Algemeen Wielernieuws

Schone strijd om de degradatie daar wel in Turkije. Astana 1 en 2, PicNic 3 en 4 :laugh:
Zeer zwak deelnemersveld natuurlijk, dus zeer goedkope punten. Denk dat ze bij Cofidis niet blij zijn vandaag.

Conlusies van de heisa afgelopen dagen:

De mensen zijn RVG beu, het is nu aan de VRT om hem gewoon buiten te zetten. Als reactie zou ik in Remco zijn plaats niet schriftelijk gereageerd hebben en al zeker niet nadien ook nog eens mijn vrouw laten reageren. Een VDP of WVA, die zouden hier niet schriftelijk op reageren. Misschien hooguit in een interview, kort hun ongenoegen uiten, maar er niet lang bij stil staan en gewoon focus op de koers.

Het grote probleem is de manier waarop Remco en zijn familie dit aanpakken.
De enige juiste reactie is:
“Dat er geïnsinueerd wordt dat ik de familie van Oumi financieel ondersteun klopt niet. Mijn schoonouders zijn hardwerkende mensen die alles zelf hebben opgebouwd, en financieel kwam en komt het gezin nooit iets tekort.
Ik betrek mijn familie en mijn schoonfamilie inderdaad heel erg in mijn leven, dat is omdat ik een familiemens ben en heel veel bang hecht aan mijn familie.
Zij zijn heel belangrijk voor mij persoonlijk, alsook belangrijk professioneel.”

De boodschap is duidelijk en verder hoef je geen verdere aandacht eraan te besteden.
Het is ook niet alsof RvG dit zo groot wou maken ofzo, het is een korte passage van een veel langer geheel.
Misschien onverstandig van RvG om dit zo op nationale TV te zeggen, maar langs de andere kant ik schat hem iets hoger in dan een losse roddel gewoon op nationale TV als waarheid te gaan verkondigen.

Wat mijn vermoeden is, gezien de reactie van Remco, is dat het niet zulke loze woorden zijn en er toch enige waarheid in zit.
Waarom zou je anders zo triggered zijn. Maar if so, wat maakt het uit dat je uw schoonouders helpt?
Het enige probleem die ik zie is de reactie en hoe ze hiermee omgaan om eerlijk te zijn.

Zoals zo vaak gaat het niet over de sportman Remco, maar over de persoon en het karakter van Remco.
Maar het heeft wel effect over hoe mensen kijken naar de sportman.
En vooral omdat hij de enige is die zulke toeren uithaalt. Ik ken geen enkele andere renner, laat staan een topper, die dit doet.

Wie zou de oudste wielrenner zijn die nog professioneel actief is, of diegene die het meeste jaren op de teller heeft? Dat zijn precies de Forrest Gumps van de koers, die vanalles hebben meegemaakt.
Oscar Sevilla misschien. Hij is nu 48 jaar en actief sinds 1998.

We hadden ook nog vroeger Davide Rebellin die doorging tot z'n 50ste ofzo. Helaas is hij om het leven gekomen in een verkeersongeval, niet lang nadat hij op wielerpensioen ging... Rebellin leek wel op een wat hoger niveau dan Sevilla te rijden.

Laatst bewerkt:
Wie zou de oudste wielrenner zijn die nog professioneel actief is, of diegene die het meeste jaren op de teller heeft? Dat zijn precies de Forrest Gumps van de koers, die vanalles hebben meegemaakt.
Oscar Sevilla misschien. Hij is nu 48 jaar en actief sinds 1998.

We hadden ook nog vroeger Davide Rebellin die doorging tot z'n 50ste ofzo. Helaas is hij om het leven gekomen in een verkeersongeval, niet lang nadat hij op wielerpensioen ging... Rebellin leek wel op een wat hoger niveau dan Sevilla te rijden.
Francisco Mancebo is nog een half jaar ouder. Hij heeft dit jaar nog een etappe gewonnen in de Tour du Sahel.

