Doe ons toertje van zondag er bij hé, kan je gaan everesten ;)

Volgens de website zijn het er zelfs 6800+ :D, maar dat geloof ik niet, dat krijg je in België nooit voor elkaar. Het zal wel ergens tussen de hoge 5000 en lage 6000 liggen, maar dat is al genoeg. Hoogteprofiel zegt genoeg, complete waanzin. Maar nogmaals, fenomenaal mooi.

Everesten doe ik overigens nooit, dat is niets voor mij.

Wat is Everesten? :unsure:
 
Hangt af van het soort knieblessure. Elke dag de spieren en pezen rond de knie foam rollen doet wonderen bij mij.

Ik heb nu een beetje last van de aanhechting van mijn linker kuit. Waarschijnlijk iets te enthousiast geweest bij de hill sprints op donderdag.

Ik heb zo'n massage gun en zal wat meer foam rollen. De trailwedstrijd van volgende week dinsdag komt waarschijnlijk niet in het gedrang.

Het was patellofemorale pijn. Is ook MRI genomen maar daar was eigenlijk niets op te zien.
Heb nog maar recent eentje aangeschaft maar nog niet gebruikt, eens bekijken wat dat voor mijn knieen kan betekenen!
 
Nieuw forum, nieuwe poging.
Iemand ervaring met de trail schoenen van de Decathlon? Had de SAUCONY PEREGRINE 10 TRAIL op het oog omdat ik het merk in mijn weg loopschoenen heb, maar vrij mij dus af hoe zich dit verhoudt tot bv Decathlon schoenen.
 
Hier ook terug opnieuw beginnen lopen. Zit nu op ongeveer 6:00min/km (voor de 5km). Zou daar graag 5:00min/km van maken :) Ben benieuwd.

Met de eerste lockdown ook gelopen maar veel te hoge doelen gesteld toen waardoor ik gestopt was.
 
Hier ook terug begonnen. Hopelijk gespaard van blessures nu. Precies ook een pak conditie kwijt na een inactiviteit van een 6tal weken.

Ik voel echter wel nog waar de vorige verrekking zat.
 
Hier ook terug begonnen. Hopelijk gespaard van blessures nu. Precies ook een pak conditie kwijt na een inactiviteit van een 6tal weken.

Ik voel echter wel nog waar de vorige verrekking zat.
Niet te wild beginnen dan en pijnlijke plaats goed in het oog houden.
Conditie komt sneller terug dan je denkt. ;)
Yes! Grand trail des lacs et châteaux eind mei, 165km en 6000 hoogtemeters, de mooiste in België.

Tussendoor ook wel nog een paar kleinere doelen, zoals een 100km als opbouw.
Zalig! Veel succes.
Ik ben ook wel benieuwd naar de aanpak van je coach.
Ga je op snelheid lopen of hartslag zones of ...?
 
Nieuw forum, nieuwe poging.
Iemand ervaring met de trail schoenen van de Decathlon? Had de SAUCONY PEREGRINE 10 TRAIL op het oog omdat ik het merk in mijn weg loopschoenen heb, maar vrij mij dus af hoe zich dit verhoudt tot bv Decathlon schoenen.

Die hun nieuwe lijn schoenen (en gerief algemeen eigenlijk) zijn echt uitstekend. Sinds een tijdje een complete rebranding gedaan naar Evadict en een grote stap gezet. Ken een aantal mensen die met Evadict trail schoenen (wel de duurdere versie, ben de naam even kwijt) en die zijn er zeer tevreden van. In mijn ogen kan je daar weinig verkeerd mee doen, zeker aangezien trail schoenen nog een ander gegeven zijn dan wegschoenen.
Niet te wild beginnen dan en pijnlijke plaats goed in het oog houden.
Conditie komt sneller terug dan je denkt. ;)

Zalig! Veel succes.
Ik ben ook wel benieuwd naar de aanpak van je coach.
Ga je op snelheid lopen of hartslag zones of ...?

