algemene discussie | PlayStation

Heeft iemand nog steeds last van de rest bug? Ik gebruik af en toe eens de rest modus maar praktisch elke keer als ik de PS5 dan terug opstart moet ik hem opstarten via de power knop vooraan en krijg ik de melding 'Your PS5 wasn't turned off properly...'.
Ik heb dat ook gehad en bij mij lag het grotendeels aan de HDMI Link functie tussen PS5 en de tv. Zo kan je in principe de PS5 besturen met de afstandsbediening van de tv en volgens mij ging het daarmee mis en schakelde ik zo de PS5 elke keer uit. Sinds ik die functie heb uitgezet op tv en PS5 veel minder problemen met rest mode.

Ik heb dat ook gehad en bij mij lag het grotendeels aan de HDMI Link functie tussen PS5 en de tv. Zo kan je in principe de PS5 besturen met de afstandsbediening van de tv en volgens mij ging het daarmee mis en schakelde ik zo de PS5 elke keer uit. Sinds ik die functie heb uitgezet op tv en PS5 veel minder problemen met rest mode.
Hm eens proberen.

Iemand die mij kan helpen? Vind het antwoord niet dadelijk terug.
Kameraad is van plan PS Plus extra te nemen. Zijn account staat ook op mijn PS5 als primary. Kan ik dan ook van die service gebruik maken?

Iemand die mij kan helpen? Vind het antwoord niet dadelijk terug.
Kameraad is van plan PS Plus extra te nemen. Zijn account staat ook op mijn PS5 als primary. Kan ik dan ook van die service gebruik maken?
Je kan normaliter via zijn account ps+ games installeren op jouw ps5 en dan via jouw account die ps+ games spelen op je ps5. Zo werkt het nu alleszins via PS Now. PS+ streaming zal wel niet mogelijk zijn via jouw account.

Je zal ook geen free online multiplayer hebben op jouw account op je ps5.

Is dit normaal van lawaai wanneer hij een disc leest? Vind mijn exemplaar toch wel heel luidruchtig wanneer hij een disc leest vooral dat buzzing geluid valt wel op

Is dit normaal van lawaai wanneer hij een disc leest? Vind mijn exemplaar toch wel heel luidruchtig wanneer hij een disc leest vooral dat buzzing geluid valt wel op
Dat is niet normaal. Ik hoor mijn PS5 bijna niet als ik er een disc in steek. De uwe klinkt als een luide stofzuiger.

Ondertussen wordt de komende uren de nieuwe PS Plus service gelanceerd in Azië. De afgelopen uren zijn er daardoor wat nieuwe zaken gelekt omtrent PS1 games op PS4 en PS5.

Trophy support is sindsdien confirmed voor Ape Escape, Syphon Filter, Wild Arms, I.Q.: Intelligent Cube en Hot Shots Golf.
Trofee-informatie staat al op Exophase met telkens een aparte lijst voor PS4 én PS5.

Sony gaf ook de confirmation mee dat je bepaalde PS Classics kan kopen als je geen abonee bent bij PS+.

Bij de aanschaf of toevoegen aan je bibliotheek van een PS1 Classic kan je kiezen welke versie (PS4 of 5) je downloadt. In de PS1 interface zijn er aan het optiemenu extra zaken toegevoegd zoals een rewind-knop, een quick-save functie en de optie om verschillende filters toe te passen (Default, CRT, Modern).

Ook zijn ondertussen al games zoals Ridge Racer 2 (PSP), Oddworld: Abe's Odyssee, Worms: World Party en Worms: Armageddon opgedoken, tot nu toe wel geen trophies te spotten voor deze games. Het lijkt alsof Sony het niet verplicht om trophies mee te geven aan PS Classics, wat de drempel voor de uitgevers misschien lager legt.

Screenshots Ridge Racer 2 (PSP):

T3T00cx9jjaEmjTXDizyCqMm.jpg

ImlOTmfYAKamxa8l0dYK05Ic.jpg

r4tEUuufhan6x15wX9b0HeHt.jpg

Screenshots Abe's Odyssee (PS1) met filter Default, Retro en Modern :

1FC44DF1-64EB-4BA3-B2E1-17745FAFC341.jpg

Retro
17109977-F7DA-402A-9436-E36A55C507B1.jpg

Modern
F5E4504B-C0E7-4FE4-AB7C-EDF2D3700A28.jpg

Ik heb dat ook, maar voorlopig enkel met de nieuwe Lego star wars game, anders geen miserie

Mijne maakt soms ook zo een lawaai maar enkel als ik de game opstart. Na 10 seconde is dat dan gedaan en hoor ik de ps5 niet meer.

Ik vraag me af of die ps1 en 2 titels nog zoveel zullen gespeeld worden ?
Ik zal wel eentje eens opstarten denk ik maar al vlug beu zijn.
Nu ja, elk zijn goesting

Ik heb die link afgezet, als ik mijn tv aanzette (voor niet ps5) startte hij ook altijd op, zeer irritant

Ik heb die link afgezet, als ik mijn tv aanzette (voor niet ps5) startte hij ook altijd op, zeer irritant
Idem. Nochtans verliep dit in het begin dat ik mijn PS5 had wel correct.

Vroeger:
PS5 manueel aan = TV auto aan
TV manueel aan = PS5 bleef uit

Nu:
PS5 manueel aan = TV auto aan
TV manueel aan = PS5 auto aan
Digicorder manueel aan = TV auto aan = PS5 auto aan

Dus als ik nu gewoon mijn TV of Digicorder aan zet, dan start de PS5 op. Dus ook maar die link uitgezet.

Wow die van u is echt veel stiller 😳 thanks!
Mijne doet exact hetzelfde als die van jou. Er nooit bij stilgestaan dat dit abnormaal zou kunnen zijn.
Zou me niet verbazen als ze af en toe is wisselen tussen types BluRay spelers afhankelijk van wat ze op dat moment het beste vastkrijgen.

Terug
Bovenaan