Algemeen Wielernieuws

Geen speciaal gevoel dat ze terug komen in het peloton. Dat fel oranje hoeft ook niet meer voor mij, maar met oranje kan je ook wel leuke dingen doen.
Al lijkt het mij toch moeilijk een de gele identiteit van visma zomaar opzij te zetten.

Wat ik dan wel weer wat vreemd vind is de nostalgische foto’s en berichten die gepost worden met daarin toch verbrande figuren in de wielrennerij. De Rabobankploeg en zijn werking waarom de bank er in de eerste plaats mee gestopt is.
Die fotos met Dekker Boogerd Menchov en Rasmussen er achter in het geel zijn iconisch nochtans. Verbrandde figuren of niet… dat was een historisch treintje. En de verhalen die je er over hoort maken het af :biglaugh:

Die fotos met Dekker Boogerd Menchov en Rasmussen er achter in het geel zijn iconisch nochtans. Verbrandde figuren of niet… dat was een historisch treintje. En de verhalen die je er over hoort maken het af :biglaugh:
Ik zie in juli een vergelijkende foto opduiken met VA - Kuss - Jorgenson - Vingegaard en iemand, die ze mooi achter elkaar zet, de foto's.
Zou extra hilarisch zijn, mochten ze een per een gepakt worden en zo'n foto de bijschrift krijgt: "Het verleden herhaalt zich."
Of mag ik dat niet zeggen :shy:?

Wij weten wel beter. In den bar van de luchthaven halvo's beginnen keilen en zo zijn vlucht gemist zeker.

Een collega is een weekje naar Spanje geweest om te fietsen, hun terugvlucht was maar liefst 3u vertraagd dus besloten enkele medereizigers wat te kaarten en in de halve liters te vliegen. We zullen komend voorjaar zien of het geholpen heeft voor Oliver Naesen en Dries De Bondt of niet 😄.

Valt nog mee voor Vingegaard dan, als het niet gebroken is is het eerder een paar weken sukkelen in plaats van een paar maand.

2 verrassende ritten vandaag, knap dat Dversnes het daar kon houden. Een beetje gediend door de omstandigheden wel. Als Ganna daar geen mechanical heeft wil die misschien wel sprinten... als vdP even had overgenomen van Pidcock ipv 100% te pokeren... het had anders kunnen kantelen maar om te profiteren moet je eerst wel al vooruit rijden.

Parijs-Nice was een vreemde rit wel... ik denk niet dat er al beelden waren op het moment dat Visma het op de kant zette? Vreemd vind ik vooral dat Visma den boel op de kant zet en met een groep van 10 weg rijdt, dat daar dan in 2de instantie het voltallige Ineos+Lipowitz naartoe rijden en dat UAE zich dus eigenlijk tot 2maal toe com-pleet laat verrassen. Quick-Step toch ook enigszins verrast want normaal gezien is dit toch ook hun cup of tea en dit was toch een rit geweest waar Merlier nog een 3de had kunnen binnen tikken.

Valt nog mee voor Vingegaard dan, als het niet gebroken is is het eerder een paar weken sukkelen in plaats van een paar maand.
Zit waarschijnlijk snel terug op de fiets. Knijpen/remmen zal een paar weken wat vervelend zijn maar hier gaat hij op zich weinig last van ondervinden. Blijkbaar gevallen vanuit (bijna) stilstand, altijd gevaarlijk omdat je automatisch de reflex hebt om u handen te zetten.

Parijs-Nice was een vreemde rit wel... ik denk niet dat er al beelden waren op het moment dat Visma het op de kant zette? Vreemd vind ik vooral dat Visma den boel op de kant zet en met een groep van 10 weg rijdt, dat daar dan in 2de instantie het voltallige Ineos+Lipowitz naartoe rijden en dat UAE zich dus eigenlijk tot 2maal toe com-pleet laat verrassen. Quick-Step toch ook enigszins verrast want normaal gezien is dit toch ook hun cup of tea en dit was toch een rit geweest waar Merlier nog een 3de had kunnen binnen tikken.

Het is eigenlijk pas op de kant gezet toen er al breuken waren. De breuken zijn er gekomen in de afdaling van die klim. Naar de top van die klim toe is Visma beginnen versnellen, waarschijnlijk omdat ze wisten dat er breuken gingen komen in de afdaling. Het feit dat die eerste groep dus bestaat uit quasi 2 voltallige ploegen heeft dus te maken met dat die gegroepeerd voorin zaten bovenop de beklimming. Kortom, het had weinig met waaiers te maken.

Die valpartij van skjelmose , toch wel een grote fout van de organisator dat daar geen waarschuwing / vrijwilliger staat.

Er staat er rechts wel één die gevaar aanduidt. Ik ga er vanuit dat de organisatie hier van mening is dat de vrijwilliger plaatsen in het midden van de weg te gevaarlijk is voor de vrijwilliger zelf. En daar sta ik wel achter. Maar je had waarschijnlijk wel het gevaar zelf nog beter met iets anders kunnen aanduiden (vraag of dat doen bij elk klein gevaar realistisch is natuurlijk).

Valpartij in de sprint en Groenewegen is weer van heel nabij betrokken. Geen idee of hij iets doet tegen Magnier, maar het leek wel weer een raar manoeuvre van Dylan zodat Magnier ten val kwam.

De grootste schuldige is gewoon Theuns, die na zijn lead out quasi stopt met trappen en zich als een steen door het peloton laat zakken. Die achteropkomende renners kunnen geen kant meer op.

Astana ondertussen zo goed als de helft van hun achterstand op de 18e veilige plaats goedgemaakt. Op een dikke 2 maanden tijd. Hallucinant eigenlijk. Iets wat onmogelijk leek, is opeens zeer realistisch.

Valpartij in de sprint en Groenewegen is weer van heel nabij betrokken. Geen idee of hij iets doet tegen Magnier, maar het leek wel weer een raar manoeuvre van Dylan zodat Magnier ten val kwam.
Groenewegen rijdt volgens mij gewoon achter Magnier en moet moeite doen om hem te ontwijken in zijn val.

Er staat er rechts wel één die gevaar aanduidt. Ik ga er vanuit dat de organisatie hier van mening is dat de vrijwilliger plaatsen in het midden van de weg te gevaarlijk is voor de vrijwilliger zelf. En daar sta ik wel achter. Maar je had waarschijnlijk wel het gevaar zelf nog beter met iets anders kunnen aanduiden (vraag of dat doen bij elk klein gevaar realistisch is natuurlijk).

Die motard stond daar zodat ze niet de verkeerde straat inslaan. Niet voor het gevaarte.

Zeker dat je gelijk hebt ivm de vrijwilliger maar dan moest er wel iets anders staan. (Ik dacht dat ze dan de moto ervoor plaatsten en dan de seingever op de moto stond, weet niet of dat nu nog gebeurd.)

Gelukkig niet al te ernstige gevolgen voor skjelmose..

Terug
Bovenaan