5k: 18:35
10k: 37:18
HM: 1:36
Marathon: 3:23:51

Ik train specifiek voor marathon. De tijden op kortere afstanden zijn gewoon tussendoelen.
Lijkt me wel heel haalbaar als je het juiste parcours voor je hebt.
Uw tijd op de marathon is naar mijn mening wel allesbehalve in mijn met uw 5k en 10k tijd. Ook uw HM tijd is niet in lijn daarmee.
ik zou een tijd van onder de 1u30 verwachten en op de marathon onder de 3u.
Of het zou moeten zijn dat het langere werk niet voor u weggelegd is natuurlijk :p
 
Enkel voor die 10km (tempo: 3:45) heb ik een schema gedaan van 6 weken om te pieken.

Die 5km kan inderdaad nog sneller (gemiddeld tempo: 3:43, is bijna hetzelfde als m'n 10k tempo)

Die halve marathon was gewoon een training, zonder taper, zonder plan. Echte tijd was 1u34 maar 2 min verloren door voor stoplichten te staan. Als ik een goed parcours zoek en wat beter m'n trainingen inplan, kan ik nu al onder de 1u30 duiken.

Die marathon was ook niet gepland. Ik had getraind voor marathon Rotterdam in april, die toen afgelast werd. Uiteindelijk in juni mijn eerste marathon solo gelopen, zonder een echte taper. Het was redelijk warm in juni maar plots was er een dip in temperatuur en ik wou me er toch eens aan wagen. De week ervoor had ik nog een relatief snelle halve marathon gelopen (4:42) en misschien was ik dus niet helemaal fris. De marathon aan een tempo van 4:50 gelopen. Gemiddelde hartslag: 155 BPM. Ik had dus zeker nog overschot, maar omdat het mijn eerste marathon was, wou ik zeker finishen en niet stilvallen.

In oktober loop ik hopelijk/eindelijk de marathon in Rotterdam. Op die wedstrijd wil ik dus onder de 3u15 gaan (4:35/km en lager).
 
Laatst bewerkt:
loop je dan ook het liefst op de weg of doe je graag toch ook die trails (zoals meerdaalwoud)?
 
Ik loop graag. 'Any surface, any distance' zoals Sage Canaday zou zeggen. Ik loop graag intervals op de piste, maar doe minstens even graag lange trails in de modder.

Momenteel heb ik gewoon niet zo veel tijd door mijn studies. Hier in Antwerpen moet je al de wagen nemen om op wat deftige trails te kunnen lopen. Het is dus makkelijk als je gewoon je schoenen kan aantrekken en meteen beginnen lopen, zoals ik nu doe van m'n huis naar het Rivierenhof.

Ik hou ook van hiken. Ik heb al wat trails gedaan in de Azoren, in Madeira en het vasteland van Portugal. Zo zou ik graag de vulkaan Pico (Eiland Pico, Azoren) nog eens opnieuw beklimmen, maar dan al lopend en niet al hikend.
 
Vermits het een goed voornemen was van mezelf om het neerpennen van mijn avonturen, bij deze direct maar is de koe bij de horens vatten.

Deze ochtend ging om 4h de wekker af.

Zoals elke ochtend ben ik niet alleen, mijn kat staat altijd op voor samen te ontbijten! Bakje muesli en dubbele espresso later zijn we klaar en kunnen we ons klaar maken om te vertrekken. Tijdens het ontbijt is elk stopcontact bezet. GSM, hoofdlamp en horloge moeten vol zijn.

Stipt om 5h sta ik klaar aan de voordeur (Volgens de regering dwaalt er corona tussen 00.00 en 05.00 rond in de straten) klaar voor 55 km plezier. De route had ik gisteren ingetekend en ingeladen op mijn horloge, dus moest gewoon continue het spoor volgen. De eerste 15km zou ik zonder horloge ook kunnen lopen maar eenmaal in het zoniënwoud zou het me niet meer lukken.

Eerste uur gaat zonder grote problemen voorbij, buiten is alles goed weg steken in mijn zakje en even wennen aan het gewicht is er geen enkel probleem.

Na een kleine 2h bereik ik het Zoniënwoud en dus in de nacht onbekend terrein. Gewoon het spoor volgen dan maar. Verlies een beetje tijd omdat er af en toe een kleiner pad inzit dat niet zo makkelijk te spotten is in complete donker.

Ineens begint mijn lamp te flikkeren, teken dat deze aan het plat gaan is. Had deze dinsdag nog gebruikt op volle stand en deze ochtend was deze niet volledig bijgeladen... Dan maar nog 1h op reserve gaan. Met een pruts lamp gaan we verder het bos in.
Vermits alles vettig, vuil en nat is duurt het niet lang voor we met ons klein lampje een plas niet zien. De voeten zijn direct gedoopt en volledig nat.
Verder begint de modder ook mijn tempo naar beneden te halen.

Na een 3h begint de zon te schijnen, wordt het licht en zie ik ineens weer veel beter waar ik loop. Samen met de zon komt de moed ook terug. Ondertussen zijn we al 27km ver. Door gewoon het spoor te moeten volgen zijn we ook al 2 keer even in een foute weg gedoken, niks speciaals.
Maar de eerste vermoeidheid begint ook te komen. Het is de eerste keer dat we eens even stappen terwijl we aan de 3e energy bar beginnen.

