algemene discussie | PlayStation

TBH, mij boeit dat echt niet. GoW op PS4 zag er al prachtig uit en Ragnarok ook. Of ze nu het allerhoogste uit de PS5 halen of niet maakt mij eigenlijk niks uit. Als het verhaal en de gameplay even goed zijn als de vorige met dezelfde of iets betere gfx dan krijgen we hier sowieso terug een beest van een spel voorgeschoteld en dat is het enige dat boeit IMO.
Tuurlijk, blijft een must-buy. Maar beetje jammer voor een flagship titel 2 jaar in de levensloop van de PS5.

Hoezo jammer, het ziet er super goed uit, Horizon FW ziet er toch ook super goed uit ondanks dat het een PS4 versie heeft?
Omdat ik een beetje teleurgesteld ben dat de next-gen tot nu current-gen op 4k/60 is gebleken. En ik kan dat begrijpen een jaar in de lifecycle maar tegen GoW uitkomt is die al 2 jaar uit.

Het wordt eens tijd om een echte sprong te maken. Op het vlak van GoW zal dat bv blijken in het feit dat we nog altijd lange boottochten in tunnels nodig zullen hebben om ergens te geraken omdat dit nu eenmaal nodig is voor de PS4 om het nieuwe gebied in te streamen.

Het zal er absoluut goed uit zien, maar ik wil wel eens zien wat de top van de PlayStation studio’s kan doen met de PS5.

Omdat ik een beetje teleurgesteld ben dat de next-gen tot nu current-gen op 4k/60 is gebleken
Eeeuh, hate to break it to you, maar dat is echt voor heel deze gen ze... Je hebt gewoon totaal de verkeerde verwachtingen. De PS5 is geen PC van 1500 euro eh, het blijft een console... 4K/60fps AAA games zoals een GoW zijn zelf al wat te veel gevraagd. Technologie staat inderdaad al een pak verder, maar als je een console wilt van om en bij de €500 dan weet je dat je altijd beperkt gaat zijn. Wil je meer, koop dan een PC...

Dat je die boottochten maakt is ook gewoon deel van de wereld eh, niet alles kan zo maar aan elkaar plakken is een mooie oplossing voor het inladen van bepalde delen van de wereld inderdaad, maar los daarvan geeft het ook een mooi beeld van de wereld, ik zou zelf niet willen dat het er uit was...

Tekken 8....

Tis iets hé :D Benieuwd hoe lang we er op gaan moeten wachten. Ik speel het graag om de zoveel tijd nog eens omdat het "de" fightinggame is die qua tempo/stijl gewoon goed voor mij voelt. Was natuurlijk al "informeel" aangekondigd, maar ik geloof wel dat het er zo goed kan uitzien op ps5.

Misschien dat k dan eindelijk eens online tegen de BG-scrubs ga spelen. :unsure:

Daarbuiten vond k het nog wel ok. Gewoon diverse games en voor iedereen wat: nieuwe Yakuza, een mech-game, GOW beetje gameplay en story.

Veel mensen doen het zichzelf aan met hun verwachtingen, maar Sony is niet verplicht om meerdere state of plays te zeggen "Hier zijn 3 nieuwe KASKRAKERS van AAA-games"

Eeeuh, hate to break it to you, maar dat is echt voor heel deze gen ze... Je hebt gewoon totaal de verkeerde verwachtingen. De PS5 is geen PC van 1500 euro eh, het blijft een console... 4K/60fps AAA games zoals een GoW zijn zelf al wat te veel gevraagd. Technologie staat inderdaad al een pak verder, maar als je een console wilt van om en bij de €500 dan weet je dat je altijd beperkt gaat zijn. Wil je meer, koop dan een PC...

Dat je die boottochten maakt is ook gewoon deel van de wereld eh, niet alles kan zo maar aan elkaar plakken is een mooie oplossing voor het inladen van bepalde delen van de wereld inderdaad, maar los daarvan geeft het ook een mooi beeld van de wereld, ik zou zelf niet willen dat het er uit was...
Heb me misschien niet duidelijk uitgedrukt. Ik verwacht zeker niet dat AAA titels met next-gen graphics aan 4K/60 gaan draaien. Maar op dit ogenblik is PS5 in het algemeen PS4 games met PS4 graphics op 4K en/of 60fps.

