterijlevel kan zien in connect 😛. Daarvoor had ik er 2 van decathlon en die werkten in het begin altijd goed maar na een tijd niet meer, dan dacht ik dat het aan de batterij of de contacten lag, maar daar iets aan doen hielp nooit echt lang, dus heb die opgegeven.

Las ook nog deze op vorige pagina:
Als dat een man zou zijn (niet de hond, het baasje) dan schijt ik die zo hard uit tot het punt dat hij wil vechten. En dan klop ik op zijn muil.

(Heilige schrik van honden hier, de horror als je aan het lopen/fietsen bent en ze komen opeens naar u toe, zelfs achter een hek)
Toch maar opletten, wie weet heeft die persoon zijn hond het "nuts"-commando geleerd na het zien van de laatste John Wick 😅.
Als iedereen wat rekening houdt met de ander zijn de meeste problemen te vermijden volgens mij. Ik loop bijna al mijn kilometers met hond, met zo een rekbare canicross-lijn aan mijn middel. Ik vertrouw mijn hond voor pakweg 97% 🤪 (blijft idd een dier dat kan schrikken enz). Als ik iemand passeer, grijp ik die lijn altijd vast en hou de hond dichter bij mij, dat heeft me al veel knikjes als teken van appreciatie opgeleverd, ook al is het in principe niet nodig. Omgekeerd vind ik het ook fijn als fietsers bij het inhalen hun bel gebruiken en de eerste bijv. zegt hoeveel er nog volgen als ze met een klein groepje zijn. Waar ik het wel van op mijn heupen krijg, zijn bijv. fietsers die rakelings inhalen tegen 30 of meer zonder te bellen (ik heb geen ogen op mijn rug, maak u kenbaar!), of als een niet-aangelijnde hond mijn aangelijnd exemplaar komt besnuffelen en de eigenaar dan afkomt met: "hij doet niets, hoor!". Ik reageer dan altijd met "ja maar, die van mij wel... Nuts!!"

Ingeschreven voor de 5km in Lier, daar ga ik 4,8km lang @Exorikos het vuur aan de schenen leggen? en komt @Loser zijn benen en/of stryderke opwarmen voor de 10miles? Nog kandidaten?
Ik heb nog niet één loopje gedaan dit jaar! Deze keer geen blessures, maar het ene virus na het andere :D
Net voor de 10M gaat wel te dicht bij KOTK zijn om goed te zijn :eek: Maar 5km zou wel nog eens kunnen. 16/3 is die...

Ik ben van plan mijn looptrainingen wat efficiënter te maken door op hartslag te lopen (volgende week inspanningstest gepland).
Daarom ben ik nu op zoek naar een hartslagmeter voor tijdens het lopen.

Omdat ik nog niet weet of deze manier van traininen me ligt (en of ik het uberhaupt lang ga volhouden), nog niet echt veel zin om €200-300 (of meer) te betalen voor een hartslagmeter/horloge. Daarom vroeg ik me af of jullie tips hebben omtrent (goedkopere) hartslagmeters.

- Ik begrijp dat ik best een hartslagband rond de borst neem om accuraat te kunnen meten?
- Koop ik dan best een harstlagband + horloge om mijn hartslag tijdens het lopen te monitoren? Of is horloge niet nodig en is af en toe eens kijken op GSM voldoende?
- Ik vind op Decathlon bijvoorbeeld een hartslagband van €30 (Decathlon merk), zijn deze goed genoeg of is dat weggegooid geld? Met welke (goedkope) horloge kan ik dan de hartslagband verbinden?
- Er is zelfs een hartslagband + horloge te koop voor €20 (Kalenji), te mooi om waar te zijn?
Heel tevreden van de XAND hartslagband (futurumshop). Via bluetooth compatibel met alle mogelijke toepassingen en goedkoper dan de polar en garmin banden.