Astana heeft in minder dan 3 maanden tijd hun gigantische achterstand op de 18e plaats (die WT betekent) zo goed als volledig goedgemaakt. Werkelijk ongelofelijk eigenlijk. Ik dacht tot dat die ondertussen wat gingen stilgevallen zijn, maar die beginnen nu gewoon links en rechts te winnen. Goede tactiek natuurlijk, met goede renners naar kleinere koersen gaan, maar dan nog moet ge die winnen en het blijft niet enkel daarbij als ge Fortunato nu bezig ziet in Romandië.

Het zal dus waarschijnlijk PicNic of Cofidis zijn die degradeert, of een andere ploeg moet nog ineenstuiken of er financieel niet aan toe zijn (zoals Lotto bijvoorbeeld).

Astana heeft in minder dan 3 maanden tijd hun gigantische achterstand op de 18e plaats (die WT betekent) zo goed als volledig goedgemaakt. Werkelijk ongelofelijk eigenlijk. Ik dacht tot dat die ondertussen wat gingen stilgevallen zijn, maar die beginnen nu gewoon links en rechts te winnen. Goede tactiek natuurlijk, met goede renners naar kleinere koersen gaan, maar dan nog moet ge die winnen en het blijft niet enkel daarbij als ge Fortunato nu bezig ziet in Romandië.

Het zal dus waarschijnlijk PicNic of Cofidis zijn die degradeert, of een andere ploeg moet nog ineenstuiken of er financieel niet aan toe zijn (zoals Lotto bijvoorbeeld).
Karrevracht aan punten gescoord in Turkije en beetje een meevaller met Fortunato in Romandië. Gaat inderdaad hard.

Laatst bewerkt:
Karrevracht aan punten gescoord in Turkije en beetje een meevaller met Fortunato in Romandië. Gaat inderdaad hard.
Ik denk dat het een dagje van 1000 punten was voor Astana. 1 en 2 in klassement Turkije + ritwinst, 1 en 2 in lotto famene classic, 4 en nog 2 top 20 in klassement Romandie en 3 e in de TT

Vooral opvallend dat ze het met een heleboel verschillende renners doen. En dat op papier hun grootste namen (Bettiol, Ulissi en Higuita) nog weinig klaar gemaakt hebben.

Is dit echt wat we willen? Ploegen die een deftige selectie opstellen in de Tour of Hellas en Ronde van Turkije, in de World Tour nauwelijks punten scoren (Romandië was een uitschieter, daarnaast enkel deftig gescoord in Cadel Evans GORR, wat niemand serieus neemt, en 4de door de sprint voor een ereplaats in een groep van bijna 40 renners te winnen in LBL) en daardoor wel in de WT kunnen koersen?

Allez, ik zou als team dat op de wip zit niet per se klagen wanneer ik net buiten de WT viel als dat systeem blijft zoals het nu was, waarbij je de keuze hebt om je kat naar WT te sturen als het jou goed uitkomt. Budgetair is dat een luxepositie die je relatief gemakkelijk consolideren. Je budget is normaal namelijk relatief groot aangezien je gemakkelijk aan je sponsor kan verantwoorden dat je in beeld zal rijden wanneer het voor hem belangrijk is en je kan gemakkelijk tijdens de Giro, die je skipt, in een hoop kutkoersen een karrevracht aan punten pakken zodat je je positie niet zal verspelen.

Is dit echt wat we willen? Ploegen die een deftige selectie opstellen in de Tour of Hellas en Ronde van Turkije, in de World Tour nauwelijks punten scoren (Romandië was een uitschieter, daarnaast enkel deftig gescoord in Cadel Evans GORR, wat niemand serieus neemt, en 4de door de sprint voor een ereplaats in een groep van bijna 40 renners te winnen in LBL) en daardoor wel in de WT kunnen koersen?

Je minimaliseert hun prestaties in de WT zo natuurlijk wel. Die prestaties zijn nu ook niet niets. In RVV waren ze volgens mij ook 9e en 12e ofzo. Ze zijn de 8e beste ploeg dit jaar als je enkel naar de WT koersen kijkt. Enkel de stinkend rijke, QS en Alpecin doen beter. Dus ja, het is niet enkel die kleine koersen. Het klopt dat ze het systeem wat misbruiken, maar de reden waarom ze zoveel achter stonden is naast 2 heel zwakke jaren ook gewoon omdat ze de voorbije jaren gewoon juist veel minder kleinere koersen hebben gereden in vergelijking met hun concurrenten.

