algemene discussie | PlayStation

Dat zo'n games een platinum krijgen vind ik onbegrijpelijk. Het trophy systeem is zo redelijk waardeloos.
Waarom? Je herkent meteen iemand met 100 van dit soort platinums, die mag dan nog NR 5 van de wereld staan, voor mij is dat gewoon een retarded profiel dat niks waard is, also er is echt geen prestige in het hebben van meer platinums... als er dan al één is, dan is het bij iemand die niet anders doet dan echt extreem harde games platten. Maar zelf dat is voor iedereen anders.

Nog niet zo lang geleden kon je bij dergelijke games maximum 100% halen zonder platinum en dat vond ik correct. Maar nu zijn er 500 games waar je platinum krijgt binnen het uur daar is toch totaal geen voldoening meer aan.

waar je platinum krijgt binnen de 5 minuten daar is toch totaal geen voldoening meer aan.

FYP.
Persoonlijk geef ik er geen zier om dat anderen zo trophies bekomen. Meer heb ik een probleem ermee dat de hele Store compleet vervuild wordt met dat soort onzin. Die "The Jumping <insert-favorite-food>" games komen echt wel mijn strot uit, en elke week komen er precies nieuwe bij. Overigens steken ze blijkbaar het woord 'trophies' ergens in hun meta-data : https://store.playstation.com/nl-be/search/trophies .

NIemand verplicht je toch om dit te kopen?

Snap het nut toch allemaal niet van die trophies.

Zegt me helemaal niets.... Moest je er nu iets voor in de plaats krijgen.

Nog niet zo lang geleden kon je bij dergelijke games maximum 100% halen zonder platinum en dat vond ik correct. Maar nu zijn er 500 games waar je platinum krijgt binnen het uur daar is toch totaal geen voldoening meer aan.
Dat is al meer dan 5-6 jaar geleden tbh :p en 500?? 5000 zeker xD

Snap het nut toch allemaal niet van die trophies.

Zegt me helemaal niets.... Moest je er nu iets voor in de plaats krijgen.

Het nut van die 'goedkope' trophies idd nie.
Het nut van de trophies moest zijn , gamers de games volledig te laten 'zien' en niet enkel het verhaal van punt A naar B. vb trophie voor een missie in een zone in open world games waar je anders nooit zou komen...vind ik altijd spijtig dat de speler in kwestie speedrunt en het/zone werk ik zeg maar iets ...van maanden gewoon skipt of (wat minder voorkomt de laatste jaren) in andere het spel op het hardste uitspelen.

Nu die gamers die deze cheap games spelen haal ik er zo uit ,gewoon effe checken hoe hun ratio Goud trophies is teveel goud is crapgames spelen.

Het lukt me momenteel totaal niet meer om op de PS Store (zowel via PC als PS4) een game te betalen met GSM/belkrediet. Zowel betalen als gewoon een GSM nr toevoegen geeft momenteel de foutmelding "Er liep iets mis, probeer het later opnieuw." Heel frustrerend...

Anderen die hetzelfde probleem hebben of een oplossing weten? Had graag enkele summer sales gedaan.
Yup, het lukt mij ook niet om mijn Orange beldkrediet toe te voegen aan de wallet. Steeds die foutmelding. :(

De trophy/achievements zijn beetje een haat liefde verhouding bij mij
Ik heb me daar vroeger echt in geërgerd dat mensen een achievement zo belangrijk vonden dat ze met een sniper rondliepen op een map zo groot als een zakdoek
Vreselijk was dat
Aan de andere kant heeft het er ook voor gezorgd dat ik sommige spellen en dan meestal single player eens opnieuw ga spelen omdat je dan ziet dat er nog iets extra in de game zit of steek ik een tandje bij qua moeilijkheidsgraad vanwege de trophies/achievements

Laatst bewerkt:
In een grote JRPG gelijk Dragon Quest XI of of een complexe/uitgebreide game zoals Elden Ring vind ik trophies & platinum nog steeds een leuke meerwaarde icm sites psnprofiles. Je kan een simpel beeld krijgen hoeveel je van de game al gedaan hebt. Misschien zijn er bepaalde mini-bosses die je gemist hebt, hoe moeilijk een bepaald level / challenge is voor de community in deze game...

Ook gewoon leuk als referentie dat je kan zien welke games en hoe grondig je ze gespeeld hebt (buiten de bragging rights dan :p )

Hier ook altijd de foutmelding als ik geld wil toevoegen via de website van PS Store (Orange Giga Tempo)

Net eens geprobeerd met mijn Orange Tempo Giga. Via de website (store.playstation.com) lukt het inderdaad niet, maar ik denk dat dat al lang is dat je daar een vage foutmelding krijgt. Via mijn PS4 lukte het wel.

Terug
Bovenaan