Algemeen Wielernieuws

Jaloers op Tom Waes :unsure:
Zou Remco ook dronken geweest zijn? :unsure:

Hopelijk is het niet al te ernstig... maar ideaal is het natuurlijk nooit wanneer je rustig een basis probeert op te bouwen in de winter.
Heeft volgens Lefevere vooral pijn aan de arm en schouder.

Lap daar gaat de goeie winter om een seizoen op te bouwen. Hopelijk valt het allemaal wel mee en is er niks gebroken. Maar vrees ervoor. Tegen een openzwaaiend portier rijden zo heb ik zelf ooit mijn pols gebroken.
Hij is er nog goed mee afgekomen. Stel je voor dat er achter hem een wagen reed, met een bestuurder, die aan de gsm bezig was.
Dan spraken we mss niet meer over hem...

Sleutelbeen gebroken. Hopelijk een propere breuk en binnen 2 weken weer op de fiets.

Ja als het geen super complexe breuk is (en dat lijkt dus niet te zijn) valt de schade dus gelukkig al bij al mee. Beetje vertraging in zijn opbouw, maar voor zijn eerste doelen helemaal geen probleem. Had toch stukken erger kunnen zijn.

Ook een breuk in z'n schouderblad en wat ribben? En z'n hand blijkbaar.

"Aanvankelijk leek het om een sleutelbeenbreuk te gaan, maar de communicatie van Soudal Quick-Step is minder positief. Evenepoel heeft namelijk breuken opgelopen in z'n rib, z'n rechterschouderblad - hetzelfde dat hij brak tijdens de zware val in de Ronde van het Baskenland dit jaar - en z'n rechterhand. Evenepoel is intussen naar het ziekenhuis van Herentals overgebracht."

Dat klinkt wel als een streep door de rekening inderdaad.

Nu ja, gewoon rustig aan de tijd nemen, het is niet dat hij al per sé top moet zijn in het voorjaar. Hét hoofdoel voor 2025 is sowieso de Tour veronderstel ik?

Dat klinkt wel als een streep door de rekening inderdaad.

Nu ja, gewoon rustig aan de tijd nemen, het is niet dat hij al per sé top moet zijn in het voorjaar. Hét hoofdoel voor 2025 is sowieso de Tour veronderstel ik?

Ja, maar je kan perfect een voorjaar combineren met een Tour natuurlijk. Hij is 2-voudig LBL winnaar dus zal toch wel ambitie hebben om daar ook in 25' weer top te zijn. Zeker nadat hij al dit jaar LBL miste door zijn val in Baskenland.

Ja, maar je kan perfect een voorjaar combineren met een Tour natuurlijk. Hij is 2-voudig LBL winnaar dus zal toch wel ambitie hebben om daar ook in 25' weer top te zijn. Zeker nadat hij al dit jaar LBL miste door zijn val in Baskenland.
Idd en Luik is pas eind april en de Giro in mei. Nog tijd genoeg om na zijn herstel en voorbereiding top te zijn tegen dan.

Volgens Patje valt de schade wel mee en zit hij binnen 2 weken mss al terug op de fiets

"Ik kreeg net bericht van onze dokter ter plaatse en die vertelde me dat het een ontwricht sleutelbeen is", klonk het. "De eerste berichten waren erger, maar dit is de laatste update die ik gekregen heb."

Alleen bleek het ontwricht sleutelbeen bovenop de eerder gecommuniceerde blessures te komen.

Niet dus. Met zoveel breuken zit je niet binnen 2 weken weer op de fiets.

Nog maar eens de bevestiging hoe snel mensen overgaan tot conclusies met zowel Remco als Van Gils :P

Is ben vooral benieuwd hoe het ongeval nu juist gebeurd is.
Portieren van wagens zijn altijd een gigantisch risico, maar als prof lijkt me toch dat je dit weet en hier uit instinct al op anticipeert.

Tja één seconde afgeleid door je wattage checken en het kan al prijs zijn.

Trainen op de openbare weg is gewoon gevaarlijk maar goed, er zijn weinig alternatieven natuurlijk.

Tuurlijk, tuurlijk. En dat is een streep door de rekening uiteraard.

Ik wil maar aangeven dat de Tour missen mij een grotere ramp lijkt voor Remco, in deze fase van zijn carrière, dan het voorjaar missen.

Het voorjaar zal hij ook niet missen lijkt me, alleen zal hij niet met de meest ideale voorbereiding aan de start komen. L-B-L bijvoorbeeld is wel nog 4 maanden, dat is nog lang.

Terug
Bovenaan