algemene discussie | PlayStation

Is zo een dualsense edge de moeite waard?

stick drift op mijn eerste controller is nu de spuigaten aan het uitlopen.
kreeg dat ding niet eens meer uitgeschakeld omdat ik de juiste knop niet kon selecteren.
niks aan te doen wellicht?

Mijn visakaart is vervallen en heb een nieuwe gekregen.
Het lukt mij echter niet om mijn betaalgegevens te updaten in de store.
Krijg steeds als foutmelding "Controleer je creditcard-/betaalkaartgegevens en probeer het opnieuw.".

Heb ook eens een andere kaart geprobeerd (die er nog niet in stond), maar geeft zelfde foutmelding.

Je kan je PlayStation Plus abonnement delen met andere profielen op hetzelfde toestel. Dit gaat slechts eenmaal per PS5 en PS4-console:

Op PS5 dien je hiervoor "Console delen en offline spelen" in te schakelen (onder Instellingen > Gebruikers en accounts).
Op PS4 dien je hiervoor je toestel te activeren als de "Primaire PS4-console voor je PSN account" (onder Instellingen > Accountbeheer).

Ieder profiel op de PS5 en je primaire PS4-console heeft hierna toegang tot PlayStation Plus (en je aangekochte content).

Op de tweede PS4-console dien je echter ingelogd te zijn met je PSN account om hiermee online te spelen.

Je zou dus kunnen family sharen, maar dan zal één van je zoontjes met je PSN account moeten spelen op de tweede PS4-console. Mocht je met beide willen samenspelen (3 consoles tegelijkertijd), dien jij een apart profiel te gebruiken op je PS5.
Bedankt voor jullie reactie op mijn vraag. Ik heb dan maar voor de oudste zoon ook een PS plus abo aangeschaft 😏

Hier ook altijd miserie met online gamen.
Zoon heeft hier en bij zijn mama eens ps5
Ik betaal het PlayStation plus abo.
Als ik bv cod bezig ben, en hij start een spel op bij zijn mama, verbreekt mijn verbinding.
Zeer irritant. Want hij speelt meestal fortnite (waar je zelfs geen ps plus voor nodig hebt)

Is daar ook iets aan te doen?

Hier ook altijd miserie met online gamen.
Zoon heeft hier en bij zijn mama eens ps5
Als ik bv cod bezig ben, en hij start een spel op bij zijn mama, verbreekt mijn verbinding.
Zeer irritant. Want hij speelt meestal fortnite (waar je zelfs geen ps plus voor nodig hebt)

Je kunt je account maar op 1 console tegelijk bezigen. Geef hem een apart account.

De enige reden waarom jouw verbinding verbroken kan worden, is omdat hij op jouw account speelt.
Zoals Joeri zegt, creëer een eigen account voor hem. Ik ben altijd verbaasd dat anderen verbaasd zijn dat ze issues krijgen als ze hun kinderen hun account laten gebruiken.
Wel een tip: ik weet niet hoe oud hij is, maar lieg desnoods over de geboortedatum. Voor veel online games vereist de server dat ze 13 of ouder zijn, ongeacht van de PEGI rating van het spel, of van wat jij lokaal op de console geconfigureerd hebt. Ook: zorg dat je de fake geboortedatum goed bijhoudt (bvb trek 10 af van het geboortejaar), want als er support nodig is bij Sony moet je de geboortedatum kunnen opgeven.

Laatst bewerkt:
Dus als ik zijn fortnite account om zet naar een ander account, zouden we gelijktijdig cod en fortnite kunnen spelen?
Misschien begrijp je het wat anders, of dat lijkt mij toch zo aan uw vraag.

Eigenlijk moet je gewoon een sub account aanmaken onder Uw eigen account.
Dus geen heel nieuw aparte abo maken waar je dan opnieuw PS Plus betaald.

Zo speelt de zoon dan onder Uw betalend abo maar wel met zijn eigen gamertag/naam.
Normaal kan hij dan Uw digitaal aangekochte games spelen, maar zelf nooit getest omdat ik maar alleen ben.
Maar zo begrijp ik dat het zou moeten werken, correct me if I'm wrong.

Die Fortnite account gaat natuurlijk gekoppeld blijven aan jouw PSN-account.
Ik moet eens kijken hoe hij ooit heeft ingelogd bij fortnite.
Sub account heb ik ooit aangemaakt onder mijn naam. Maar daar zit dan geen PS plus, dus kan ik daar geen COD online.
Maar dan hou ik dit sub account voor hem, enkel moet hij daar dan zijn fortnite gegevens invullen.

Kan het eens testen volgende week. Dan is hij bij zijn mama

Sub account heb ik ooit aangemaakt onder mijn naam. Maar daar zit dan geen PS plus, dus kan ik daar geen COD online.
Maar dan hou ik dit sub account voor hem, enkel moet hij daar dan zijn fortnite gegevens invullen.

Zoals hierboven al gezegd, elk account (ook sub-accounts) kan bijna volledig van jouw PS+ gebruik maken als die speelt op een console die jouw primary console is.
Echter, a) Fortnite is een gratis game, en b) je hebt geen PS+ nodig voor online, dus eigenlijk is PS+ totaal irrelevant hier. Wat wel relevant is, is de leeftijd van de speler. Als die minder dan 13 is, zal die geen Fortnite kunnen spelen, en dit wordt enforced aan server kant. Er is daar dus totaal niets aan te verhelpen. Enige oplossing is een nieuw PSN account aanmaken met een gelogen geboortedatum.

Zoals @Timberwinter echter al zei: eens een Epic account (dus Fortnite account) gekoppeld is aan een PSN account, is er geen manier om dat nog aan een ander PSN account te koppelen.

Als er nu op je PS5 geen apart profiel is voor je zoon, kan het niet anders dan dat zijn Fortnite/Epic account gekoppeld is met jouw PSN account. Dan gaat hij ofwel moeten verder doen met jouw PSN account, en moet jij een nieuwe PSN account aanmaken (en vanaf 0 herbeginnen met bvb COD), ofwel hij een nieuw PSN account krijgen, maar dan ook een nieuw Fortnite/Epic account moeten hebben en dus ook vanaf 0 herbeginnen.

ik kan perfect van 0 beginnen met cod.
Hij heeft al redelijk wat skins en toestanden gekocht.
Maar er loopt nog voor een heel lange tijd ps plus op dat account.
Dus als ik op mijn naam een sub account aan maak, kan ik niet online

Op YT zie ik filmkes om dat te doen.
Maar stel dat die ps5 bij zijn mama ingesteld staat op primair, dan kan ik dit niet vanop deze ps5 aanpassen naam ik aan?
Of Als ik deze op primair zet, overschrijft die de andere?

Terug
Bovenaan