algemene discussie | PlayStation

Sony geeft inderdaad maar 1 jaar garantie op hun producten, heb het ook voorgehad met mijn controller die bij de ps5 zat. Enkel de verkoper is verplicht 2 jaar garantie te geven in Europa. Bij mij was de ps5 aangekocht via amazon.fr dus contact opgenomen via hun chat. Een nieuwe controller mochten ze niet zomaar opsturen en reparatie gebeurt niet door Amazon dus konden ze ook niet aanbieden. Ze hebben dan gekeken naar de dagprijs van een nieuwe controller en stelden voor dat bedrag terug te storten, iets waar ik heel tevreden mee was want had ondertussen al een nieuwe besteld bij coolblue en daar was hij 5 euro goedkoper dus had nog winst :p.
In u geval moet mediamarkt dus wettelijk verplicht instaan voor de garantie. Ze kunnen natuurlijk altijd moeilijk doen en zeggen dat de schade/mankementen veroorzaakt zijn door u en dan is het aan de klant om te bewijzen dat het een fabrieksfout is. Iets dat bijna onmogelijk is en een hoop geld aan experts zal kosten, veel meer dan de controller waard is dus.

Is het niet zo dat na het eerste jaar de koper moet kunnen aantonen dat het gaat om een fabricatiefout en die last niet meer bij de verkoper ligt?
Als het om een gekend probleem gat, blijft het wat goedkoop van Mediamarkt natuurlijk; maar begin het eens te bewijzen.

Niet 100% zeker van bovenstaande, maar ik herinner me denk ik een bericht van Game Mania dat iemand hier eens had gekregen.

Is het niet zo dat na het eerste jaar de koper moet kunnen aantonen dat het gaat om een fabricatiefout en die last niet meer bij de verkoper ligt?
Als het om een gekend probleem gat, blijft het wat goedkoop van Mediamarkt natuurlijk; maar begin het eens te bewijzen.

Niet 100% zeker van bovenstaande, maar ik herinner me denk ik een bericht van Game Mania dat iemand hier eens had gekregen.
Dan kan je nog moeilijk spreken van garantie wat de koper heeft dan geen garantie/zekerheid meer als de verkoper moeilijk doet

Dan kan je nog moeilijk spreken van garantie wat de koper heeft dan geen garantie/zekerheid meer als de verkoper moeilijk doet
Tijdens de garantie periode is het aan de verkoper om aan te tonen dat een bepaald defect niet onder de garantie zou vallen. Dus tenzij ze dat kunnen hebben ze geen poot om op te staan.

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enigste ben waar dat de PS5 recht staat thuis. Ik vraag mij ook af om welk model het juist gaat en om hoeveel procent dat dit voorvalt dat de PS5 kapot gaat.

Heb mijne toch ook bijna anderhalf jaar rechtop gehad zonder problemen.
Door onlangs een nieuwe TV, die eigenlijk net wat te groot is, heb ik hem wel moeten platleggen. 😅

Zelf nog niks over gehoord eigenlijk.
Dus ik denk dat het niet veel voorkomend is, ofwel nu pas begint voor te komen.

Mijne staat horizontaal. Maar denk niet dat je je zorgen moet maken. Lijkt mij een ongeloofwaardig bericht. Uiteraard kan je altijd je console nu horizontaal zetten als je ongerust bent.

De console staat hier ook al sinds dag 1 rechtop.

Al is het eerder van moeten, dan willen. Alleen al daarvoor zou een slim model welkom zijn.

Lading nieuwe games op de Playstation catalogus:
Back 4 Blood
Devil May Cry 5: Special Edition
Life is Strange
Dragon Ball FighterZ
Sayonara Wild Hearts
Jett: The Far Shore
Just Cause 4 Reloaded

Beschikbaar 17/01

Was aan het twijfelen om DmC5 te kopen tijdens kerst :unsure: Goed dat ik dat niet heb gedaan.
Sayonara Wild Hearts ziet er ook wel goed uit

Terug
Bovenaan