algemene discussie | PlayStation

PS5 price to increase in select markets due to global economic environment, including high inflation rates

Slecht nieuws voor wie nog geen PS5 heeft: de adviesprijs verhoogt in Europa met €50 naar €550 voor de disk versie en €450 voor de digitale versie.

Sony maakt toch wel veel rare beslissingen deze generatie.
Dunno of dit raar is. Gebeurt nog wel in de technologische sector dat zaken duurder worden IPV goedkoper. Tis niet dat je kan ontkennen dat alles veel duurder aan het worden is de laatste jaren, ook zij zullen dit waarschijnlijk voelen. Als je weet dat consoles altijd al zo laag mogelijk gehouden worden en meestal met verlies buiten gaan, moet je soms als bedrijf echt wel deze moeilijke keuzes maken als je verlies per console zo groot wordt. In tegenstelling tot MS moet Sony toch net iets meer op letten met dit soort verliezen, zij hebben geen miljarden op overschot :p

Moet zowat de eerste keer zijn dat de prijs van een console in zijn levenscyclus wordt verhoogd, zeker na al bijna 2 jaar (beperkt) op de markt te zijn.

Mijn vriendin en ik hebben beiden een ps5
Als ik een ps5 save file wil meenemen om bij haar verder te spelen, kan dat ?
Ik neem aan dat mijn account ook bij haar erop moet staan ?

Mijn vriendin en ik hebben beiden een ps5
Als ik een ps5 save file wil meenemen om bij haar verder te spelen, kan dat ?
Ik neem aan dat mijn account ook bij haar erop moet staan ?

Als je een Plus-abonnement hebt, kan je je savefile uploaden naar de cloud.
Dan inderdaad via je eigen profiel je aanmelden op de andere ps5, en daar je savefile downloaden van de cloud.

Settings - Saved Data and Game/App Settings - Saved Data PS5 - Console Storage - Savefile aanduiden die je wilt uploaden - Upload

Op de andere PS5 dan weer bovenstaande stappen volgen maar dan Cloud Storage selecteren en dan de savefile aanduiden die je wilt downloaden.

Als je een Plus-abonnement hebt, kan je je savefile uploaden naar de cloud.
Dan inderdaad via je eigen profiel je aanmelden op de andere ps5, en daar je savefile downloaden van de cloud.

Settings - Saved Data and Game/App Settings - Saved Data PS5 - Console Storage - Savefile aanduiden die je wilt uploaden - Upload

Op de andere PS5 dan weer bovenstaande stappen volgen maar dan Cloud Storage selecteren en dan de savefile aanduiden die je wilt downloaden.
Ik heb geen plus meer en wilde het ook niet meer nemen
Daarom dat ik het wilde doen via een usb stick of externe harde drive die enkel dient voor saved files mee te nemen als ik daar ben

Ik heb geen plus meer en wilde het ook niet meer nemen
Daarom dat ik het wilde doen via een usb stick of externe harde drive die enkel dient voor saved files mee te nemen als ik daar ben
Helaas, via de cloud werkt enkel via Plus.
Je kan ook onderstaande proberen:

You can backup game saves to USB on PS5 for PS5 titles, but with no option to control which saves are backed up. Go to Settings > System. Select System Software > Back Up and Restore > Back Up Your PS5.

There you can choose to back up saves only, but it's also mandatory to save the system settings taking up 1GB of storage and you can't choose which saves are to be backed up. You have to copy all of them. It also requires a couple of console reboots...

Wel rekening mee houden dat dit een erg omslachtige procedure is, die waarschijnlijk veel tijd in beslag neemt.
Weet ook niet goed hoe dat dan zit met de ontvangende PS5. Ik vermoed dat er wel youtube filmpjes bestaan die dit proces uitleggen.

Terug
Bovenaan