Algemeen Wielernieuws

Tuurlijk is het niet zo serieus, maar een voetbalmatch zonder echte voetballers blijft een voetbalmatch ook e ;)
Potteke stamp is gene voetbal, maar dan nog kun je er naar kijken, aka vrouwenvoetbal.
Bavo, Bert, Jonathan, Ward , Josse, Bas
Zijn toch allemaal mannen die ik graag eens rechtstreeks had zien strijden en wel nog een spannende koers hadden kunnen geven.
Organiseer het maar, alle crossen vragen er achter naar het schijnt.

Bavo, Bert, Jonathan, Ward , Josse, Bas
Zijn toch allemaal mannen die ik graag eens rechtstreeks had zien strijden en wel nog een spannende koers hadden kunnen geven.

Josse kwam aan de start met een profrenster en kon voor Bas starten, die is dus fair and square verslagen.
Gudrun heeft echt niet zo slecht gereden hoor, dus Jonathan heeft echt wel een eerlijke kans gekregen en ook gegrepen.
Ward Lemmelijn is een beest van een kerel maar heeft 0,0 bike handeling skills en is duidelijk geen fietser.

Ik zal niet ontkennen dat er personen bij waren die zeker sportief niet her onderste uit de kan gehaald hebben. Maar vergeet niet dat het gros van de mensen gewoon geen ervaring hebben met crossen, als je amper weet wanneer je moet schakelen hoe kan je goeie prestaties verwachten.
Het is echt veel moeilijker dan het lijkt hoor, en hoe trager je rijdt hoe zwaarder het ook is. Plus als je te voet staat moet je wel door een zandbak ploeteren met een fiets van 8,5kg aan de hand. En ik kan sommige vrouwen ook niet kwalijk nemen dat ze liever iets veiliger spelen om niet te vallen, je kan u daar ook verdomd hard pijn doen.

Het is gewoon entertainment en een andere soort reclame voor de cross. Je moet dat loskoppelen van het zuiver sportieve.
Ik denk dat elke crosser het ook wel kan smaken en het allerminst als een belediging of karikatuur ziet, net het tegenovergestelde.

ik dacht dat Josse wel 15 tal seconden achter Bas was gestart, en Josse is mentaal al niet de sterkste toen hij meteen een slippertje maakte was het wrsclk direct gedaan 😅

En Ward bij de laatste gestart met Linde ?

Niet dat ze gingen winnen , maar ze gingen zich nog meer gesmeten hebben.

Die gaat zich laten zien, zoals Del Toro dat vorig jaar deed.
UAE heeft vier youngsters om van te duizelen. Vijf als je Ayuso er nog bijrekent.

DSM is Team Picnic PostNL geworden. Dat wordt gewoon worden...
Ayuso is youngster af, die is te oud om bij de U23 te rijden. Die kan wel nog 2 jaar de jongeretrui proberen winnen in de GT.

Gestopt met cross volgen hier toen Nys stopte ... zal wel een nostalgisch randje aan zitten, maar ik "vond" niemand nieuw om voor te supporteren en heb het daarmee opgegeven.
Daarbij komt/kwam dan nog dat WVA & MVDP als training wat crossen komen rijden (toen zat Stybar daar ook nog bij) en ze allemaal winnen, dan heb ik net nog minder zin om te kijken omdat je het gevoel hebt dat iedereen op een soort amateur niveau zit te rijden (het gevoel! - ik wil niets afdoen van de andere crossers die er ook heel wat werk in stoppen).

Ik wil maar zeggen, dan moet je toch ook beseffen dat het standaard niveau toch eigenlijk al een soort gedegradeerd niveau is? Dat komt de sport niet ten goede vind ik.
Op zich is daar mss niets mis mee, en kan even goed spannend zijn, maar het knaagt bij mij, omdat ik weet, het niveau kan gewoon veel hoger zijn.
ik kijk ook nog amper cross,de rivaliteit in het Nys tijdperk was dan ook bijna onmogelijk om te evenaren. Ma onafhankelijk we moeten de mannen onder VDP en Wout nu ook geen oneer aandoen. Die twee zijn gewoon echt absolute wereldtop. Mannen als Tim Merlier, Gianni Vermeersch, Quinten Hermans, Nys junior, Pidcock, Sagan komen toch ook uit de cross en zijn verre van pannenkoeken op de weg, en das dan nog een understatement.

Een uur vollenbak in het rood gaat is echt niet te onderschatten ook, beetje gelijk de finale van wegkoers rijden.
Daar blijft ook geen 10 man over aan het einde als het om de knikkers gaat toch?

Cyclocross is toch een pak professioneler geworden imo sinds Boom (wrs al sinds Nys bij Rabo) de overstap naar de weg gemaakt heeft en al helemaal sinds de grote 2, spill-over effecten quoi. Beste voorbeeld is de bunny hop, in de beginne kon enkel Nys senior over balken/beken jumpen, nu bijna iedereen van top 20. Merendeel van die mannen rijdt ook een meer dan degelijk wegrit programma met hoop pro-continentale wedstrijden.

Laatst bewerkt:
Een groep van 7 renners "niet gezien"

En dan zeggen ze dat Mallorca zo een fietsvriendelijke en veilig eiland is :unsure:
Werkelijk verschrikkelijk om dat te lezen…

Ben vorige week op Tenerife gaan fietsen. En ik moet zeggen dat ik daar toch ook geregeld
met een ei in mijn broek zat.

