Algemeen Wielernieuws

Hola, Pidcock zit nu al aan zijn gemiddeld aantal zeges per jaar :wink:

Wel een kleine farce met de organisatie zo te lezen. Lokale rondes tijdens de wedstrijd geschrapt en koers geneutraliseerd. Uiteindelijk bleef enkel nog één slotbeklimming over van de finale. Vluchters kregen ook maar een fractie van hun voorsprong na neutralisatie (op zich niet onlogisch, maar toch vervelende zaak).

Ik snap wel dat ze het inkorten.
Een volle asfalt afdaling die plots veranderd naar Grave,

Ze hebben die route waarschijnlijk gewoon via google maps getekend.
Zonder street view te gebruiken 😂

Hij is veroordeeld. Zal wel een goede reden voor zijn zeker?
Is ook wel zeer sterk uitgedrukt.

In een contract heb je rechten en plichten.
De rechter heeft gewoon geoordeeld dat Wout zijn redenen niet voldoende gegrond waren om zijn contract te verbreken. Dat de rechten dus voldoende gegarandeerd werden.
En dat hij dus bij het verbreken van zijn contract de vergoeding verschuldigd was.

Zonder alle details te weten is het ook moeilijk om een uitspraak te doen.
Hij heeft de vergoeding betaald en kreeg geen gelijk, case closed. Maar dat Nuyens nu nog geld wilt van jumbo is gewoon echt wel bij de haren getrokken.

WK wielrennen verhuist mogelijks naar Zwitserland.

UCI heeft in een statement ontkend dat ze een plan B onderzoeken en dat het wel degelijk in Rwanda zal doorgaan. Er zijn natuurlijk al mindere karren gekeerd.

"Het aanhoudende conflict blijft beperkt tot de Democratische Republiek Congo en Rwanda blijft volledig veilig voor toerisme en zaken."
Dus als ze enkel in Oekraïne blijven om te vechten, zou de UCI geen graten zien in een WK in Rusland ofzo?

Er is idd maar 1 manier om het ergens anders te krijgen: renners die weigeren te gaan

Misschien is het beter dat sporters zich niet gaan moeien met politiek.
En als ze dat toch willen doen een beetje consequentie aan de dag brengen en dus niet hypocriet hier een boycot lanceren, terwijl velen hun loon ook niet betaald wordt met geld verdiend met het verkopen van shampoo of kliklaminaat.

Een collega is een weekje naar Spanje geweest om te fietsen, hun terugvlucht was maar liefst 3u vertraagd dus besloten enkele medereizigers wat te kaarten en in de halve liters te vliegen. We zullen komend voorjaar zien of het geholpen heeft voor Oliver Naesen en Dries De Bondt of niet 😄.

Verontrustend nieuws dees..

Toch niet...

Geen toeval dat nét hij op die manier in het nieuws komt :ROFLMAO:

Een collega is een weekje naar Spanje geweest om te fietsen, hun terugvlucht was maar liefst 3u vertraagd dus besloten enkele medereizigers wat te kaarten en in de halve liters te vliegen. We zullen komend voorjaar zien of het geholpen heeft voor Oliver Naesen en Dries De Bondt of niet 😄.
Ok, de eerste twee namen voor mijn wielermanager zijn bij deze ingevuld. :woohoo::woohoo:

Hopelijk ook snel terug als hoofdsponsor en in het oranje…! Legendarische shirtjes
Dat zijn die van oa Kelme, Polti, Banesto & Lampre ook... daarom hoeven we anno 2025 echt niet terug te gaan naar oog verbrandende kleurenpallet dat eigen was aan de jaren '90/vroege 00's.

Ik ben wel eens benieuwd of het geel gaat sneuvelen. In principe is de ploeg zonder Jumbo niet meer echt gebonden aan die kleur (Visma is rood/zwart, leaseabike is groen...).

Geen speciaal gevoel dat ze terug komen in het peloton. Dat fel oranje hoeft ook niet meer voor mij, maar met oranje kan je ook wel leuke dingen doen.
Al lijkt het mij toch moeilijk een de gele identiteit van visma zomaar opzij te zetten.

Wat ik dan wel weer wat vreemd vind is de nostalgische foto’s en berichten die gepost worden met daarin toch verbrande figuren in de wielrennerij. De Rabobankploeg en zijn werking waarom de bank er in de eerste plaats mee gestopt is.

Terug
Bovenaan