Algemeen Wielernieuws

Als de e3 en gw te combineren zijn zie ik niet in waarom deze dubbel onmogelijk zou zijn. De Brabantse pijl staat qua lastigheid toch een stap onder de e3.

De laatste jaren was de Brabantse pijl toch wel een zwak bezette koers. Wie weet krijgen we een beter deelnemersveld door die twee koersen korter bij elkaar te zetten en verder weg van de Ronde van Baskenland.

Als de e3 en gw te combineren zijn zie ik niet in waarom deze dubbel onmogelijk zou zijn. De Brabantse pijl staat qua lastigheid toch een stap onder de e3.

De laatste jaren was de Brabantse pijl toch wel een zwak bezette koers. Wie weet krijgen we een beter deelnemersveld door die twee koersen korter bij elkaar te zetten en verder weg van de Ronde van Baskenland.

Wie combineert de E3 en GW? Daar worden ook heel vaak keuzes gemaakt. Daar maakt GW ook de zware fout van een veel te zware wedstrijd (250km te programmeren) waardoor die dubbel nog moeilijker te maken is.

Bovendien zijn E3 en GW beide WT koersen nu is Brabantse Pijl er geen dus is er geen keuze te maken en is het gewoon alles op de AGR de WT wedstrijd.

Primoz Roglic (35) won net zijn vierde Vuelta. Hij staat zo naast Roberto Heras en kan in 2025 alleen recordhouder worden, maar nee, de Sloveen past voor Spanje en heeft andere doelen. Hij wil de Ronde van Zwitserland winnen, zodat alle grote rittenkoersen van één week op zijn palmares staan, en qua grote rondes doet hij de dubbel Giro-Tour.

Dus Roglic gaat de Giro doen, dan Zwitserland om dan eindelijk eens de Tour proberen te winnen :eek:

Dat lijkt me wel een hele gekke combinatie

Wie combineert de E3 en GW?
Top 7 van afgelopen RVV.
Dan maak je de goede keuze, denk ik.

Roglic maakt de meest logische beslissing. Hij weet goed genoeg dat zijn kansen in de Tour om uit te vallen hoog zijn.
Zo heeft hij in het beste geval een extra Giro op zijn palmares staan en keert hij terug naar de Vuelta met die keiharde kop van hem en wint hij het WK met de gekende supercompensatie en zegeboost van zijn Vuelta.

Top 7 van afgelopen RVV.
Dan maak je de goede keuze, denk ik.

Roglic maakt de meest logische beslissing. Hij weet goed genoeg dat zijn kansen in de Tour om uit te vallen hoog zijn.
Zo heeft hij in het beste geval een extra Giro op zijn palmares staan en keert hij terug naar de Vuelta met die keiharde kop van hem en wint hij het WK met de gekende supercompensatie en zegeboost van zijn Vuelta.

Maar toch niet met tussendoor de RVZ? Dat hij de Giro rijd is inderdaad logisch dat is wegvluchten van Pogacar. Maar daar tussen ook nog de RVZ is toch te gek?

En met de combi E3 en GW bedoel ik vooral wie rijd daar allebei voluit. Dit jaar was het de eerste keer dat VDP zowel E3 en GW reed. Buiten VA maken de meeste wel degelijk een keuze tussen een van de twee is het niet om er maar eentje te rijden dan is het om er toch maar eentje vollebak te koersen.

En met de combi E3 en GW bedoel ik vooral wie rijd daar allebei voluit. Dit jaar was het de eerste keer dat VDP zowel E3 en GW reed. Buiten VA maken de meeste wel degelijk een keuze tussen een van de twee is het niet om er maar eentje te rijden dan is het om er toch maar eentje vollebak te koersen.
Tom Boonen deed dit toch meermaals met succes.

Tom Boonen deed dit toch meermaals met succes.
Nee hoor, Boonen deed dit eingelijk maar 1 keer met succes. In 2012. In 2011 reed hij de E3 niet en voor 2010 zag de kalender er helemaal anders uit. Heeft ook wel een aantal dnf's staan in GW. In Boonen zijn tijd reden ze natuurlijk ook bijna elke koers. Dat is nu wel wat anders.

Nee hoor, Boonen deed dit eingelijk maar 1 keer met succes. In 2012. In 2011 reed hij de E3 niet en voor 2010 zag de kalender er helemaal anders uit. Heeft ook wel een aantal dnf's staan in GW. In Boonen zijn tijd reden ze natuurlijk ook bijna elke koers. Dat is nu wel wat anders.
En 2004. Klopt dat de kalender toen anders was.

Verslag van BK beachrace in Sportweekend: nen hoop interview met de manne van de laminaat... de winnaar misschien ok even aan het woord laten? Nope, nie nodig :laugh: Sporza pls...

Maar toch niet met tussendoor de RVZ? Dat hij de Giro rijd is inderdaad logisch dat is wegvluchten van Pogacar. Maar daar tussen ook nog de RVZ is toch te gek?

Giro voor winst.
RVZ om die 1-week-leemte op te vullen. Is iemand hierin geslaagd deze eeuw?
De Tour, want jeweetmaarnooit en wrs de Vuelta als backup, als hij uitvalt in juli.
Ik vind dat een goed plan.

GW. Proberen ze (de klassieke renners) toch niet tot na de laatste Kemmelberg en zien wat het geeft met een groepje voor 35km?
Is het peloton met de sprinters niet ver weg, dan zullen ze veelal achteraan in de groep plaatsnemen om krachten te sparen, dat wel, maar als de voorsprong blijft groeien, dan gaan die net als vrijdag vol, denk ik.

Over een cryptische boodschap op Oumi haar socials een week geleden vermoed ik? "Als je iemand pijn doet, zul je gekwetst worden…"
Een haar in de boter tussen haar en Remco?

Ik ken maar één bekende papa Wesley. Zit Amy er voor iets tussen?

Ik begrijp dat hij weleens in haar wiel wil kruipen

Schermafbeelding-2024-12-27-211849.png

Terug
Bovenaan