Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als de eerste 5 artikels op Sporza over de Turbo cross gaan en dat het 8e artikel pas over de profs gaat, dan vind ik dat wel een probleem ja.
Het had bij een keer mogen blijven.Tgoh zolang dat geen werkelijkse gewoonte wordt kan ik het eigenlijk wel smaken. Toen ze er vorig jaar mee afkwamen dacht ik ook eerst wat een zever maar al bij al vind ik het wel eens grappig.
Het toont zelfs aan hoe verdomd moeilijk cyclo eigenlijk is en wat een stuurmanskunsten die profs hebben.
Gestopt met cross volgen hier toen Nys stopte ... zal wel een nostalgisch randje aan zitten, maar ik "vond" niemand nieuw om voor te supporteren en heb het daarmee opgegeven.Als de eerste 5 artikels op Sporza over de Turbo cross gaan en dat het 8e artikel pas over de profs gaat, dan vind ik dat wel een probleem ja.
Dat kan je ook zeggen van het peloton op de weg vorig jaar in zake Pogacar.Ik wil maar zeggen, dan moet je toch ook beseffen dat het standaard niveau toch eigenlijk al een soort gedegradeerd niveau is? Dat komt de sport niet ten goede vind ik.
Op zich is daar mss niets mis mee, en kan even goed spannend zijn, maar het knaagt bij mij, omdat ik weet, het niveau kan gewoon veel hoger zijn.
.Dat kan je ook zeggen van het peloton op de weg vorig jaar in zake Pogacar.
En als we Nostradamus Mou (die voorspelde dat Tadej iedereen aan gort zou rijden met een nieuwe trainingsmethode) mogen geloven, dan gaat 2025 nog gortiger zijn.
Laat Pidcock zich 100% toeleggen op het mountainbiken en daar doet hij mss hetzelfde.
We hebben te maken met gigantische supertalenten, zeker in de vorm van VDP in het veldrijden en in de kasseiklassiekers.
Is dat omdat die net in de goede ploeg zitten? Genetisch?
Komt de sport niet ten goede.
Nys domineerde gans het seizoen, uitgezonderd het WK.
Liboton - Eric De Vlaminck - Coppi en Bartali - Merckx - (Absalon - Schürter) - ...
Toch blijven mensen komen en kijken en blijft de sport verder gaan.
De rest is simpelweg niet goed genoeg door redenen en dat is verre van schande. Ze doen hun best, maar opboksen tegen die mannen is geen cadeau.
Kom terug als kijker en supporter voor Orts of die Amerikaan, die gisteren even beeld kwam bij de kop.

Ook de bedenking over Pogacar gemaakt én idem voor Pidcock (en evt. MVDP) over het mountainbiken, dus ik geef je zeker geen ongelijk.
En het blijft een gevoel en tegelijk zijn er maar een beperkt aantal crossen, waadoor het meer opvalt denk ik.
De absolute dominantie van Nys, Liboton, De Vlaminck om bij het veldrijden te blijven (over die laatste 2 kan ik me niet uitspreken, dat is van voor mijn tijd), maar Nys reed wel alles, en was "klopbaar", zij het weinig, maar de duels met Wellens, Vervecken, Albert, etc ... waren om duimen en vingers van af te likken. Again ... nostalgisch, en dergelijke duels zullen er nu ook wel zijn.
Soit, ik krijg het gevoel niet weg, en eerlijk, als ik nog eens een cross kijk verveel ik me meestal niet hoor, daar niet van, maar vroeger bleef ik daar voor thuis, nu kijk ik, als het goed gaat, eens naar de uitslag.
Allé gow, morgen eens Baal opzetten, zal toch zetelen worden![]()
Perfect om mensen die misschien niks hebben met de sport er kennis mee te laten maken. Mensen met een groot aantal volgers en groot bereik zijn net de perfecte personen om de sport populairder te maken.
Commercieel gewoon super interessant.
En dat is toch enkel maar positief voor een sport die valt en staat bij de toeschouwers.
Youtubers die extra fame willen door heroïsche filmpjes te maken, want ze hebben toch 1 ronde uitgereden in een veldcross. (En voor sommigen moet dat zelfs gepaard met pint en snoep.) . Ah ja , je lokt er wat jonge mensen mee, maar voor de rest weinig meerwaarde.maar het is helemaal geen race?
maar het is helemaal geen race?
Den helft van die mensen heeft nog nooit op een fiets gezeten, wat is er dan een race aan?
Het is lichtvoetig entertainment voor een ander/nieuw publiek. Best niet te serieus nemen.