algemene discussie | PlayStation

Is idd anders als daarvoor, dus alvast eventjes krediet opzetten om het pas later te kopen bij een tweede top up is een no go

Ik had Jonas zijn vraag anders geinterpreteerd, maar is ergens toch logisch, nu je je telefoon moet verbinden, ik ben er ook geen grote fan van, maar met dit systeem kan je (ietsje) sneller afrekenen en gaat meteen het volledige bedrag er vanaf, ipv 5 +30 +... telkens te moeten toevoegen

Is ook natuurlijk gevaarlijk met klein mannen in huis, die kopen maar en het gaat er meteen af, nu je krijgt wel direct de sms ter bevestiging maar dan is het miserie om het te regelen achteraf
Ja was mss verkeerd geschreven van mij: dus zoals Joeri zei, 15€ ofzo toevoegen gaat niet meer, je moet effectief dus iets kopen

Ja is ambetant langs ne kant, maar langs de andere kant kan je niet meer dan 150 euro krediet parkeren op je account, dus ergens snap ik wel dat ze voor dit kiezen

Ik vind het gewoon een hassle om telkens te moeten tel nr toevoegen en dan weer eraf, ik wil geen accidentjes hier... Maar al bij al gaat dat redelijk vlug ze

Zou dit er gekomen zijn om verkopen van krediet tegen te gaan ??

maar langs de andere kant kan je niet meer dan 150 euro krediet parkeren op je account

Heb je het over de PSN account of over Orange ?
Ik verschoof vroeger ook regelmatig belwaarde naar mijn PSN. Was ook omdat ik schrik had van over mijn bonus-data (heb Tempo Giga) te gaan en dan data-verbruik te hebben die dan via belwaarde aangerekend werd. Recent echter ontdekt dat als je data op is, je simpelweg niet meer online kan, zelfs al heb je nog een hoop belwaarde staan, dus da's wel een verbetering.
Een andere verbetering is dat je geen SMS'en meer nodig hebt. Ik deed die truuk namelijk ook met een SIM kaart die ik voor een iPad gebruik. Vroeger moest ik de SIM er dan uithalen en in een telefoon steken om belwaarde over te hevelen. Nu kan de SIM gewoon in de iPad blijven zitten.

Of dit echter een bewuste keuze is van Orange, durf ik te betwijfelen. Volgens mij kan Orange toch helemaal niet zien of de €x die ze moeten factureren nu voor een game-aankoop, dan wel abonnement-aankoop (say PlayStation Plus), dan wel voor een PSN Wallet top-up is ? En sowieso zou dat hen toch totaal niet mogen uitmaken ?

Of dit echter een bewuste keuze is van Orange, durf ik te betwijfelen. Volgens mij kan Orange toch helemaal niet zien of de €x die ze moeten factureren nu voor een game-aankoop, dan wel abonnement-aankoop (say PlayStation Plus), dan wel voor een PSN Wallet top-up is ? En sowieso zou dat hen toch totaal niet mogen uitmaken ?

EDIT: het is dus duidelijk gewoon een probleem van de Sony website. Ik heb immers net geprobeerd via mijn PS4 zelf, en ik kon daar wel gewoon een bedrag toevoegen aan mijn PSN Wallet. Direct erna gewoon een SMS van Orange dat ik €10 betaald heb aan Sony Interactive Entertainment Network.
FYI: @Jonas89, @Ruigen Das

Het zou me overigens ook verbazen mocht het totaal niet mogelijk zijn om aan kinderen (let wel: dus met een Child Account) PSN credit te geven zonder ze gelijk helemaal de mogelijkheid te geven games aan te kopen via je belwaarde. Vanavond eens uitproberen met PSN account van mijn dochter, als ik er aan denk.

EDIT: het is dus duidelijk gewoon een probleem van de Sony website. Ik heb immers net geprobeerd via mijn PS4 zelf, en ik kon daar wel gewoon een bedrag toevoegen aan mijn PSN Wallet. Direct erna gewoon een SMS van Orange dat ik €10 betaald heb aan Sony Interactive Entertainment Network.
FYI: @Jonas89, @Ruigen Das

Het zou me overigens ook verbazen mocht het totaal niet mogelijk zijn om aan kinderen (let wel: dus met een Child Account) PSN credit te geven zonder ze gelijk helemaal de mogelijkheid te geven games aan te kopen via je belwaarde. Vanavond eens uitproberen met PSN account van mijn dochter, als ik er aan denk.
Die zullen dat ook kunnen vermoed ik, gij koppelt als ouder weliswaar bewust een visa daaraan, of koopt bewust wat kaartjes, Alé ik kan me niet inbeelden omdat ge minderjarig zijt dat da niet zou lukken

En ik bedoelde dus krediet aan derden verkopen, maar mss heb ik het ook misgelezen

En FYI, ik voeg toe via de website, is wel degelijk mogelijk

En ik herlees uw bericht nog eens, sony bepaalt dat er max 150 op uw psn mag staan, orange is gewoon maar de stroman in deze, sony heeft dat ook bepaald dat ge uw tel nr moet toevoegen om krediet over te zetten naar uw psn

Laatst bewerkt:
En ik bedoelde dus krediet aan derden verkopen, maar mss heb ik het ook misgelezen

Ah ok, ik denk dat @Jonas89 toch wel bedoelde van zelf van zijn eigen belwaarde op zijn PSN te zetten. Zijn voorbeeld was dat hij €45 belwaarde heeft en een game van €70 wil kopen, zodat hij maar €25 moet betalen. Met mobiel betalen gaat dat inderdaad wellicht niet lukken want Sony zal €70 willen laten aanrekenen via Orange, en zal een weigering krijgen en zal dan €70 via CC aanrekenen. Als hij echter die €45 in zijn PSN Wallet zet, kan hij wel voor €25 dat spel kopen.