Ik zou graag zien dat de nieuwe capabiliteit van de consoles echt gebruikt worden als core functionaliteit van de games. Dus dat dit de minimum wordt. En dan heb ik het eigenlijk vooral over de CPU en de SSD. Dit is dus vooral AI, physics, simulaties en streaming. Zolang alles nog moet kunnen draaien op een PS4 kan dit gewoon niet. Dat dit gepaard gaat gaan met een lagere resolutie lijkt me normaal. Ik vind persoonlijk rekenkracht opgeven aan het aantal pixels op het scherm een zonde. Upscaling technieken staan nu ver genoeg om een lagere resolutie te gebruiken en meer rekenkracht elders te gebruiken.

Zojuist bij FIFA plots spelers die de hele tijd naar links passen ipv de richting die ik aangaf. Daarna in het PS menu ging de selectie ook regelmatig naar links zonder dat ik iets deed. De befaamde stick-drift van de eerste controllers? Of kan het tijdelijk zijn?
Is inderdaad de befaamde stick drift, heb het hier ook voorgehad met de originele controller van 1jaar en 2 maand oud. Sony Playstation wou deze niet omruilen omdat Sony zelf blijkbaar maar 1 jaar garantie geeft op zijn producten (zoveel vertrouwen hebben ze in hun eigen brol), dan maar mijn beste frans bovengehaald en amazon fr gecontacteerd waar ik mijn PS5 had aangekocht omdat de verkoper wettelijk wel verplicht is 2 jaar garantie te geven in tegenstelling tot de fabrikant. Ze konden mij geen nieuwe controller geven omdat ze geen fabrikant zijn maar stelden zelf voor om mij de waarde van een nieuwe controller terug te betalen, deden totaal niet moeilijk. Dan onmiddelijk op coolblue een nieuwe controller aangekocht omdat die de dag nadien leveren en het was ook nog eens 10€ goedkoper dan op amazon dus heb mij eigenlijk nog 10€ winst gedaan.

Is inderdaad de befaamde stick drift, heb het hier ook voorgehad met de originele controller van 1jaar en 2 maand oud. Sony Playstation wou deze niet omruilen omdat Sony zelf blijkbaar maar 1 jaar garantie geeft op zijn producten (zoveel vertrouwen hebben ze in hun eigen brol), dan maar mijn beste frans bovengehaald en amazon fr gecontacteerd waar ik mijn PS5 had aangekocht omdat de verkoper wettelijk wel verplicht is 2 jaar garantie te geven in tegenstelling tot de fabrikant. Ze konden mij geen nieuwe controller geven omdat ze geen fabrikant zijn maar stelden zelf voor om mij de waarde van een nieuwe controller terug te betalen, deden totaal niet moeilijk. Dan onmiddelijk op coolblue een nieuwe controller aangekocht omdat die de dag nadien leveren en het was ook nog eens 10€ goedkoper dan op amazon dus heb mij eigenlijk nog 10€ winst gedaan.
Heb dit ook voor op mij switch en ps5, op men ps5 is het wel efkes gestopt nu.

Als je nu Playstation home zou hebben in VR. Dan kan zoiets nog toch tof zijn om uw home tot sfeer te brengen. Anders zie ik het nut er ook niet van.

Lijkt me dan eerder een beetje gelijk items in Roblox, een game platform dat enorm populair is bij kinderen. Daar kun je ook virtuele items hebben die je dan kan laten zien of gebruiken in de verschillende Roblox games.
Maar voor het PlayStation doelpubliek lijkt me dat toch ook wel compleet useless crap.

Thanks, heb de mijne gekocht via Amazon.uk, dus misschien daar ook eens proberen.

Heb hem gisteren nu wel eens zuiver gemaakt en dat leek wel te helpen.

Edit: refund geregeld via Amazon. Moet de controller wel opsturen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan