Algemene Loopthread

Zelfs in de club zitten is niet verplicht. Gewoon voor de deadline een screen insturen naar de crew van je maandtotaal dat minstens 50 is.
De vraag is of we - behalve 50km lopen - nog iets moeten doen (zoals een screenshot sturen) als we al in de club zitten.

Wat zijn de nadelen? Ik heb de indruk dat ik er niet echt iets van merk?
Je verliest vocht en die moet je natuurlijk terug innemen. Doe je dat niet dan ga je minder goed kunnen presteren.

Vooral als je zwaarder fysiek gaat trainen dan is dat effect sterker. Loop je rustig dan is het effect een stuk minder. Maar je kent wel dat dorstgevoel na een training van 10km of meer, dat is in feite teken dat je beter wel had gedronken tijdens je training. Maar goed dat is ook niet voor iedereen hetzelfde, en het verminderen van prestaties is ook zo minimaal dat drinken meenemen meer hinder is dan baat.

Zondag is mijn 5km loop. Doel is in 25min maar ik denk dat het eerder 26min zal worden :unsure:

Wish me luck!

Succes man! Doelen moeten ambitieus genoeg zijn om u te prikkelen en toch haalbaar, mik voluit op de 25min! Lukt het niet helemaal dan kan je u achteraf niets verwijten. Laat weten hoe het is gegaan.

Zelf ook serieus aan het rusten voor zondag. Gaan uiteindelijk met 3 van ons groepje dan de trail des gueules noires lopen. Op die manier kunnen we elkaar hopelijk pushen om een deftig resultaat neer te zetten. Mijn conditie lijkt voor het eerst sinds lang terug echt goed, dus ik verwacht er wel wat van. Alles kapot lopen! 😁

De vraag is of we - behalve 50km lopen - nog iets moeten doen (zoals een screenshot sturen) als we al in de club zitten.
Dan hoef je geen screenshot te sturen, je naam op Strava is dan voldoende. Maar laat wel weten dat je meedoet in een berichtje aan de crew (mij, Jonas, Vio, eigenlijk maakt het niet uit), want straks gaat het naar iemand uit de club die nog niet weet dat er een wedstrijd is :D

Ik heb nu 3x gelopen op 5 dagen tijd. Pure horror gisteren tijdens loop nummer drie, dat gaat echt nog niet goed.
Ik kreeg gisteren mijn HR NIET eens naar zone 1 en ik had het gevoel in zone 5 te lopen (!!).
Ik liep 98% in zone 0 (!) en 2% is zone 1 aan een tempo net boven 10km/u.
Dat wil zeggen dat ik niet goed gerecupereerd was hé. :unsure: Ik ben dan wijselijk vroegtijdig ermee gestopt.

Ik ben op de weg terug maar als ik teveel inspanningen lever op korte tijd dan heb ik het nog lastig.

Ja ik heb twee weken rust genomen maar vroeger ging dat dan wel op karakter. Ik had dan veel spierpijn en het snot hing dan uit mijn mond te bengelen maar dat ging toen. Nu lukt het gewoon NIET. Ook niet op karakter. Ik kan veel inspanningen achter elkaar gewoon niet meer aan.

Laatst bewerkt:
Iemand interesse in zo goed als nieuwe ASICS Novablast (maat 44)? Ik heb er slechts 30,6 km mee gelopen (zie Strava).

Ik vind ze iets te ruim in de voorvoet en het schuim in de zool zacht. Misschien beter voor mensen die iets meer comfort en demping zoeken? Het is een neutrale hardloopschoen. Ik heb er 94 euro voor betaald op Alltricks, op Zalando staan ze duurder geadverteerd: 135 euro. Bij elk goed bod mogen ze weg.

Foto's:

Iemand aanraders voor een goeie looprugzak voor op langere loop / wandeltochten? Liefst eentje met een drinksysteem of plaats voor een camelbak. Ook handig zouden zakjes zijn voor eten waar ik aan kan zonder de rugzak uit te doen! Thanks :)

Oei dan valt het nog mee bij mij. Ik kan tenminste nog sporten. Dit zijn nu wel héél extreme gevallen.

Iemand hier al eens gewerkt aan zijn 'Ground Contact Time Balance (links-rechtsverhouding) en daar nuttige tips voor? Mijn garmin geeft aan dat deze niet echt in balans ligt... Hoe meer ik mijn snelheid opvoer, hoe minder evenwichtig ik blijkbaar loop (threshold/intervallen zijn 46.5% - 53.5%). Dat lijkt me niet heel efficiënt en vraag me af of je daar specifieke drills/oefeningen voor hebt.

Iemand aanraders voor een goeie looprugzak voor op langere loop / wandeltochten? Liefst eentje met een drinksysteem of plaats voor een camelbak. Ook handig zouden zakjes zijn voor eten waar ik aan kan zonder de rugzak uit te doen! Thanks :)
Ik loop met een Salomon Hydration pack (Advanced Skin 5) en dus zeer tevreden van. Ze zijn best prijzig, maar zeer duurzaam materiaal wel.
Handige zakjes en flasks. Ook de mogelijkheid om een camelbak in te steken.

Ik heb meer hydration packs dan de meeste vrouwen lingerie setjes hebben, dus best wel wat ervaring in de materie. Als je gewoon iets zoekt met voldoende capaciteit en opties zonder u blauw te betalen zou ik hoe dan ook voor de 10k pack van Evadict (Decathlon) gaan. Duurzaam, comfortabel, voldoende zakjes, mogelijkheid tot soft flasks en inclusief 1l water zak. In mijn ogen vind je niets beters voor een goede prijs.

Puur qua comfort is Salomon hoe dan ook onklopbaar in mijn ogen. Weegt niets, voelt aan als een tweede huid, nooit last van irritatie en beschikbaar in verschillende volumes, gewoon top. De prijs is er ook wel naar.

Als ik echt heel veel moet dragen pak ik 1 van mijn Raidlight packs, waaronder diegene die ik heb gekocht om de MDS mee te lopen (in 2022 of 2023). Daarmee kan ik vlotjes 6l water meedragen, ideaal voor de hele lange tochten in het zuiden.

Ik heb meer hydration packs dan de meeste vrouwen lingerie setjes hebben, dus best wel wat ervaring in de materie. Als je gewoon iets zoekt met voldoende capaciteit en opties zonder u blauw te betalen zou ik hoe dan ook voor de 10k pack van Evadict (Decathlon) gaan. Duurzaam, comfortabel, voldoende zakjes, mogelijkheid tot soft flasks en inclusief 1l water zak. In mijn ogen vind je niets beters voor een goede prijs.
Met die van Decathlon loop ik ook. Doet inderdaad wat het moet. Het is in't begin even wennen om het perfect aan te passen aan uw lichaam, maar eens je de goeie manier gevonden hebt, voelt ge het niet meer.
Wel oppassen met de waterzak van 1 liter. Tijdens de trail des fantomes is de slang van de zak losgekomen en had ik dus plots 1 liter water minder (en een natte broek) :D Nochtans die waterzak slechts 3x gebruikt.

Bedoel je met 10k gewoon 10l?

Beide zien er identiek uit, de 1e heeft Evadict op de rugzak staan maar is Kalenji volgens de website, de 2e heeft een printje en is een pak goedkoper.

Terug
Bovenaan