Wat een theatraal gezever is die transfer toch geworden
Maxim Van Gils heeft de knoop doorgehakt waar zijn toekomst de komende jaren ligt. Zijn manager Alex Carera liet weten dat hij een driejarig contract heeft getekend, maar onthult nog niet de nieuwe bestemming.
sporza.be
Allemaal bewust, er zijn veel regels overtreden hier. Van Gils zelf die bijvoorbeeld begin oktober al gesproken en een mondeling akkoord had met Red Bull (niet officieel getekend natuurlijk), iets wat tegen de UCI regels is, maar ook volgens de wet niet koosjer is. Ook waarom hij zo duidelijk in de pers ging zeggen dat hij nog niet met andere ploegen had gesproken en niet wist welke geïnteresseerd waren. Complete BS natuurlijk. Nu waarschijnlijk weer bewust lang wachten want 1 dag na de contractverbreking aankondigen wie je nieuwe ploeg wordt, zou natuurlijk heel duidelijk wijzen op contact met de toekomstige werkgever voor de contractverbreking.
Onnozel alleszins, en niet zoals bij Uijtdebroecks zorgt hij nu zelf voor een soort bullseye op hem vanuit pers of fan perspectief. Leuk voor hem dat hij enorm overbetaald zal worden daar en hier snel rijk van zal worden, maar benieuwd of hij het nog zo tof gaat vinden als hij een moeilijkere periode kent sportief en de kritiek komt, of wanneer Red Bull volgend jaar wel succes heeft met het binnenhalen van Remco en hij in de toekomst toch vooral in dienst zal moeten rijden. Je kan nu voor 2025 zeggen dat Red Bull de juiste naast financiële ook sportieve keuze is want daar is er een beetje een gat wat betreft de koersen die Maxim interesseren (en hij zal natuurlijk véél beter omringd zijn dan bij Lotto, geen twijfel daarover), maar we moeten hem ook niet beter maken dan hij is. Hij zit aan 1 WT zege hé, hij is vooral zeer consistent en met zijn sprint haalt hij vaak het voor hem best mogelijke resultaat voor hem wat hij heel veel UCI punten oplevert. Bij de besten zijn achter de wereldtoppers dat zeker, maar grote koersen winnen? Bij Lotto is dat allemaal top, maar als Red Bull echt de beste ploeg ter wereld wilt worden zullen ze toch ook in de klassiekers willen winnen.
Als Lotto fan wel blij dat het Van Gils is en niet Van Eetvelt, ik schat die laatste hoger in. Maakt zijn verlies niet minder groot natuurlijk, Lotto gaat vrees ik een zeer slecht seizoen tegemoet (alles op Van Eetvelt, De Lie en in mindere mate misschien een Segaert of Berckmoes). Maar ik schat buiten in een vlakke sprint Van Eetvelt nu al niet minder hoog in in de Waalse klassiekers. Ik had zelfs een beetje schrik dat dat wel eens zou kunnen botsen in een koers als de Waalse Pijl. Van Eetvelt gaat bij Lotto alleszins nog goed onderbetaald verder, benieuwd hoe lang het duurt vooraleer die toch eens meer gaat vragen

Wel een andere persoonlijkheid dan Van Gils natuurlijk, beetje introverter, stiller, enkel denkend aan het sportieve en minder aan geld. Wordt ook wel meer in de watten gelegd bij de ploeg lijkt me met 2 transfers specifiek op zijn vraag bijvoorbeeld.