Anyway, ik heb hier nog €100 op een Orange kaartje dat ik niet meer nodig heb, dus die gaat integraal naar mijn PSN Wallet. Als iemand wil dat ik iets test, moet die 't maar zeggen

.
Ik hoop dat ik niet screwed ben, want mijn plan loopt momenteel de mist in. Ik heb mijn normale telefoonnummer geremoved van mijn account, en wou nu het telefoonnummer van dat oud kaartje toevoegen. Zowel op PS4 als PS5 krijg ik echter een generische foutmelding dat er iets mis liep en ik later opnieuw moet proberen

.
EDIT: ook eens op de website geprobeerd, en daar krijg ik een betere foutmelding, namelijk dat het telefoonnummer al gebruikt wordt voor betalingen. En inderdaad, ik was vergeten dat het telefoonnummer al aan de PSN account van mijn zoon hing. Daar dus verwijderd, en erna kon ik wel via de console (PS4 geprobeerd) het telefoonnummer aan mijn PSN koppelen.
Vervolgens eens getest wat werkt:
* Op PS4: naar Account Mgmt -> Account Info, en daar kan je dan kiezen om bedrag toe te voegen. Werkt.
* Op PS5: Users en Accounts -> Account -> Payments, en daar kan dan kiezen om bedrag toe te voegen. Werkt ook (ziet er eigenlijk krek hetzelfde uit als op de PS4 - dus achterliggend proces is identiek).
* Op store.playstation.com: Avatar -> Betalingen Beheren ->Bedrag toevoegen. Dit werkte eerst niet (vage foutmelding). Ik probeer echter een tweede keer, en ineens werkt het wel.
* In de Store apps op de console zelf krijg je geen mogelijkheid om een bedrag toe te voegen. Als je iets koopt kun je wel je telefoon kiezen als betaalmethode en dan wordt het exacte bedrag van je aankoop gebruikt.
PS: dit was met een Orange Tempo Giga kaartje.