algemene discussie | PlayStation

Thanks, heb de mijne gekocht via Amazon.uk, dus misschien daar ook eens proberen.

Heb hem gisteren nu wel eens zuiver gemaakt en dat leek wel te helpen.

Edit: refund geregeld via Amazon. Moet de controller wel opsturen.

Heb het returnlabel ontvangen, maar zie nu dat het voor de volledige console is. Nochtans vrij duidelijk gemaakt dat het enkel voor de controller was. Terug contact opgenomen, maar ze doen enkel een refund voor het volledige pakket. Dat gaan we dus niet doen.

Vraagje, kan je op de ps app 2 accounts actief hebben? En switchen tss beiden ?

En plus die 2de account zou een Amerikaanse account zijn...

Is dit mogelijk? Niet echt voor aankopen, maar voor de chatfuncties en dingen delen enzo

Vraagje, kan je op de ps app 2 accounts actief hebben? En switchen ts beide ?

En plus die 2de rekening zou een Amerikaanse rekening zijn...

Is dit mogelijk? Niet echt voor aankopen, maar voor de chatfuncties en dingen delen enzo
ls constant in en uitloggen vrees ik, als ik naar mijn us account ga ist meestal via de site zelf.

FdwLFFfXEAwRb0k.jpg

Hot wheels unleashed :clap:

Zit hier met een R2 trigger die kapot is - is bijna 2j oud - dus gamemania kan me niet verder helpen en PS support zit ik in een lus.
Ik vul SN en modelnummer in en dan is het de melding dat ze het niet vinden.

-> Iemand ervaring mee / nog andere manieren om hun te contacteren?

Via deze URL proberen aanvragen

Zit hier met een R2 trigger die kapot is - is bijna 2j oud - dus gamemania kan me niet verder helpen en PS support zit ik in een lus.
Ik vul SN en modelnummer in en dan is het de melding dat ze het niet vinden.

-> Iemand ervaring mee / nog andere manieren om hun te contacteren?

Via deze URL proberen aanvragen
Hier stickdrift gehad bij controller van 1jaar en 2 maand.
Sony zelf geeft maar 1 jaar garantie op hun producten, de verkoper moet wettelijk 2 jaar geven. Dus tussen 1 en 2 jaar kun je enkel bij de verkoper terecht, als hij ouder dan 2 jaar is kunt ge garantie vergeten en zal je een nieuwe mogen kopen. Als hij net geen 2 jaar is zou game mania u wettelijk gezien moeten helpen als het over een fabrieksfout gaat. Kan natuurlijk altijd dat ze beweren dat jij de oorzaak bent van het probleem en dat garantie niet van toepassing is.

Hier stickdrift gehad bij controller van 1jaar en 2 maand.
Sony zelf geeft maar 1 jaar garantie op hun producten, de verkoper moet wettelijk 2 jaar geven. Dus tussen 1 en 2 jaar kun je enkel bij de verkoper terecht, als hij ouder dan 2 jaar is kunt ge garantie vergeten en zal je een nieuwe mogen kopen. Als hij net geen 2 jaar is zou game mania u wettelijk gezien moeten helpen als het over een fabrieksfout gaat. Kan natuurlijk altijd dat ze beweren dat jij de oorzaak bent van het probleem en dat garantie niet van toepassing is.

Het is dus inderdaad zo

Bedankt om contact op te nemen met de Game Mania klantenservice.
We geven graag een woordje uitleg over de garantiewetgeving, want daar bestaat flink wat onduidelijkheid over.

De wetgever voorziet inderdaad een garantietermijn van 2 jaar. Daar zijn echter voorwaarden aan verbonden en in de wetteksten lezen we daarover het volgende:

Gedurende de 1ste 12 maanden na aankoop is het aan de verkoper om eventueel bewijs te leveren dat het defect te wijten is aan verkeerd gebruik. Na die 12 maanden is het aan de klant om te bewijzen dat het defect zich reeds voordeed bij aankoop en het dus niet te wijten is aan verkeerd gebruik of normale slijtage.
Gedurende het 1ste jaar wordt een defect dus sowieso onder garantie hersteld of vervangen.

Let op! Werd een product voor 1 juni 2022 gekocht? Dan moet de verkoper slechts de eerste 6 maanden bewijzen dat de schuld bij de klant ligt. Na 6 die maanden is het aan de klant op het bewijs te leveren dat het defect zich reeds voordeed bij aankoop en het dus niet te wijten is aan verkeerd gebruik of normale slijtage..
In het geval van Sony is die termijn van 6 maanden gelukkig verlengd tot 1 jaar. Voor aankopen van voor 1 juni 2022 wordt gedurende het 1ste jaar na aankoop een defect dus sowieso onder garantie hersteld of vervangen.

In jouw geval is het product meer dan 1 jaar geleden (en dus vóór 1 juni 2022) aangekocht en dien je dus het bewijs te leveren dat het over een fabricagefout gaat. Dit kan met behulp van een verslag van een onafhankelijke expert. Van zodra dat bewijs geleverd is, zal Game Mania de kosten voor de herstelling op zich nemen.

Meer informatie over de garantiewetgeving en de garantietermijn kan je terugvinden op de website van de [FoD Economie](https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/garantie/wet-op-de-garantie) onder de rubriek **'Hoe lang loopt de garantietermijn'**.

Ook op de websites van diverse consumentenorganisaties zoals Test Aankoop kan je deze informatie terugvinden.

Terug
Bovenaan