algemene discussie | PlayStation

Now that's some good news!!

Hoeveel voordeel zou dit eigenlijk bieden? Like de PS5 kan nu 1440p uitsturen, maar de meeste games zijn 1080p, 60fps met RT ofwel 4k, 60pfs zonder RT of 4k, 30fps met RT. Welke van de drie zou dan het beste zijn... er is denk ik geen enkele game met settings voor 1440p dus je moet al een 4k setting nemen en dus ofwel RT ofwel FPS opofferen right? Is dat wel de moeite of denk je dat ze nu ook 1440p opties gaan voorzien?

Hoeveel voordeel zou dit eigenlijk bieden? Like de PS5 kan nu 1440p uitsturen, maar de meeste games zijn 1080p, 60fps met RT ofwel 4k, 60pfs zonder RT of 4k, 30fps met RT. Welke van de drie zou dan het beste zijn... er is denk ik geen enkele game met settings voor 1440p dus je moet al een 4k setting nemen en dus ofwel RT ofwel FPS opofferen right? Is dat wel de moeite of denk je dat ze nu ook 1440p opties gaan voorzien?
Eventueel gaan developers het vanaf nu implementeren dat het een optie is zou ik denken. Ik dacht dat dit bij de Xbox Series X ook zo was. Bij bestaande titels zal het vooral supersampling van 4K zijn.

@Bunkerbudy

Geen idee eerlijk gezegd. Ik weet zelfs niet of ik er zelf veel van zou merken omdat mijn 1440p scherm 4K gewoon downscaled naar 1440p.
Misschien is het beter op vlak van fps? Ik kan mij wel inbeelden dat bv 1440p 120Hz beter haalbaar is voor de hardware dan 4K 120Hz.

Ik heb een ps4 die boven staat aangesloten op mijn computerscherm omdat ik graag enkele games speel met muis en toetsenbord.

Stel, ik heb een ps5 en sluit die aan beneden op mijne tv, kan ik dan zowel de games die boven op mijn ps4 staan spelen op de ps5 onder hetzelfde account? :unsure:

Stel, ik heb een ps5 en sluit die aan beneden op mijne tv, kan ik dan zowel de games die boven op mijn ps4 staan spelen op de ps5 onder hetzelfde account? :unsure:

Ja, maar niet tegelijkertijd. Dus als je nog gezinsleden hebt, zorg dan dat ze hun eigen account hebben.
Hier hebben we een gelijkaardige situatie. PS4 in de living, en PS5 in onze home-cinema. Dit is vooral zalig met digitale aankopen, want de games kunnen tegelijk op beide consoles gespeeld worden. Inzake 'primary' console tellen de PS4 en PS5 immers apart. Zowel de PS4 als PS5 hier is primary van iedereen in huis, waardoor iedereen dus alles kan spelen (incl. de enorme collectie van mijn PS+ Premium). Meer zelfs, je kan multiplayer, elk op eigen console, tegen mekaar. Zo al Fall Guys gespeeld met mijn zoon en dochter tegelijk, waarbij dochter en ik op de PlayStations speelde en zoon op zijn PC.

EDIT: als het je enkel om jou te doen is, dan is er sowieso geen beperking. Jij kan ook perfect inloggen op andere PlayStations (bvb bij maten) en daar ook jouw games spelen. Als je 1 game op meerdere consoles wil spelen, dan is het dus gewoon een kwestie van goed je saves te beheren via de cloud zoals @Alpine hierboven al aanhaalt.

Laatst bewerkt:
De dochter is 2 en de zoon is 5 dus die hebben nog geen interesse :D

Het is idd alleen voor mij dus zoals hierboven zal het idd moeten werken, thx!

Ik denk niet dat die daar ooit nog gaan terug komen. Aangezien de ps+kaarten nu niet meer dan een walletopvulling zijn ipv een ps+code...
Ik zit het daar al een hele tijd in de gaten te houden
Wel leuk side effect eigenlijk, we betalen meer (voor ook wel meer content), en we hebben minder kortingen, yay!!

Wanneer updaten ze de games catalogus?
De nieuwe maandelijke games zijn er al maar Yakuza 0, Yakuza Kiwami en Kiwami 2 zouden ook beschikbaar moeten zijn.
Wil aan Yakuza Kiwami 2 beginnen maar die staat er nog niet op.

Het lukt me momenteel totaal niet meer om op de PS Store (zowel via PC als PS4) een game te betalen met GSM/belkrediet. Zowel betalen als gewoon een GSM nr toevoegen geeft momenteel de foutmelding "Er liep iets mis, probeer het later opnieuw." Heel frustrerend...

Anderen die hetzelfde probleem hebben of een oplossing weten? Had graag enkele summer sales gedaan.

Ik heb per ongeluk voor 199 Euro terug PS+ genomen aangezien er op de website stond om lid te worden?

Maar ik ben al lid tot 2024 hoe kan ik dit nu annuleren?
Toch wel raar dat die melding er staat??

Maar ik ben al lid tot 2024 hoe kan ik dit nu annuleren?
Toch wel raar dat die melding er staat??

Nog niet goed wakker ? Want je ziet dan je nieuwe einddatum van 2025 staan, en je moet dan ook nog eens bevestigen ? :) Maar je hebt wel gelijk dat het vreemd is dat ze een knop hebben om opnieuw te abonneren. Die hele pagina lijkt trouwens wel brak, want eronder staat er ook 'Meld je aan om de abonnementsopties te bekijken' terwijl ik al ingelogd ben. Die knop leidt dan ook nog eens tot mijn SEN ID pagina, die dus ook niets met inloggen te maken heeft.

Soit... ik denk dat je enige optie is om Sony te contacteren via https://www.playstation.com/nl-be/support/store/ . Hopelijk is daar ook ergens een telefoonnummer te vinden (heb in een ver verleden zelf nog gebeld, maar nu vind ik dat nummer niet direct terug).

Hoe komt het eigenlijk dat je sommige games niet meer kan herinstalleren wanneer aangekocht in de store.
Ik wilde the last of us 2 nog eens herspelen , maar krijg een slotje te zien. Kan het enkel heraankopen.
Aangekocht in de store op mijn ps4 (heb een ps5 nu).

Andere games kan ik dan wel gewoon herinstalleren.
Raar verhaal toch.

Hoe komt het eigenlijk dat je sommige games niet meer kan herinstalleren wanneer aangekocht in de store.
Ik wilde the last of us 2 nog eens herspelen , maar krijg een slotje te zien. Kan het enkel heraankopen.

Je kan altijd elk game dat je gekocht hebt nog downloaden en installeren.
Als je een slotje ziet, lijkt het me dat het spel nog geinstalleerd staat ? Ik zou eerst eens proberen de licenties te herstellen : https://www.playstation.com/en-us/support/games/restore-licences-playstation/ .

Overigens, als je het al gekocht had, zou je dat ook in de Store moeten zien dat je het niet meer kan aankopen omdat je het al in bezit hebt. Je kan ook eens op library.playstation.com gaan kijken om te zien of het wel in je library zit. Maar da's eigenlijk hetzelfde als op de PS5 in je Game Library naar Your Collection te gaan.

Terug
Bovenaan