algemene discussie | PlayStation

Voor zover ik weet gaat dat niet meer, maar ik kan me vergissen

Volgens mij is er maar 1 ding dat al heel lang niet meer werkt, en dat is het toevoegen van krediet via de PlayStation Store (alleszins website, en volgens wat ik hierboven las ook op de Store in PS5).

Anyway, ik heb hier nog €100 op een Orange kaartje dat ik niet meer nodig heb, dus die gaat integraal naar mijn PSN Wallet. Als iemand wil dat ik iets test, moet die 't maar zeggen :).

Op de website van Orange staat nochtans een kaartje van de bioscopen die nog meedoen en daar staat Kinepolis al een hele tijd niet meer bij.
Ah wist ik niet, bedankt!
Nog een paar dingen geprobeerd maar helaas. Ook noemenswaardig is dat ik via Google play store ook niks kan aankopen, ik krijg foutmelding.
Dus kan er vanuit gaan dat het niks met PSN is en zuiver bij Orange. Eens naar helpdesk bellen.

Op mijn ps4 had ik een externe SSD schijf maar die werkt niet op de ps5 (geen usb 3.0) blijkbaar.

Als ik online opzoek dan zijn er heel wat 3.0 harde schijven waar je enkel ps4 games kan opslaan maar geen ps5 games? :unsure:

Op wat moet ik letten bij de aankoop van een externe ssd schijf die wel ps5 games kan opslaan?

Op mijn ps4 had ik een externe SSD schijf maar die werkt niet op de ps5 (geen usb 3.0) blijkbaar.

Als ik online opzoek dan zijn er heel wat 3.0 harde schijven waar je enkel ps4 games kan opslaan maar geen ps5 games? :unsure:

Op wat moet ik letten bij de aankoop van een externe ssd schijf die wel ps5 games kan opslaan?
Als het puur voor PS5 is zou ik een interne SSD bijsteken. Zodat je rechtstreeks PS5 games kan spelen vanaf die ssd. Wel opletten, één met headsink kopen.
Ikzelf heb de WD Black SN850 zonder headsink gekocht. Headsink apart bij gekocht. Deze staat geregeld ook scherp geprijsd...

Lap, kan ik dat nog zelf gaan installeren ook.

Maar volgens youtube is dat bljikbaar niet al te moeilijk.

Merci!

maandelijkse games:
-Toem (PS5)
-NFS Heat (PS4)
-Granblue Fantasy (PS4)

update catalog (20 sept) Extra en Premium:

oa
-Deathloop (PS5)
-AC Origins (PS4)
-Watch Dogs 2 (PS4)
Net NFS getest. Wat voor een sch*t spel is dat! Die besturing trekt echt op niks.
Kwartiertje gespeeld en dan maar verwijderd.

Los van de goeie suggestie hierboven om een interne SSD bij te steken, toch nog even zeggen hoe het juist werkt.
Op een externe schijf kan je het volgende doen:
* PS4 games installeren en dus ook spelen vanaf de externe schijf. Meer zelfs, een externe schijf die je voor PS4 gebruikte, kan je gewoon aan een PS5 hangen en de PS4 games zijn direct al speelbaar (interessant voor wie upgradet van PS4 naar PS5).
* PS5 games archiveren. Wil je ze spelen, moet je ze dan eerst terug laten copiëren op interne SSD.
Al van dag 1 was het gekend dat PS5 games niet kunnen gespeeld worden van een externe schijf. Dit heeft dus ook niets met USB 3.0 te maken.

Je kan beide ook combineren. Ik heb een externe 6TB schijf en intern een 2TB SSD. Goed voor ongeveer 8.5TB. 😎
De default install plaats voor PS4 games is de 6TB schijf. De default install plaats voor PS5 games is die 2TB SSD. Games die ik frequent speel move ik dan wel naar de 'console storage' (dat is de built-in 850GB SSD die op de PS5 gesoldeerd zit).

Anyway, ik heb hier nog €100 op een Orange kaartje dat ik niet meer nodig heb, dus die gaat integraal naar mijn PSN Wallet. Als iemand wil dat ik iets test, moet die 't maar zeggen :).

Ik hoop dat ik niet screwed ben, want mijn plan loopt momenteel de mist in. Ik heb mijn normale telefoonnummer geremoved van mijn account, en wou nu het telefoonnummer van dat oud kaartje toevoegen. Zowel op PS4 als PS5 krijg ik echter een generische foutmelding dat er iets mis liep en ik later opnieuw moet proberen :( .

EDIT: ook eens op de website geprobeerd, en daar krijg ik een betere foutmelding, namelijk dat het telefoonnummer al gebruikt wordt voor betalingen. En inderdaad, ik was vergeten dat het telefoonnummer al aan de PSN account van mijn zoon hing. Daar dus verwijderd, en erna kon ik wel via de console (PS4 geprobeerd) het telefoonnummer aan mijn PSN koppelen.

Vervolgens eens getest wat werkt:
* Op PS4: naar Account Mgmt -> Account Info, en daar kan je dan kiezen om bedrag toe te voegen. Werkt.
* Op PS5: Users en Accounts -> Account -> Payments, en daar kan dan kiezen om bedrag toe te voegen. Werkt ook (ziet er eigenlijk krek hetzelfde uit als op de PS4 - dus achterliggend proces is identiek).
* Op store.playstation.com: Avatar -> Betalingen Beheren ->Bedrag toevoegen. Dit werkte eerst niet (vage foutmelding). Ik probeer echter een tweede keer, en ineens werkt het wel.
* In de Store apps op de console zelf krijg je geen mogelijkheid om een bedrag toe te voegen. Als je iets koopt kun je wel je telefoon kiezen als betaalmethode en dan wordt het exacte bedrag van je aankoop gebruikt.

PS: dit was met een Orange Tempo Giga kaartje.

Laatst bewerkt:
Als Yakuza fan ben ik wel benieuwd of Ryu ga gotoku studio hun nieuwste game zullen showen, stiekem hoop ik op een nieuwe Fist of the north star

Terug
Bovenaan