Algemeen Wielernieuws

VA krijgt geen kritiek omdat hij te weinig rijd hij krijgt kritiek omdat hij specifiek MSR niet rijd een monument dat hem als gegoten ligt.

Ik denk trouwens dat hij volgend jaar best nog wat meer koersen schrapt! Dan gaat het zeker lukken!

Echt, wat een stomme beslissing vond ik dat toen al. Nu nog meer.

Ik denk trouwens dat hij volgend jaar best nog wat meer koersen schrapt! Dan gaat het zeker lukken!

Echt, wat een stomme beslissing vond ik dat toen al. Nu nog meer.
nochtans snap ik de opbouw wel, vooral omdat hij ook nog de Giro gaat rijden. Wk cross, even rust, enkele koersjes, 3 weken stage en dan het vlaamse voorjaar. Deze week rustig aan, weekje stagen en de Giro begint al.

Uijtdebroeks rijdt ook Romandie niet , krijgt zijn carriere toch ook niet direct in gang. Ook De Lie al een tijdje op de sukkel, en ook Van Gils een rotseizoen. We moeten die jonge renners ook niet altijd te snel de grootste lof toeschrijven.

Uijtdebroeks rijdt ook Romandie niet , krijgt zijn carriere toch ook niet direct in gang. Ook De Lie al een tijdje op de sukkel, en ook Van Gils een rotseizoen. We moeten die jonge renners ook niet altijd te snel de grootste lof toeschrijven.

Van Gils is gewoon op zijn gat gevallen dat komt dus wel weer goed. Vooral Uitdebroeks blijft in de miserie zitten om het daar telkens om het zelfde probleem gaat dat ze maar niet opgelost krijgen.

Waarschijnlijk was Wout ook gewoon 4e geworden in MSR :unsure:

Zijn keuze is nog altijd logisch hoor. Nadruk lag nu eenmaal op RVV en P-R en alles moet daarvoor wijken. Mathieu is nu de enige in 15 jaar ofzo die erin slaagt om 2x MSR te winnen, zo eenvoudig is het dus allemaal niet (zelfs al ben je héél goed, zoals Pogacar).

Gezien zijn conditie in de Omloop en Kuurne... Zelfs mee zijn met die 3 had al héél moeilijk geweest. Het hoogst haalbare was voor hem dan zoals Ganna: lossen, maar toch nog terugkomen. In de sprint had hij nooit gewonnen met zijn huidige vorm. Het enige wat hij dus (mogelijk) verspeeld heeft is een ereplaats in MSR. Ereplaatsen heeft hij meer dan genoeg me dunkt.

En hij rijdt de komende periodes ook nog 2 grote rondes.

Als hij volgend jaar de Giro skipt (en hopelijk zonder blessures de winter in kan), dan zal zijn voorjaar er ook wel terug anders uitzien.

Jepla Del Grosso ook eerste pro overwinning in de ronde van turkije, geen top deelnemersveld, ma bon winnen is winnen!

Uijtdebroeks rijdt ook Romandie niet , krijgt zijn carriere toch ook niet direct in gang.

Niet dat hij weer de stenen uit de grond reed, maar zo slecht waren zijn laatste koersen nu toch ook weer niet (buiten die Tour de Jura dag), om hem dan volledig te schrappen lijkt me toch ook niet goed voor de moraal. Wel te doen met Uijtdebroeks :S

The deuce Remco, gisteren liet ie precies uitschijnen dat ie aan de auto had meegegeven "niet goed genoeg" voor La Redoute, vandaag toch nog effe met scherp schieten :oink:

"Zaten te ver op La Redoute, een grote fout van de ploeg"

Evenepoel sluit zijn persconferentie met nog een verrassende terugblik op Luik-Bastenaken-Luik. Waar hij gisteren vooral over een offday sprak, haalt hij nu een positioneringsfout aan als voornaamste reden voor het afhaken op La Redoute.
"Dat was een grote fout van de ploeg. We zaten te ver op La Redoute. Mijn vorm was er wél, want mijn waarden op La Redoute lagen hoger dan de edities die ik gewonnen heb. Met een betere positionering had ik bijvoorbeeld wel met Healy en Ciccone mee kunnen zijn (in de achtervolging op Pogacar, red.). Het was niet mijn allerbeste dag en ik voelde me wat moe in de finale, maar het was toch best oké."

Source: HLN

Laatst bewerkt:
Allicht geen tijd voor mediatraining tijdens revalidatie training. :laugh:

Ja zeker niet geweldig :S

Het interview zelf, in het filmpje dat "nu" op HLN staat, is toch iets genuanceerder dan de eerder gepostte clickbait header/portie hierboven,
maar ik vind het interview toch weer geweldig ongelukkig tbh, the day after. Vooral gezien het gisteren een andere uitleg was :S

Doe dat intern dan, maar niet publiek, op die manier wakker je ook geen teamgeest aan lijkt me?
Zet je ploeg uit de wind en leg de fout bij jezelf als leider, simpel..

