Algemene Loopthread

Moet je niet extra betalen voor die optie op Strava?
ik dacht vroeger al vast niet, maar kan zijn van wel nu, al zou ik dat raar vinden

maar dan nog, je kan die ronde tijden ook op garmin zien hé (of op polar ed)

ofwel druk je manueel iedere keer op lap ofwel laad je van te voren een interval training op en dan doet die dat automatisch

Moet je niet extra betalen voor die optie op Strava?

Nu is het inderdaad enkel laps van één kilometer waar strava rekening mee houdt.

Zonet 10km gedaan, eens goed doorgeknald maar in oktober was mij conditie beduidend beter.

Ga nog even focussen op de HM die in de eerste week van Maart gelopen wordt en dan eens terug wat meer snelheid werk doen.

Dit weekend vroeg ik mij af er of er programma's/websites bestaan die willekeurige looproutes voor je maken. Bijvoorbeeld je geeft punt 'x' in en je wilt een route van 10km lopen, waarna je vervolgens een willekeurige route krijgt van 10km, zeker in een dichtbebouwde stad als Antwerpen kan dat wel leuke nieuwe routes opleveren. Ik heb lang op google maps gekeken om nieuwe parken/buurten te ontdekken waarna ik mijn looproute daarop op aanpaste, heb zo Antwerpen toch een stuk beter leren kennen.

Ik kwam daarnet uit op www.routeshuffle.com, wat volledig voldoet aan mijn vraag, maar het is vooral een premium service, iemand die nog andere (gratis) alternatieven kent?

Dit weekend vroeg ik mij af er of er programma's/websites bestaan die willekeurige looproutes voor je maken. Bijvoorbeeld je geeft punt 'x' in en je wilt een route van 10km lopen, waarna je vervolgens een willekeurige route krijgt van 10km, zeker in een dichtbebouwde stad als Antwerpen kan dat wel leuke nieuwe routes opleveren. Ik heb lang op google maps gekeken om nieuwe parken/buurten te ontdekken waarna ik mijn looproute daarop op aanpaste, heb zo Antwerpen toch een stuk beter leren kennen.

Ik kwam daarnet uit op www.routeshuffle.com, wat volledig voldoet aan mijn vraag, maar het is vooral een premium service, iemand die nog andere (gratis) alternatieven kent?

Garmin connect kan dat, je hoeft er geen toestel voor te hebben, juist een account natuurlijk.

Op routeyou.com zijn er ook wel wat mogelijkheden om routes te laten berekenen, niet specifiek op de manier die je beschrijft, maar wel functioneel en gratis 😉 En er zijn natuurlijk al een heleboel door anderen gemaakte routes te vinden.

Strava kan dat ook. Bij "ontdekken" en dan "voorgestelde routes". Ge kunt een aantal parameters instellen als afstand en of je het liefst op verharde/onverharde wegen loopt. Soms moet je wat zoeken tot je een leuke route te pakken hebt, maar er zitten er wel enkele tussen.

Ik weet wel niet of het enkel bij de betalende versie van Strava zit.

Strava kan dat ook. Bij "ontdekken" en dan "voorgestelde routes". Ge kunt een aantal parameters instellen als afstand en of je het liefst op verharde/onverharde wegen loopt. Soms moet je wat zoeken tot je een leuke route te pakken hebt, maar er zitten er wel enkele tussen.

Ik weet wel niet of het enkel bij de betalende versie van Strava zit.
Bedoel je segmenten? Daar zit enkel fietsen/hardlopen en vlak/heuvelachtig/steil, maar geen mogelijkheid tot onverhard. Zit op de gratis versie, en mijn voorkeur gaat uit naar onverhard :)

Ik heb de rotste weken uit mijn leven achter de rug, maar hier ben ik dan terug, sneller dan voorzien.

Ondanks een verschrikkelijke periode toch blijven lopen, hoewel het meestal dik tegen mijn goesting was. In mijn standaard trainingen na werkdagen vind ik momenteel 0,0 plezier, wat voor mij een première moet zijn. De lange trainingen op verplaatsing op zondag deden gelukkig wel nog deugd. De laatste weken nog altijd toffe trainingen gedaan in de Condroz. Vandaag genoten van het zonnetje rond Andenne (46km met 1400hm) en vorig weekend rond Sprimont (42km met 1900hm). Gelukkig heb ik mijn trail vrienden nog voor de momenten waarop een mensenleven compleet nutteloos lijkt.

Ondertussen ook ingeschreven voor de TDS, 1 van de UTMB wedstrijden, 140km met 9000+ hm eind augustus. Kans lijkt klein dat dat doorgaat, maar ik heb echt nood aan wat perspectief. Volgende zondag ga ik nog eens een wedstrijdje lopen, namelijk de trail des gueules noires, 53km met 1900hm. In 2018 was dat mijn eerste 50km+ trail en wil eens zien hoeveel ik van mijn tijd ga doen. De wedstrijd wordt over 2 weken gelopen met vrije start, maar omdat er toch een klassement wordt bijgehouden vind ik het wel de moeite.

Zulke wedstrijden prikelen toch elke keer opnieuw de fantasie, enorm inspirirerend dat iemand zulke uitdagingen aan kan.

Het zal nooit aan mij besteed zijn vrees ik.

Iemand een tip om ergens te gaan lopen waar ik aan +/- 10km kan geraken, grotendeels onverhard, op max. 30 minuten rijden van Gent?

(Bourgoyen, Vinderhoutse Bossen, Lembeekse bossen en Puyenbroeck heb ik onlangs gedaan dus die vallen af.)

Vandaag een pakje van Science in Sports (SiS) ontvangen na een maand. Door brexit en covid wist ik dat het langer kon duren alvorens mijn bestelling zou aankomen, maar er was iets mis gegaan met de levering en het pakje werd naar het VK teruggestuurd. Na een vriendelijk mailtje, hebben ze het pakje opnieuw verstuurd en een volledige terugbetaling gegeven.

Dat wil dus zeggen: 30 energiegels en een drinkbidon gratis ipv 40 euro :p

Iemand een tip om ergens te gaan lopen waar ik aan +/- 10km kan geraken, grotendeels onverhard, op max. 30 minuten rijden van Gent?

(Bourgoyen, Vinderhoutse Bossen, Lembeekse bossen en Puyenbroeck heb ik onlangs gedaan dus die vallen af.)

Ik ga nu echt eens een onnozele vraag stellen he maar aan al degene die trails doen, kruipen jullie dan vol modder terug den auto in? :unsure:

Ik ga nu echt eens een onnozele vraag stellen he maar aan al degene die trails doen, kruipen jullie dan vol modder terug den auto in? :unsure:
Ik doe andere schoenen aan, los van dat nog niet gehad dat mijn gat vol hing ofzo, en dan is het een kwestie van effe een andere broek aan te doen zeker?

Terug
Bovenaan