Ik heb eenmaal zo een decathlon band gehad. Deed hem aan tijdens een triatlon en kwam op de fiets en kreeg geen connectie. Nadien nooit meer gewerkt. Ik vroeg info bij Decathlon medewerker en die wist me doodleuk te vertellen dat dit normaal is omdat die banden niet waterdicht zijn 🫤. Ik spreek wel van 10 jaar geleden…

Ik hoor ook goeie dingen over de Wahoo Tickr. Probleemvrij apparaat
Wat ik weet van wahoo tickr is om er net zo ver mogelijk van weg te blijven 😂 grappig hoe dat verschilt van persoon tot persoon.
Ik heb hier al jaren een garmin band, eigenlijk heel tevreden van. Die gaan bij mij wel maar 2jaar max mee maar vind ik ergens nog logisch. Worden bijna 7-10x per week gebruikt, gebruikt voor open water zwemmen, …

Wat ik weet van wahoo tickr is om er net zo ver mogelijk van weg te blijven 😂 grappig hoe dat verschilt van persoon tot persoon.
Ik heb hier al jaren een garmin band, eigenlijk heel tevreden van. Die gaan bij mij wel maar 2jaar max mee maar vind ik ergens nog logisch. Worden bijna 7-10x per week gebruikt, gebruikt voor open water zwemmen, …
Die Tickr is een gimmick op BG (maar ik zit in het verkeerde topic 🤣).

De Tickr is idd zowat de te-vermijden borstband.

Ik heb al een 5-tal jaar een tweedehands Garmin band, ik denk van een Vivoactive 1 ofzo. Ik was die nooit, letterlijk nooit. Ik laat de connector er ook gewoon altijd op. Werkt perfect

Zou trailrun schoenen moeten kopen. Mijn loop schoenen enkele maanden geleden gekocht via runners lab.
Dacht hierdoor misschien binnen hetzelfde merk te blijven om zeker te zijn van de schoenmaat.
Of wat raden jullie best aan?
Ik heb New Balance, zijn er andere merken die kleiner/groter vallen qua maten?
Andere aspecten waar ik best op let bij aankoop?

Ik heb nog niet één loopje gedaan dit jaar! Deze keer geen blessures, maar het ene virus na het andere :D
Net voor de 10M gaat wel te dicht bij KOTK zijn om goed te zijn :eek: Maar 5km zou wel nog eens kunnen. 16/3 is die...
Ik ben al 2 weken aan het vechten tegen de griep. Elke keer ik het voel opkomen ga ik sporten (lopen of wandelen)
Iemand die er weinig van afweet zou dan meteen zeggen: Zedde zot dan word je nog zieker!

Maar dat laatste is een mythe tenzij je echt koorts hebt of echt zwaar ziek bent.
Ik ben alvast nog nooit zieker geworden van te gaan sporten.

---

Gisteren weer een stevig loopke van 12 km. Maar het was spiegelglad. Dus het was heel lastig om het correcte tempo te lopen.
Ik moest afwisselend 5:42 en 6:10 lopen maar de 2de km was een ijsbaan waardoor ik echt gas moest geven om 5:42 te lopen. Dat lukte uiteindelijk niet, het werd 5:46. Ik was meer aan het schaatsen dan aan het lopen. :tongue:

Km 3 heb ik dan ferm vertraagd en gas teruggenomen (de HR daalde ook veel) en die km liep ik dan tevens in 5:46. Oeps!

En dan bergop heb ik 5:42 en 6:10 gelopen. Maar dan dacht ik in de bergaf: Rustig aan Makila je gaat sowieso te snel lopen en het is glad dus wees voorzichtig. Liep ik de afdaling in 5:59 ipv 5:42. Weer ne oeps. :tongue: Voor het overige zat ik wél steeds boenk er op.

Laatst bewerkt:
Als je een beetje wil lopen koop je best een A-merk horloge met borstband. Polar of Garmin (voorkeur).
Maar als beginner is de stap soms te groot. Dan kan je eventueel gewoon met strava op smartphone lopen in combinatie met hartslagmeter borstband. Maar blijf beter weg van andere merken. Koop gewoon een garmin borstband, die je later nog kan gebruiken als je een horloge of fietsgps hebt ;-) stop je voor altijd met lopen kan je deze mss nog verkopen
Thanks! Best dus voor een beter merk borstband gaan als ik de commentaren lees. Ik vraag me af of er dan geen goedkoper horloge bestaat waar je gewoon die hartslag kan aflezen? Een garmin horloge is toch al snel minstens richting de €200 (?), waarvan ik dan meer dan de helft van de features niet gebruik (heb geen behoefte om die horloge dag en nacht aan te doen, wil gewoon puur efficient die hartslag volgen tijdens training).

