Algemene Loopthread

Vandaag normaal het lopen terug oppikken. De verbouwingen blijven duren waardoor de goesting en tijd er gewoon niet is.

Alles komt goed maar wel al twee maand verloren om mijn doel van 2000 km te halen.

Heb ook zo'n shortje maar wel met één zakje achteraan. Het is wel nipt voor een moderne telefoon moet ik zeggen.
Snap echt niet hoe je met zoiets kan lopen. Wrijft, botst en beweegt dat dan niet constant?

Ik heb een rugzakje van Nathan
Heeft een "breastpocket" voor net nog de normale smartphone(Motorola g5 hier). Groter zal er al niet meer in geraken.

En dan heb je meteen ook wat ruimte om nog wat eten, drinken en schijtpapier mee te nemen.

Ik houd de mijne in de hand, zelf voor de halve heb ik dat gedaan. Ik skip graag muziek als die mij niet aanstaat om in de juiste mood te blijven en dat moet snel gaan. :D

Kay-gell is ne grote jongen dus. Ik kan mijne smartphone zelfs niet met 1 hand vasthouden.

Laatst bewerkt:
Setje opzetten e.

Gabberdisco doet het voor mij elke keer weer.

Ja, ik weet niet ik ben ne ongelooflijke muziek zapper tijdens het lopen.
Heb ook specifieke sport playlists, maar tijdens het lopen skip ik dan zelfs nog liedjes.

Dj Bone jongens, Dj Bone. Hypnotische Detroit Techno tegen een goeie 130bpm.

En ik warm nooit op. Duurloopjes wel wat uitstretchen en als het lang is geleden soms een km of 2 uitwandelen.

Tijdens een 5km (30min) easy run, doen jullie dan een opwarming inclusief die 5km? Bv 5 min opwarmen, 5km (30min), 5min cooldown? Of 5min opwarmen, 20min training,5min cooldown en te samen ong 5km?
Ik stap als opwarming en tel dat niet mee. Als ik net uit de auto kom en snel wil beginnen lopen doe ik zo van die knieën omhoog en hielen tegen m’n kont spasmen.

En de 1e km loop ik sowieso nog op t gemak.

Ja, ik weet niet ik ben ne ongelooflijke muziek zapper tijdens het lopen.
Heb ook specifieke sport playlists, maar tijdens het lopen skip ik dan zelfs nog liedjes.
Op m'n loopschoenen na zijn mijn draadloze oortjes mijn beste investering qua loopmateriaal tot nu toe. 2 tikjes aan m'n oor en jepla: next track.

Laatst bewerkt:
Op m'n loopschoenen na zijn mijn draadloze oortjes mijn beste investering qua loopmateriaal tot nu toe. 2 tikjes aan m'n oor en jepla: next track.

Yep same. Dat in combinatie met een watch. Geen draadjes die tegentrekken of in de weg zitten en gemakkelijke controls via touch luider/stiller/pauze/next/previous.

Vorig jaar in maart op ibood gekocht en wel topaankoop geweest :)

Snap echt niet hoe je met zoiets kan lopen. Wrijft, botst en beweegt dat dan niet constant?

Heeft een "breastpocket" voor net nog de normale smartphone(Motorola g5 hier). Groter zal er al niet meer in geraken.

En dan heb je meteen ook wat ruimte om nog wat eten, drinken en schijtpapier mee te nemen.

Hangt horizontaal en eigenlijk plat tegen de rug, je voelt er niets van.
Enige miserie is de gsm erin krijgen :unsure:

Heb vorig jaar een paar 100km gelopen met een trial rugzakje, ook met drankzak van enkele liter. Dat klotst lang niet zo hard als je wel denkt. Ook kan ik dat strak genoeg hangen dat het niet stoort. Heb wel geen te grote maat (ja het komt in maten) gekocht, net omdat ik de boel strak wil kunnen trekken. Bij heet weer (30°+) van vorig jaar was het net voldoende voor een paar uurtjes onderweg te zijn. Voor mij was die twee liter net genoeg, toen. Nam het ook alleen maar mee voor langere loopjes (minstens 2 uur)

Je moet er wel voor zijn. Karry98 hier op't forum loopt met een flesje in zijn hand(schoen), daar kan ik dan weer absoluut niet aan wennen.

Je moet het maar eens proberen. :)

Hmmmmm. Hoelang duurt het recupereren van een halve marathon 😬 ?
De week na de KOTK 20km staat de Antwerp Night Half Marathon. En ik zou eigenlijk wel graag beide lopen :D Maar ik weet niet of dat een goed idee is, of zelfs maar mogelijk? Denk dat ik die tweede wel zonder tijdsambitie kan starten, alhoewel ik mezelf ken en dat toch moeilijk wordt :D

De week na de KOTK 20km staat de Antwerp Night Half Marathon. En ik zou eigenlijk wel graag beide lopen :D Maar ik weet niet of dat een goed idee is, of zelfs maar mogelijk? Denk dat ik die tweede wel zonder tijdsambitie kan starten, alhoewel ik mezelf ken en dat toch moeilijk wordt :D
Hangt af hoe hard je loopt natuurlijk 😅

Hangt verder ook af van je ervaring en recuperatievermogen. Ik denk dat je elk weekend wel een HM kan lopen als je niet telkens voluit gaat.

De winnares is 38 jaar en is nog maar 3 jaar serieus bezig als prof. Moet ik nu zeggen: Straffe madam dat ze BK veldlopen wordt en alle jonge(re) veulens een pak slaag geeft (34sec sneller dan de nummer 2 is enorm véél hé!)? Of duidt dit ook wel aan hoe dun de spoeling is bij de top bij de vrouwen en/of vele toppers hun kat sturen naar zo'n kampioenschap?

Ook bij de mannen niet de verwachte winnaar. Al is dat dan wel een vrij jonge gast die toch ook al BK 3000 meter geworden is.

Dit weekend 43 km gaan trailen in het zoniënwoud.
Was wel leuk. Parcours was opgebouwd uit 2 lussen waardoor er makkelijk kon bijgetankt worden. Dus telkens zonder rugzakje gelopen.

De eerste 15 minuten vertrokken met pillamp op, maar de mist die reflecteerde de lamp gewoon en het begon heel klein beetje licht te worden dus dan maar lamp uitgedaan en rustig verder gegaan.

Na een kleine 2h was ik terug aan de wagen, ondertussen was het licht en iets warmer. Dus jasje kon uit en lamp achtergelaten.
Nieuwe volle flesjes en koekjes mee en hopsakee vertrokken voor 2e lus.

Desondanks dat het zonienwoud echt een bos is voor toeristen en er dus veel paden zijn die breed zijn en hard is het gewoon wel eens aangenaam om enkel in bos gebied te lopen.
Denk dat die wel leuk moet zijn in groep, je kan namelijk 75% van de keren gewoon naast elkaar lopen.

De trainingen beginnen goed te gaan, begin goed te leren hoe en wanneer ik mezelf moet bevoorraden met water, sportdrank en koekjes.

Volgende zaterdag 50km rond de abdij van Villers La vile! Indien er iemand mee wilt, laat maar weten. Het gaan ook weer 2 lussen zijn .

Probeer het en weet het ons te zeggen :cool:

Terug
Bovenaan