Los van dat het systeem ook heel veel problemen met zich meebrengt, maar dat is een andere discussie.

Allez, ik zou als team dat op de wip zit niet per se klagen wanneer ik net buiten de WT viel als dat systeem blijft zoals het nu was, waarbij je de keuze hebt om je kat naar WT te sturen als het jou goed uitkomt. Budgetair is dat een luxepositie die je relatief gemakkelijk consolideren. Je budget is normaal namelijk relatief groot aangezien je gemakkelijk aan je sponsor kan verantwoorden dat je in beeld zal rijden wanneer het voor hem belangrijk is en je kan gemakkelijk tijdens de Giro, die je skipt, in een hoop kutkoersen een karrevracht aan punten pakken zodat je je positie niet zal verspelen.

Dit klopt natuurlijk wel, maar het statuut zal voor veel ploegen belangrijk zijn (en voor renners is dat ook nog zo) en je hebt toch wat meer interne rust. 1 slecht jaar betekent namelijk niet meteen de ondergang. Voor ploegen als UNO X of Tudor alleszins wel degelijk de betere situatie, want die zijn niet per se klaar om alle WT koersen te rijden. Astana zal dat wel zijn met hun budget.

De concurrentie tussen Pro Teams om die 2 beste spots en dus de automatische wildcards is trouwens wel verhoogd. Je zal Tudor en UNO X hebben, maar ook Q36.5 en waarschijnlijk PicNic of Cofidis. En dan heb je ook nog Total en Arkea als die nog bestaan (maar ok, ik betwijfel of dat echt concurrenten zullen zijn). Met de extra wildcard voor grote rondes is het allemaal wel wat minder stressvol geworden.

Anderzijds ... Iemand als Vdp rijdt enkel de koersen waar hij kan winnen, en de tdf omdat hij moet van de sponsor.

Wat is er dan mis om Poels naar Turkije te sturen ipv misschien net top 10 te rijden in Romandië? Misschien zien we naar de toekomst toe wel meer ploegen die hun renners opstellen in kleinere koersen ipv pelotonvulling te spelen in de grotere koersen.
Het verschil tussen de absolute top met het grote geld en de kleinere WT ploegen wordt ook alleen maar groter. Als renner win je toch ook liever een koers dan (weliswaar op een hogere niveau) 10e te worden.

Anderzijds ... Iemand als Vdp rijdt enkel de koersen waar hij kan winnen, en de tdf omdat hij moet van de sponsor.

Wat is er dan mis om Poels naar Turkije te sturen ipv misschien net top 10 te rijden in Romandië? Misschien zien we naar de toekomst toe wel meer ploegen die hun renners opstellen in kleinere koersen ipv pelotonvulling te spelen in de grotere koersen.
Het verschil tussen de absolute top met het grote geld en de kleinere WT ploegen wordt ook alleen maar groter. Als renner win je toch ook liever een koers dan (weliswaar op een hogere niveau) 10e te worden.

Als hij 9de was geworden had hij ook 200 punten gehad. Uiteindelijk de Brabantse pijl is ook maar 200 punten, dus qua waardering gewoon gelijk.
Kleinere koers is ook relatief natuurlijk, het blijft een .pro maar gezien de plek op de kalender en de vele kleine rondjes heb je veel verdeling.
Ik zou net zeggen goed dat het niveau wat meer verdeeld wordt over de verschillende koersen, en het algeheel niveau stijgt.
Maar laat ons ook niet flauw doen natuurlijk, Poels zijn niveau is nu ook niet zo dat hij in Romandië top 10 had gereden.

Wow, verrassende wending toch. Leek terug op het goede pad bij Ineos.

Meestal gaat het over het fysieke aspect bij topsport, maar ook het mentale aspect is toch niet voor iedereen eenvoudig.

Terug
Bovenaan