“Puur om Van Aert en z’n ploeg te destabiliseren”: Nick Nuyens wil via UCI ook 662.000 euro van Visma-Lease a Bike

Nuyens is al zijn pensioen aan het regelen.. Best dat we deze niet meer veel zien in de wielerwereld..

Nuyens is al zijn pensioen aan het regelen.. Best dat we deze niet meer veel zien in de wielerwereld..
Dat niet alleen.
Stel je eens voor dat VA het gedroomde kasseienmonument nooit binnenhaalt.
Ik zie Nuyens in de verre toekomst, een extra sneer uithalen naar hem, betreft dat.
Zo bij een reportage over vorige RVV-winnaars ofzo.

Nuyens heeft gewoon volledig gelijk. Dat heeft de rechtbank ook beslist. VA en Jumbo hebben een fout gemaakt, niet meer dan normaal dat ze daar dan de afkoopsom voor moeten betalen.

Nuyens heeft gewoon volledig gelijk. Dat heeft de rechtbank ook beslist. VA en Jumbo hebben een fout gemaakt, niet meer dan normaal dat ze daar dan de afkoopsom voor moeten betalen.

Niet helemaal correct,
Nuyens probeert om via het gerecht een hoger bedrag te verkrijgen dan dat de verbrekingsvergoeding was.

Daarnaast is hoe de rechtstaat verloopt soms ook niet helemaal ok.

Het kan wel effectief zijn dat WVA wegens dringende redenen en een vertrouwensbreuk ontslag moest nemen.
Maar dat Rechter A daar wel mee akkoord ging en dat Rechter B (die in beroep) daar niet mee akkoord ging zonder dat Nuyens daarvoor extra bewijzen moet voor aanbrengen.
Het is soms maar wie je voor je hebt dat je gelijk hebt of niet.

VA wou weg zoals er al zovelen weg wilden. Probleem voor VA was dat hij al een ferm contract had en dus niet gewoon even wilden betalen. Was hij zoals Boonen aan het rondrijden tegen het minimum contract dan was de ganse zaak al jaren geleden geregeld. Maar zoals zo vaak als er geld mee gemoeid is (veel geld zelfs) dan komen er vodden van.

Is er de laatste 10 jaar over die minstens 10 andere renners die plots weg wilden ooit maar de helft zoveel drama verkocht? Ik denk het niet... en VA was lang niet de enige high profile naam in het lijstje.

Ik vind het trouwens straf dat je hier zomaar "volledig terecht" moet lezen. Blijkbaar kennen mensen dan alle details over de zaak?
Het is soms echt ok van ergens geen mening over te hebben, zeker over dingen waar je lang niet alle info over hebt. Het zou meteen ook een pak nutteloze conflicten vermijden.

Ik ga er wel van uit dat Van Aert nogal opportunistisch is geweest bij het verbreken van zijn contract maar het is moeilijk om dat zeker te weten.

Is er de laatste 10 jaar over die minstens 10 andere renners die plots weg wilden ooit maar de helft zoveel drama verkocht? Ik denk het niet... en VA was lang niet de enige high profile naam in het lijstje.

Ik vind het trouwens straf dat je hier zomaar "volledig terecht" moet lezen. Blijkbaar kennen mensen dan alle details over de zaak?
Het is soms echt ok van ergens geen mening over te hebben, zeker over dingen waar je lang niet alle info over hebt. Het zou meteen ook een pak nutteloze conflicten vermijden.

Ik ga er wel van uit dat Van Aert nogal opportunistisch is geweest bij het verbreken van zijn contract maar het is moeilijk om dat zeker te weten.

Dat zeg ik niet, dat zegt de rechtbank. Hij is veroordeeld geweest. Dan hoeven we niet meer in voorwaardelijk zin of zo te spreken. De rechtbank heeft geoordeeld dat hij schuldig is. Waarom maakt het dan uit dat wij niet alles weten? De rechtbank wist alles en die verklaarden hem schuldig.

Hij is veroordeeld. Zal wel een goede reden voor zijn zeker?

Dat zeg ik niet, dat zegt de rechtbank. Hij is veroordeeld geweest. Dan hoeven we niet meer in voorwaardelijk zin of zo te spreken. De rechtbank heeft geoordeeld dat hij schuldig is. Waarom maakt het dan uit dat wij niet alles weten? De rechtbank wist alles en die verklaarden hem schuldig.

Hij is veroordeeld. Zal wel een goede reden voor zijn zeker?

Nogmaals het kan soms ook afhangen van rechter tot rechter.

Volgens de eerste rechter had WVA genoeg bewijzen om dat aan te tonen.

Volgens de rechter in beroep niet en daar hoeft Nuyens geen extra bewijzen voor aan te leveren. Het is maar welke rechter er voor u staat en hij uw kant trekt of niet.

Wout kan jammer genoeg niet meer in beroep gaan ondanks dat hij wel gelijk had volgens de eerste rechter.

Hof cassatie kijkt gewoon na of de rechter in beroep geen procedure fouten heeft gemaakt en kijkt niet naar de inhoud van de zaak.

Hola, Pidcock zit nu al aan zijn gemiddeld aantal zeges per jaar :wink:

Wel een kleine farce met de organisatie zo te lezen. Lokale rondes tijdens de wedstrijd geschrapt en koers geneutraliseerd. Uiteindelijk bleef enkel nog één slotbeklimming over van de finale. Vluchters kregen ook maar een fractie van hun voorsprong na neutralisatie (op zich niet onlogisch, maar toch vervelende zaak).

Terug
Bovenaan