Connecteren met strava is dan de enige optie? Maar zover ik kan vinden is er geen (audio) melding als je bepaalde hartslag(zone) overschrijdt? Dus dat ja dan om de paar minuten naar gsm kijken of hoe doen de meeste dat?

Het was vandaag tijd voor mijn lang, rustig duurloopje. Aangezien ik hierboven had gelezen dat er mensen zijn die altijd voor een short gaan, no matter what, heb ik dat ook eens geprobeerd. Loopt veel aangenamer in short, alleen was zowaar mijn beenhaar bevroren na een goeie 18km km

Laatst bewerkt:
Iemand een boekaanrader ivm loopschema's omtrent belastbaarheid? Ik zit nu sinds zaterdag met lopersknie te sukkelen, wat me opviel tijdens de dagelijkse luchwandeling van ocharme 2 km (met een pace van 11-12 km :unsure:). Sidenote: ik loop met steunzolen die ik al 7 jaar heb dus ruim versleten zijn.

Trigger: zaterdag een (trail)run gedaan met 300+ hoogtemeters in een modderbad.

Laatst bewerkt:
Thanks! Best dus voor een beter merk borstband gaan als ik de commentaren lees. Ik vraag me af of er dan geen goedkoper horloge bestaat waar je gewoon die hartslag kan aflezen? Een garmin horloge is toch al snel minstens richting de €200 (?), waarvan ik dan meer dan de helft van de features niet gebruik (heb geen behoefte om die horloge dag en nacht aan te doen, wil gewoon puur efficient die hartslag volgen tijdens training).

Connecteren met strava is dan de enige optie? Maar zover ik kan vinden is er geen (audio) melding als je bepaalde hartslag(zone) overschrijdt? Dus dat ja dan om de paar minuten naar gsm kijken of hoe doen de meeste dat?

Mijn forerunner 45 staat te koop voor 75. Gok 3j oud maar werkt nog prima. Heb een nieuwe gekregen voor kerst.

Iemand een boekaanrader ivm loopschema's omtrent belastbaarheid? Ik zit nu sinds zaterdag met lopersknie te sukkelen, wat me opviel tijdens de dagelijkse luchwandeling van ocharme 2 km (met een pace van 11-12 km :unsure:). Sidenote: ik loop met steunzolen die ik al 7 jaar heb dus ruim versleten zijn.

Loopschema is echt wel heel persoonlijk maar ik hen hier het boek liggen: de tien, de halve en de hele van rob veer. Vind ik wel een goede keuze

Voor uw belastbaarheid op te bouwen bedoel je dan?

Wat doe je naast het lopen nog van beweging? Doe je al activatie voor je loopt en doe je stabiliteitsoefeningen en krachttraining?
Die laatste dingen zijn echt wel een grote meerwaarde en kunnen veel potentiële problemen in de kiem smoren.

Voor uw belastbaarheid op te bouwen bedoel je dan?

Wat doe je naast het lopen nog van beweging? Doe je al activatie voor je loopt en doe je stabiliteitsoefeningen en krachttraining?
Die laatste dingen zijn echt wel een grote meerwaarde en kunnen veel potentiële problemen in de kiem smoren.
Jup, doe wel krachttraining 2x fullbody met een barbell en een dumbbell thuis.

Ik doe dan onder meer voor het bovenlichaam een squat en met sumo deadlift en glute bridge wissel ik per sessie om. Lunges varieer ik ook mee met de squat.

Stabiliteit doe ik wel eens maar te weinig. M'n krachttrainingen duren relatief lang en de goesting is dan helaas ver te zoeken. Toch maar oppakken.

Ik denk soms dat dit op den duur met het hardlopen te veel belasting is op een week.
Ik durfde in het verleden eens iets te voelen aan m'n knie bij het squatten.

Zou trailrun schoenen moeten kopen. Mijn loop schoenen enkele maanden geleden gekocht via runners lab.
Dacht hierdoor misschien binnen hetzelfde merk te blijven om zeker te zijn van de schoenmaat.
Of wat raden jullie best aan?
Ik heb New Balance, zijn er andere merken die kleiner/groter vallen qua maten?
Andere aspecten waar ik best op let bij aankoop?

Al mijn NB schoenen hebben dezelfde maat en dat al 5 jaar lang. Kijk trouwens eens op de site van NB zelf heb net en paar aan 50% gescoord.

Terug
Bovenaan