algemene discussie | PlayStation

Keer rondgekeken, zit toch wel wat deftig materiaal tussen :)

Returnal, shadow of the colossus en Wolfenstein new order zijn aan het downloaden. Prey en Killzone Shadow Fall volgen zeker ook nog.

Ik heb het niet op de voet gevolgd omdat ik iets minder tijd had om te gamen.
Maar wat is dan het grootste verschil tussen extra en premium?
Dat je oudere games kan spelen en ze gewoon kan streamen in plaats van ze volledig te downloaden?
Of mis ik nog iets?

Waar zie je die einddatum?
RDR 2 heeft een einddatum. De meeste games idd niet.

Gisteren al wat grote namen geclaimed die ik gemist heb en me erna wat geamuseerd met NBA Playgrounds (al is dat wel moeilijker dan NBA Jam van 20 jaar geleden :D )
Op deze manier lijkt het mij zijn geld idd wel waard. De toekomstige catalogus zal uitwijzen of het zo blijft.

Maar wat is dan het grootste verschil tussen extra en premium?

Hier kan je bekijken wat er per abo aanwezig is.

Wel jammer dat die games niet meer te spelen zijn als ze uit die bibliotheek verdwijnen.
Dat is een vernieuwde "PS Now catalogus", daar was dat ook dat sommige titels verdwenen en niet meer speelbaar waren. Idem bij Game Pass hoor, daar verdwijnen elke maand ook wel enkele titels.

RDR 2 heeft een einddatum. De meeste games idd niet.

Gisteren al wat grote namen geclaimed die ik gemist heb en me erna wat geamuseerd met NBA Playgrounds (al is dat wel moeilijker dan NBA Jam van 20 jaar geleden :D )
Op deze manier lijkt het mij zijn geld idd wel waard. De toekomstige catalogus zal uitwijzen of het zo blijft.
Waar zie je die datum staan ?

Als je ze download, en ze gaan uit de catalogus, zijn ze dan nog speelbaar als ze op je PS5 staan?

Ik heb er eens een paar gedownload op PS4, waar je de license-termijn kunt checken, en telkens je ene installeert eindigt de license 2 weken later. Wellicht/Hopelijk worden die licenses wel automatisch verlengd als ze nog in de catalogus zitten, maar het zal dus wel op die manier zijn dat games die verdwijnen ineens ook niet meer speelbaar zijn.

Ik heb nog een jaar ps now gekregen van iemand
Ben nu ps premium tot 01Aug
Als ik deze erbij kras, komt er dan een jaar premium bij of moet je dan nog eens extra betalen om premium te blijven

Ik heb er eens een paar gedownload op PS4, waar je de license-termijn kunt checken, en telkens je ene installeert eindigt de license 2 weken later. Wellicht/Hopelijk worden die licenses wel automatisch verlengd als ze nog in de catalogus zitten, maar het zal dus wel op die manier zijn dat games die verdwijnen ineens ook niet meer speelbaar zijn.
Tja hopelijk toch langer dan twee weken 😉

Waar zie je die datum staan ?

Ik vind het ook niet meer terug. Stond nochtans prominent in beeld in het geel. Als ik nu kijk, zie ik het niet meer. Dus ofwel is het enkel zichtbaar als je de game nog niet 'gekocht' hebt (want nu heb ik "+ Starten" ipv "+ Downloaden") ofwel was het een fout en is de einddatum verwijderd.

Die twee weken is gewoon de tijd wanneer je eens online moet gaan moest geen connectie hebben. Dat is niet de vervaldatum wanneer games uit de catalogus gaan.

Vervaldatum stond gewoon bij de game zelf wanneer je het wou claimen. Staat er dan available until 30/09 voor RDR2 bv.

Die twee weken is gewoon de tijd wanneer je eens online moet gaan moest geen connectie hebben. Dat is niet de vervaldatum wanneer games uit de catalogus gaan.

Ik zou zelfs durven stellen dat die 2 weken het gevolg is van hoe ze de licenses geïmplementeerd hebben. Is wellicht omdat ze eender wanneer willen kunnen ingrijpen als bvb een license toch moet verlopen. Anderzijds voor hen natuurlijk een manier om te vermijden dat mensen de dag voordien nog een game claimen en dan de hele game kunnen blijven spelen zolang ze hun console maar offline houden.

Vervaldatum stond gewoon bij de game zelf wanneer je het wou claimen. Staat er dan available until 30/09 voor RDR2 bv.

Ja, maar het vervelende is dat eens geclaimd je die datum precies nergens meer vindt. Ofwel kijk ik niet op de juiste plaats.

Wat bedoel je daarmee ?
Er zijn 2 manieren waarop je voordeel kon behalen:
1. In april beredeneerd gokken dat PSNow voor een lange periode integraal ging omgezet worden in Premium (want toen dat gerucht de ronde ging en iedereen op PSNow kaartjes sprong was er nog grote onduidelijkheid of het wel zo ging werken).
2. Vandaag voor lange tijd Essential nemen, en dan upgraden voor €150.

1 en 2 zijn mutual exclusive, want wie (1) deed heeft sinds vandaag al direct Premium en heeft (2) niet nodig en geen 'nog wat meer voordeel' zoals je beweert.

Ok, dan zal ik het ergens verkeerd begrepen hebben. Al blijft mijn misnoeging hetzelfde 😆

Dus ik had hier nog 2 jaarabonnementen voor ps now. Toen ik deze gisteren wou ingeven gaf hij aan dat er 1 jaar Essentials ging bijkomen: fair enough.

Echter bij Het "accepteren" gebeurde er niets.

Contact opgenomen met de ps support en deze schreven het volgende:

"Bedankt dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice van PlayStation.

Omdat PlayStation Now niet meer beschikbaar is als abonnement zijn de vouchers helaas ongeldig gemaakt. Een restitutie kan aangevraagt worden bij het verkoop punt."

Aankoopbewijs heb ik al lang niet meer en nu zit ik hier met 120 euro kaarten die niets meer waard zijn...

Way to go PlayStation...

Terug
Bovenaan