Maar de zon komt op, het gaat vlot en we zien het nog helemaal zitten! Vermits ik de route gewoon gepland heb met openstreetmap zag ik niet wat soort wegen we gingen belopen. Ineens komen we op een paardenweg uit die eindeloos lang bleef duren. Het mulle zand vreet energie en er blijft veel vocht en zand aan mijn schoenen plakken. Mijn voeten zijn na 2km weer volledig nat en de hartslag is nog eens stevig omhoog gepompt.
Ik zie dat er een weg parallel loopt met de paardenweg en steek even over. Dit is de eerste keer dat ik van het spoor afwijk. Even verder vervolg ik gewoon de route, deze loopt nog via enkele mooie paden naast beekjes. Ideaal want met de mtb mochten we deze paden nooit betreden, prijs mezelf gelukkig dat we deze natuurpracht weer kunnen aanschouwen.

Ondertussen zijn we 35km ver en ik weet dat het nog een 5km bos wordt voor ik aan de 15km naar huis kan beginnen.
Het spoor dat getekend was volgt ineens weer een paardenweg. Vermits het ondertussen al 9h geworden is beslis ik om dit niet te volgen en probeer gewoon te navigeren in de juiste richting. Geen zin in discussie.

5km verder staan we aan de uitgang van het bos, de vermoeidheid begint te komen en de glibberige veldwegen zijn weer terug!.
Nog 15 km naar huis te gaan. Ik begin mezelf te betrappen dat als het te moeilijk is ik stap ipv loop.

Hoe dichter ik bij huis kom, hoe langer de stapsessies worden. Maar dit is tevens recuperatie. Had mezelf voorgenomen dat ik niet mocht stilstaan. Dit is gewoon tijdsverlies, dus recuperatie moest maar gebeuren al wandelend.

Hoe dichter ik naar huis kom, hoe meer coronawandelaars ik tegen kom, hoe beter ik de wegen ken. Na nog enkele glibberige veldwegen ben ik eindelijk aan het laatste pad.
52KM op de teller. Fysiek is het redelijk op en beslis om gewoon nog tot thuis te stappen.

Na 54km en 6.5h later kom ik moe maar voldaan thuis!
 
Laatst bewerkt:
Prachtig gedaan Jasper! Wat een weer was het vandaag!

Vandaag 44km in Tilff gaan doen met 2000hoogtemeters, een parcour gemaakt door een kennis van Karry!
Mijn wekker stond gelukkig maar om 6u, tegen 8u30 vertrokken terplaatse. Karry en Corthagus liepen mee!

Ging direct omhoog, en het was direct duidelijk dat het er goed modderig en vettig bij ging liggen. 100m ver en Karry lag al tegen de grond!
In het parcour zat halverwege ook een leuk fantasietje van de parcourbouwer, wat als we nu eens van naast de berg naar op de berg gaan, zonder dat er een pad ligt! Amai, dat was klauteren.

Vanaf toen moest ik wel goed beginnen doseren en wanneer het naar boven ging toch wat wandelen. De spieren begonnen tegen te zitten. En zoveel modderige afdalingen, dat we gewoon wegglijden.

Zeer tevreden van de toer, na bijna 7uur terug bij de auto. We hebben het op ons gemak gedaan vandaag!
 
Dikke prestaties @Japser en @Vlitser ! Nice!

Voor mij minder goed nieuws, mijn Achillespees speelt na een paar probleemloze loopjes weer op. Gisteren ook een run die qua gevoel niet goed zat. Meteen de beslissing genomen om het hierbij te laten voor dit jaar. In januari terug beginnen wanneer hopelijk mijn Achillespees volledig hersteld is en ik start dan een ander programma, nog even nadenken wat dat wordt.

Mooi jaar geweest, mijn eerste loopjaar (mijn eerste sportieve jaar tout court). Van nog geen kilometer kunnen lopen naar op het gemak halve marathons, eenmaal tot 25km. Liever zonder blessure geëindigd maar ik kan tevreden zijn.
 
Mooie prestaties hier, wat leuk dat jullie de tijd nemen om er mooie over te schrijven.
Ik sta soms toch te kijken van wat een lichaam aankan en hoe je mentaal diep zit en toch door kan zetten.

Niet alleen bij lopen natuurlijk, maar toch.
 
Bon, ik heb ook maar ineens de overstap gemaakt naar beyondgaming, ik moet toch ergens mijn verhalen kunnen neerschrijven :).

Vanaf vrijdag 2 weken congé, waarvan ik minstens de helft zal doorbrengen in de Ardennen. Dat betekent uiteraard weer back to back 50k’s en misschien meer.
 
Bon, ik heb ook maar ineens de overstap gemaakt naar beyondgaming, ik moet toch ergens mijn verhalen kunnen neerschrijven :).

Vanaf vrijdag 2 weken congé, waarvan ik minstens de helft zal doorbrengen in de Ardennen. Dat betekent uiteraard weer back to back 50k’s en misschien meer.
Zalig geniet er van!

Waar is de Karry die zei "De rest van het jaar loop ik waarschijnlijk niet meer dan 30km op de langere trainingen." :D
 
Bon, ik heb ook maar ineens de overstap gemaakt naar beyondgaming, ik moet toch ergens mijn verhalen kunnen neerschrijven :).

Vanaf vrijdag 2 weken congé, waarvan ik minstens de helft zal doorbrengen in de Ardennen. Dat betekent uiteraard weer back to back 50k’s en misschien meer.

Kan niet anders dan een koe op uw profielfoto :p
 
Hij heeft gisteren weinig koeien kunnen spotten 😂. Jammergenoeg wel één koe die er slecht aan toe was en een agressief paard ontmoet. En het moet gezegd: veel Jack Russels gezien, zonder hier een polemiek te willen starten 😃.

Bij deze dus ook de overstap gemaakt naar het nieuwe forum. Op naar Beyond Gaming socials dus!
 
Terug
Bovenaan