Hahaha doe maar alles op jullie gemak hoor Jonas & co, tijd genoeg :)
& Hoi Vlitser, leuk om al veel bekende gezichten te spotten hier, heb er goede hoop dat de meesten hier wel zullen overkomen. Ga de laatste weken nog vooral op 9lives posten & dan pikken we hier de draad wel weer verder op :thumb:
 
Zonet op weg naar een van m'n snelste 10km maar na 4.5 km moeten stoppen. Ineens steken in de achterkant van m'n rug thv m'n nieren. Kan moeilijk diep ademen, ook m'n rug draaien of kantelen gaat gepaard met pijnscheuten. Toch maar ff in 't oog houden.
 
Stevige dingen die ik hier lees.
Ik begin nu aan mijn ‘winterslaap’ en ga 2 keer per week een rondje lopen. In het voorjaar gaat de intensiteit weer de hoogte in. in september loop ik de marathon van Ieper.
 
Moest deze middag ergens zijn met de auto, en er ineens van geprofiteerd om rond een vijver/meer te gaan lopen waar ik anders nooit zou lopen. Zag het vroeger nooit zitten om ergens naar toe te rijden om te lopen, omdat me dat nogal ‘lui’ leek, maar het is nu toch voor herhaling vatbaar om niet altijd op dezelfde plaatsen te moeten lopen :)
 
Moest deze middag ergens zijn met de auto, en er ineens van geprofiteerd om rond een vijver/meer te gaan lopen waar ik anders nooit zou lopen. Zag het vroeger nooit zitten om ergens naar toe te rijden om te lopen, omdat me dat nogal ‘lui’ leek, maar het is nu toch voor herhaling vatbaar om niet altijd op dezelfde plaatsen te moeten lopen :)

Dat is inderdaad wel zo!
Moet ik ook wel eens doen.
Nog altijd van plan om eens naar de vlaamse ardennen te gaan ;)

Zonet op weg naar een van m'n snelste 10km maar na 4.5 km moeten stoppen. Ineens steken in de achterkant van m'n rug thv m'n nieren. Kan moeilijk diep ademen, ook m'n rug draaien of kantelen gaat gepaard met pijnscheuten. Toch maar ff in 't oog houden.
Inderdaad wel in het oog houden
ook last van als je trager loopt?

Daarjuist de kaap van de 3000km gehaald dit jaar!
 
Dat is inderdaad wel zo!
Moet ik ook wel eens doen.
Nog altijd van plan om eens naar de vlaamse ardennen te gaan ;)


Inderdaad wel in het oog houden
ook last van als je trager loopt?

Daarjuist de kaap van de 3000km gehaald dit jaar!
Nice!
Nee, nooit last van gehad eigenlijk. Zien of 't morgen beter is. Voorlopig kan ik de zetel niet uit zonder enorm veel pijn. :)
 
Gisteren een route gevonden op www.routeyou.com, maar de ingangen van een natuurgebied rond een meer waren afgesloten door de plaatselijke watersportclub. Iemand enig idee hoe ik in de toekomst zoiets op voorhand kan checken?
 
Laatst bewerkt:
Vorige week opnieuw begonnen met lopen, het was ondertussen 3 jaar geleden want op zich heb ik het nooit echt graag gedaan.
Eerste keer 5km, vandaag 7,5km aan 5min/km maar wel nog hoge hartslag, dus de komende sessies wat minder hard gaan.
Ook op goed geluk de adidas Ultra Boost 20 gekocht maar zeer tevreden en voorlopig geen last.

Het was wel een topdag vandaag met dat weer en de temperaturen waren zeer aangenaam.
 
Gisteren een route gevonden op www.routeyou.com, maar de ingangen van een natuurgebied rond een meer waren afgesloten door de plaatselijke watersportclub. Iemand enig idee hoe ik in de toekomst zoiets op voorhand kan checken?
eigenlijk niet direct, mag de watersportclub dit doen (gaat dit over een private weg?)
Eerste keer 5km, vandaag 7,5km aan 5min/km
Dat is echt wel snel voor beginnend te lopen, toch voorzichtig mee zijn hoor!
 
Vorige week opnieuw begonnen met lopen, het was ondertussen 3 jaar geleden want op zich heb ik het nooit echt graag gedaan.
Eerste keer 5km, vandaag 7,5km aan 5min/km maar wel nog hoge hartslag, dus de komende sessies wat minder hard gaan.
Ook op goed geluk de adidas Ultra Boost 20 gekocht maar zeer tevreden en voorlopig geen last.

Het was wel een topdag vandaag met dat weer en de temperaturen waren zeer aangenaam.

Doet ge nog andere sporten?
 
Ik fiets veel, en regelmatig racketsporten.

Gisteren was het eigenlijk de bedoeling om rustiger tempo te lopen, meer richting 5:30, maar kon me niet inhouden.
 
Ik fiets veel, en regelmatig racketsporten.

Gisteren was het eigenlijk de bedoeling om rustiger tempo te lopen, meer richting 5:30, maar kon me niet inhouden.
Voor geen regelmatige loper te zijn toch heel snelle tijden. Maar als ge nog andere sporten doet zult ge van daar ook wel al een basis conditie hebben die helpt. Vooral niet te snel willen afstanden vergroten, dat is vaak een oorzaak tot blessures.
 
en een goede conditie hebben van andere sporten is ook soms nadelig.
Aangezien je conditie het zonder probleem aan kan, maar je gewrichten nog niet altijd.
Maar goed, bij racketsporten wordt er ook wel wat gelopen soms.

Vooral naar je lichaam luisteren en rustig opbouwen, maar als het lukt, waarom ook niet.
 
eigenlijk niet direct, mag de watersportclub dit doen (gaat dit over een private weg?)
De ingang naar hun gebouw/parking was afgesloten, dat stond aangegeven op routeyou met een verbodsbord, maar daarnaast waren ook nog 2 andere ingangen afgesloten waar op routeyou enkel wandelpaden stonden aangegeven. Geen idee of het private wegen zijn.
 
Voor geen regelmatige loper te zijn toch heel snelle tijden. Maar als ge nog andere sporten doet zult ge van daar ook wel al een basis conditie hebben die helpt. Vooral niet te snel willen afstanden vergroten, dat is vaak een oorzaak tot blessures.

en een goede conditie hebben van andere sporten is ook soms nadelig.
Aangezien je conditie het zonder probleem aan kan, maar je gewrichten nog niet altijd.
Maar goed, bij racketsporten wordt er ook wel wat gelopen soms.

Vooral naar je lichaam luisteren en rustig opbouwen, maar als het lukt, waarom ook niet.

Bedankt voor de tips. Ik ga voorlopig rond de 7,5km blijven en misschien wat interval op deze afstand en dan zien we de komende weken wel hoe het verloopt.
 
Terug
Bovenaan