Een combinatie van de 2, zal hier na 29/12 de grote lijnen wel neerpennen voor diegenen die het kan interesseren.

Geweldig om te zien dat er zoveel mensen zijn die hier het lopen terug oppikken, top!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als je denkt dat dat zot is, wat het ook is voor alle duidelijkheid, ik ken 2 kerels die een dubbele Everesting hebben gedaan op de trappen van Bueren in Luik.

Kerels zijn nu een nieuwe uitdaging aan het voorbereiden, een driedubbele Everesting... :D
 
Als je denkt dat dat zot is, wat het ook is voor alle duidelijkheid, ik ken 2 kerels die een dubbele Everesting hebben gedaan op de trappen van Bueren in Luik.

Kerels zijn nu een nieuwe uitdaging aan het voorbereiden, een driedubbele Everesting... :D
De loopsport blijft mij verassen, had wel al eens gehoord van de Marathon des Sables maar met zelf te beginnen met lopen kom ik altijd maar vreemdere en extreme wedstrijden of doelen tegen.

Everesting, Barkleys, Pacific Crest Trail...

Lopen is duidelijk meer dan toertjes rond de piste :D
 
Dubbel everesting is helemaal van het paadje 😂. Vooral het repetitieve karakter daarvan..

Net losgelopen in mijn nieuwe Nikes (hehe). En de benen voelen na zondag goed aan
 
Door het werk en wat minder zin, vandaag ook nog een rustdag genomen. Morgen sowieso een toertje doen!
 
Dubbel everesting is helemaal van het paadje 😂. Vooral het repetitieve karakter daarvan..

Net losgelopen in mijn nieuwe Nikes (hehe). En de benen voelen na zondag goed aan

Die mannen waren trouwens de allereersten wereldwijd die een “unshuttled double Everesting” hebben gedaan. Dat wil zeggen dat ze dus na elke beklimming ook zelf naar beneden zijn gegaan. Beide kerels zijn ook wel echt niet goed snik, die lopen zelfs niet echt meer. 75% van hun trainingen zijn Hill repeats en zo :D. Wel waanzinnig veel respect voor.
 
Wat een weer vandaag! Van geprofiteerd en nog eens wat langer gaan lopen vandaag. Was volgens mij al geleden van in Korea (juni-juli) dat ik meer dan 20km heb gelopen. Echt enorm van genoten en ging super vlotjes aan rustig tempo. Duurvermogen zit wel nog strak door het vele fietsen tussendoor ook. Nu niet te snel te veel willen zodat de benen terug wat kunnen wennen aan langer lopen :) In elk geval super content dat ik nog eens ben vertrokken op een langer tourtje, ideaal om het hoofd leeg te maken!
 
131388550_879183399485422_2338301424904943838_n.png


Komt goed :D
 
En ze geven dit weekend nog regen zeker!? Met al dat volk dat er gaat passeren wordt dat echt een pretje :D.

Nog 2 dagen werken en dan 2 weken verlof. Van zaterdag tot dinsdag eerst wat lopen in de (echte) Ardennen, woensdag in de Vlaamse Ardennen een tochtje, dan een paar dagen thuis en nadien weer naar de Ardennen. Karry is dus gelukkig.
 
Hier ben ik aan het opschalen qua intensiteit en ook volume eigenlijk. Maar nu begint het gewone leven in de weg te komen van mijn schema 🙈Dat, en Trenara heeft naar aanloop van mijn eerste halve marathon allemaal trainingen staan die rond het uur zitten in de week. Ik dacht het aantal trainingen te verhogen naar 5, om zo onder het uur te zitten per training en nog onder de lunch te kunnen gaan. Maar nu zit ik met 5 trainingen van een uur :D

Dit was toch maar om eens uit te proberen. Na Nieuwjaar moet ik hopelijk iets minder schuiven. Ondertussen gaat de snelheid zienderogen omhoog, ook op mijn traagste loopjes, dus de vooruitgang is er zeker.
 
Terug
Bovenaan