Laatst bewerkt:
Niet dat hij weer de stenen uit de grond reed, maar zo slecht waren zijn laatste koersen nu toch ook weer niet (buiten die Tour de Jura dag), om hem dan volledig te schrappen lijkt me toch ook niet goed voor de moraal. Wel te doen met Uijtdebroeks :S

Maar misschien moeten we (hier, op Twitter, pers, etc.) ook wel eens beginnen met luisteren naar wat hijzelf en zijn ploeg zeggen. Het is al 3 weken bekend dat het waarschijnlijk was dat hij Romandië ging skippen. Die Franse kleine koersen waren enkel een test om te zien of hij de nieuwe houding in koers de oplossing was. Hij heeft toen zelf op voorhand gezegd dat hij niet in conditie was en dat proberen pijnvrij rijden de reden was voor zijn optreden en Romandie helemaal geen zekerheid was. Imo ook de goede keuze, het is een beetje zijn eigen schuld dat er (vaak een "negatief") vergrootglas op hem wordt gericht, maar als hij niet 100% in vorm is zou het hem daar toch enkel kritiek opleveren.

Ja zeker niet geweldig :S

Het interview zelf, in het filmpje dat "nu" op HLN staat, is toch iets genuanceerder dan de eerder gepostte clickbait header/portie hierboven,
maar ik vind het interview toch weer geweldig ongelukkig tbh, the day after. Vooral gezien het gisteren een andere uitleg was :S

Doe dat intern dan, maar niet publiek, op die manier wakker je ook geen teamgeest aan lijkt me?
Zet je ploeg uit de wind en leg de fout bij jezelf als leider, simpel..

Vind zijn uitlatingen de afgelopen week ook wel beetje ongepast, vreemd zelfs gewoon. Helpt niemand toch, zichzelf niet en zijn ploeg niet. Zeker die na de Amstel, je weet dat dat als een boomerang in je gezicht kan terugkomen.

Overigens begon Louis Barré ACHTER Remco aan de Redoute, die was wel (net) mee met het groepje achtervolgers (of ja, net achter Pidcock en Healy). Positionering was zeer slecht, maar er was duidelijk meer aan de hand. Overigens is positionering op zo een moment ook gewoon vooral zijn eigen fout. Ja, het helpt als je een goede ploeg hebt, maar er zijn er genoeg (Pidcock, Tulett bv.) die hun eigen weg hebben moeten zoeken voor de Redoute en wel bij de eerste 20 zaten. Hij zal daar ook wel wat schrik gehad hebben. Wat ik dan wel weer begrijp. Die weg naar Aywaille, aan 90km/u naar beneden, is gewoon vies.

Laatst bewerkt:
Klimtijden vergelijken is toch ook maar vreemd. In 22' bv plaatste hij zijn aanval toch pas net na de afslag die ze nu nemen? In 23' lag het dan weer nat wat normaal tot tragere tijden lijd bergop misschien niet zoveel maar toch.

Positioneren in een afdaling moet je toch gewoon zelf doen. Je kan toch niet in een blokje renners opschuiven midden een peloton aan 90. Moest eigenlijk gewoon op de Desnie zijn opgeschoven om dan vooraan te kunnen beginnen. Maar dan heb je wel goeie benen nodig natuurlijk.

Dat Pogacar met zijn ploegmaats vooraan zit is toch niet omdat ze handje in handje samen zijn afgedaald. Dat is toch gewoon elk voor zich en we vinden elkaar wel aan de voet.

Remco gaat helemaal los :laugh:

Geen idee waar het een reactie op is, kan me ook weinig schelen. 't Is Ruben Van Gucht, alles wat die zegt is onzin en ik stel sowieso vragen bij iedereen die die gast serieus neemt.

Geen idee waar het een reactie op is, kan me ook weinig schelen. 't Is Ruben Van Gucht, alles wat die zegt is onzin en ik stel sowieso vragen bij iedereen die die gast serieus neemt.
Blijkbaar over iets wat Ruben in De Afspraak zou gezegd hebben.Heb het zelf ook niet gezien.

Wanneer gaan ze die kerel eens afdanken bij de VRT. Het is toch wel duidelijk dat iedereen hem beu is.

Wanneer gaan ze die kerel eens afdanken bij de VRT. Het is toch wel duidelijk dat iedereen hem beu is.
Ik vind ook dat zulke figuren als zo een Ruben VG gewoon geen aandacht zouden moeten verdienen op tv. Ik had die al lang aan de deur gezet. Die komt alleen maar negatief in het nieuws.

Ruben Van Gucht moet zoiets inderdaad niet zeggen, maar die reactie van Remco Evenepoel is toch ook de marginaliteit voorbij? Precies nog een puber.

Terug
Bovenaan