En vooral omdat ik weet dat het via de website inderdaad niet lukt (is al een probleem van sinds dat mechanisme veranderd is) leek het alsof het niet meer mogelijk was. EDIT: bizar dat dat bij jou wel nog werkt. Hier krijg ik altijd een foutmelding, en ik vermoed dat dat bij @Jonas89 ook zo is, en hij daarom denkt dat het in het geheel niet meer mogelijk is.

Maar inderdaad, nooit zover gedacht dat je met die SMS'en zo wel belwaarde op eender wie zijn PSN account kon laten zetten.

Ivm kinder-accounts: juist omdat het een afzonderlijk type account is bij Sony/PlayStation kunnen ze juist wél extra beperkingen implementeren zoals bvb alleen kunnen kopen via je PSN Wallet en niet via mobiel of CC. Of in elk geval dat dan bij elke mobiele of CC betaling telkens weer het paswoord van het parent-account moet ingegeven worden.

Laatst bewerkt:
Ah ok, ik denk dat @Jonas89 toch wel bedoelde van zelf van zijn eigen belwaarde op zijn PSN te zetten. Zijn voorbeeld was dat hij €45 belwaarde heeft en een game van €70 wil kopen, zodat hij maar €25 moet betalen. Met mobiel betalen gaat dat inderdaad wellicht niet lukken want Sony zal €70 willen laten aanrekenen via Orange, en zal een weigering krijgen en zal dan €70 via CC aanrekenen. Als hij echter die €45 in zijn PSN Wallet zet, kan hij wel voor €25 dat spel kopen.
En vooral omdat ik weet dat het via de website inderdaad niet lukt (is al een probleem van sinds dat mechanisme veranderd is) leek het alsof het niet meer mogelijk was.

Maar inderdaad, nooit zover gedacht dat je met die SMS'en zo wel belwaarde op eender wie zijn PSN account kon laten zetten.
Staat hier soms in buy and sell denk ik...

Inderdaad je kan geen transactie deels meer uitvoeren, want je moet dat tel krediet als primair betaalmiddel instellen, handig is anders, maar je moet die stap dus als laatste houden

En ik weet wat Jonas bedoelde, maar ik vroeg me af of dat de reden was van het nieuwe systeem

:crazy:
't Is toch al eens de moeite.
  • Stray | PS4, PS5
  • Final Fantasy VII Remake Intergrade | PS5
  • Marvel's Avengers | PS4, PS5
  • Assassin’s Creed Unity | PS4
  • Assassin’s Creed IV Black Flag | PS4
  • Assassin’s Creed Rogue Remastered | PS4
  • Assassin’s Creed Freedom Cry | PS4
  • Assassin’s Creed: The Ezio Collection | PS4
  • Saints Row IV: Re-Elected | PS4
  • Saints Row Gat out of Hell | PS4
  • Spirit of the North: Enhanced Edition | PS5
  • Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure | PS4
  • Jumanji The Video Game | PS4
  • Paw Patrol on a Roll! | PS4
  • ReadySet Heroes | PS4

Ik vind het persoonlijk niet overzichtelijk in die link

Wat krijgen de basis ps plus leden dan precies? Zit die stray erbij?

Edit, dus de gewone ps plus essential staat hier niet bij?

Essential krijgt niets van die lijst. Is enkel voor premium en extra.

Ah nee he, want die games zijn al sinds vorige week beschikbaar :rofl:
Dit zijn de extra's voor PS Extra en Premium.

PS Plus Essential zal steeds zoals vroeger zijn, de laatste woensdag van de maand worden de games aangekondigd die de dinsdag erop (de eerste dinsdag van de maand) beschikbaar zijn.

Man of Medan, Arcadegeddon en Crash Bandicoot 4: It's About Time

de laatste woensdag van de maand worden de games aangekondigd die de dinsdag erop (de eerste dinsdag van de maand) beschikbaar zijn.

Kleine correctie, het is eigenlijk de woensdag voor de eerste dinsdag van de maand: als de dinsdag op de 7de valt, dan is de woensdag ervoor immers de 1ste van de maand ;). Duurt wel nog tot februari 2023 eer je kan zien of ik gelijk heb :).

Kleine correctie, het is eigenlijk de woensdag voor de eerste dinsdag van de maand: als de dinsdag op de 7de valt, dan is de woensdag ervoor immers de 1ste van de maand ;). Duurt wel nog tot februari 2023 eer je kan zien of ik gelijk heb :).
Moeilijken mensch :p

Oorspronkelijk kregen we blijkbaar ook Dino Crisis, Ridge Racer 2 en Soulcalibur: Broken Destiny.

playstation-blog-italian-post-1440x700.jpg

Wel nice, heb al ff FFVII Integrade op men wishlist staan, maar vond het nog te duur. Dat het nu bij PSPlus zit, is mooi meegenomen.

Terug
Bovenaan