algemene discussie | PlayStation

Als je goedkoop PS Now kan kopen, zoals via cdkeys, zou ik dat toch niet laten liggen. Het kost je tenslotte evenveel, of misschien zelfs minder dan een normaal PS+ abonnement. Maar dan ga je de komende weken wel niet online kunnen spelen waarschijnlijk, aangezien de nieuwe service pas tegen juni wordt gelaunched?

Je kan misschien voor 3 maand PS+ bijkopen en dan voor minstens een jaar PS Now? Het is wel lastig in jouw situatie nu net natuurlijk.

Mmm, dat is idd wel lastig dan. Dan best zoals je het voorstel, 3 maanden ps+ en dan ps now voor een jaar bijkopen.

Thx!

Mmm, dat is idd wel lastig dan. Dan best zoals je het voorstel, 3 maanden ps+ en dan ps now voor een jaar bijkopen.

Thx!
Ik zou die PS Now nu al inkopen, maar de code pas activeren een week voor de service wordt gelaunched. Binnenkort kan je geen PS Now meer kopen waarschijnlijk.

Ik zou die PS Now nu al inkopen, maar de code pas activeren een week voor de service wordt gelaunched. Binnenkort kan je geen PS Now meer kopen waarschijnlijk.

Dat is ook een risico hè. Je mag er echt wel van uit gaan dat Sony de conversie-voorwaarden nog gaat tweaken, temeer daar er scenario’s zijn waar ze nu nog niets over gezegd hebben. Er is dus ook wel een (klein) risico dat ze binnen de komende maanden ook een code van 1j PSNow anders gaan inwisselen. Al neem ik wel aan dat ze dit op voorhand zullen aankondigen.

Code ingeruild op cdkeys en net even die ps now getest op pc.
Ik verschiet ervan hoe vlot dit loopt eigenlijk.

+1. Nu ik 4j PSNow heb, wou ik streaming eens proberen (via PS4 Pro). Uiteindelijk al enkele uren de originele God Of War gespeeld. Dit werkte zo goed dat ik eigenlijk al direct vergat dat dit dus gewoon al streamend was, en werd er me pas weer bewust van toen ik PS3 trophy pop-ups kreeg.

Zoals ik paar pagina's terug gemeld heb, heeft mijn PS5 controller serieuze stickdrift. Heb ondertussen contact opgenomen met playstation support en daarnet mailtje terug gekregen dat ze mijn controller niet willen repareren omdat hij ouder is dan 1 jaar (console gekocht december 2020). Is het niet zo dat er europees verplicht 2 jaar garantie moet gegeven worden ? Zo ja welke verdere stappen kan ik ondernemen tegen Sony indien ze de controller niet willen repareren/omruilen ? Iemand ervaring mee ?

Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt.
Had ook problemen met een controller, naar MM geweest en direct nieuwe meegekregen. Hebben zelfs niet gekeken naar mijn oude controller

is dit al betrouwbaar gebleken of vaak ook ernaast?
het klopt

2a042fe0e98b4649a05d63b08eede0e533cbb968.jpg

Ik heb dat nu al gedaan. Die 3 maanden tot aan juni gaat het hem ook niet maken. Ik had nog een PS+ abonnement tot en met september. Gisteren dan voor 6 jaar PS Now gekocht voor +- 254,94 EUR (6x 42,49 EUR op CDKeys). Dat wordt dus volgens de voorwaarden die Sony heeft aangekondigd PS+ Premium tot en met 29/03/2028.

Als ik volgens de nieuwe prijs had aangekocht wat PS+ Premium gaat kosten dan had ik maar een abonnement gehad tot en met 29/03/2024 (ik weet dat het lanceert in juni maar ter illustratie ;) ). Dat is 4 jaar "gratis".

De vergelijking:
* 6 jaar PS Now kopen: 254,94 EUR - dit wordt volgens de voorwaarden van Sony omgezet naar PS+ Premium
* 6 jaar PS+ Premium kopen in juni: 719,94 EUR (119,99 EUR per jaar)
Een besparing van 465,00 EUR. Ik verlies wel 3 maanden PS+ die ik al had betaald maar dat gaat het niet maken.

Hm, was van plan om toch ooit eens jaartje PS now te kopen voor de oudere titels, lijkt me goed moment dus ga 2/3 jaar kopen. Alleen denk ik niet dat ik ga wachten met activeren tot net voor de wissel.

Maar de PSNow truuk van hierboven zorgt er wel voor dat PS+ Premium goedkoper kan zijn dan PS+ Extra...
Enkel bang afwachten of we inderdaad 1:1 krijgen voor de hele periode dat PSNow nog loopt.
nja, maakt me niet zo veel uit. Overkill dat laaste voor mij, Tier 1 of 2

Zoals ik paar pagina's terug gemeld heb, heeft mijn PS5 controller serieuze stickdrift. Heb ondertussen contact opgenomen met playstation support en daarnet mailtje terug gekregen dat ze mijn controller niet willen repareren omdat hij ouder is dan 1 jaar (console gekocht december 2020). Is het niet zo dat er europees verplicht 2 jaar garantie moet gegeven worden ? Zo ja welke verdere stappen kan ik ondernemen tegen Sony indien ze de controller niet willen repareren/omruilen ? Iemand ervaring mee ?
Via playstation zelf bot gevangen, ze bleven bij hun 1 jaar garantie ipv 2. Dus dan maar geprobeerd via amazon.fr vanwaar de console kwam. Gelukkig bestaat google translate want was anders niet goed gekomen en ze waren onmiddelijk bereid om mij 80 euro terug te betalen om een nieuwe controller te kopen. Had al reeds een nieuwe besteld vorige week aan 70€ dus heb nog wat winst gemaakt :biglaugh:

Via playstation zelf bot gevangen, ze bleven bij hun 1 jaar garantie ipv 2. Dus dan maar geprobeerd via amazon.fr vanwaar de console kwam. Gelukkig bestaat google translate want was anders niet goed gekomen en ze waren onmiddelijk bereid om mij 80 euro terug te betalen om een nieuwe controller te kopen. Had al reeds een nieuwe besteld vorige week aan 70€ dus heb nog wat winst gemaakt :biglaugh:
Heb je de oude moeten opsturen?

Heb je de oude moeten opsturen?
Nope mag ik houden, ze zeiden gewoon dat ze geen fabrikant zijn en dus zelf geen herstelling konden doen of een nieuwe controller geven maar dat ,indien ik akkoord was, ze wel 80€ konden terugstorten zodat ik daarmee een nieuwe kon kopen. Aangezien ik ondertussen al een nieuwe had aangekocht aan 70€ ben ik direct akkoord gegaan met de terugbetaling. Ging eigenlijk heel vlot, moest ook niets van serienummers doorgeven of dergelijke.

Da's altijd een discussie die wettelijke garantie.
Je hebt inderdaad recht op 2 jaar, maar...
Na 6 maanden moet jij als koper kunnen aantonen dat het defect er al was bij aankoop (of in de eerste 6 maanden). Kun je dat niet aantonen (omdat je controller na bijvoorbeeld 9 maanden kapot gaat), dan moet die in principe niet gerepareerd of vervangen worden.
De meeste winkeliers echter kijken daar niet naar en vervangen of repareren het zolang de termijn van 2 jaar niet verstreken is, maar in principe moet dat niet.

Terug
Bovenaan