Strategy PC Age of Empires III

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
apps.25620.13905755391310011.6681c157-530b-4476-b20e-6cf142a9a94e.1437bcbf-1390-4dd3-a14a-ebe105129422


release: 4 november 2005 (origineel), 15 oktober 2020 (remaster)
genre: RTS
dev: Ensemble Studios

Age of Empires 3.

Command mighty European powers looking to explore new lands in the New World; or jump eastward to Asia and determine the outcome of its struggles for power.

 
Ok, met een nieuw gaming laptopje wil ik eens een echte PC game uitproberen, heb dit al zien spelen, maar dus nog nooit zelf.

Qua specs zal ik het wel kunnen draaien denk ik, heb een FHD scherm met goeie refresh rate

Alleen weet ik niet goed waar te beginnen, is AOE 3 een goede start, want ik lees dat de 2 ook niet slecht is... De 4 moet blijkbaar nog uitkomen...

Is dit nu van Microsoft of van steam? En is dit uitsluitend te spelen via muis en keyboard, of kan je dit ook spelen met een controller?

Heeft dit een hoge instapdrempel voor een totale leek, en ben je er even mee zoet, of ben je er snel door?

Lijkt me wel een interessante titel dit...
 
Deel 2 lijkt nog steeds de meest geliefde te zijn? Kan je eventueel al eens checken via gamepass, staan ze allemaal op en zal deze ook verschijnen. En is idd muis en keyboard only, rts zal altijd wel zo blijven. TBS zoals een Civ of Xcom heb je al controller opties voor maar zijn nog steeds niet op dezelfde hoogte, al is controller support voor Xcom al wel zeer goed.
 
Ik heb ze alledrie (DE) op steam. Als pakket zijn ze goedkoper denk ik.

De 2 is wel veel competitiever (en ook moeilijker, zeker wanneer je online speelt). Ik speel dus enkel de 2. Zal als ik ooit tijd heb wel alle campaigns uitspelen van de 3 maar verder vind ik die persoonlijk toch een pak minder goed. Ik blijf voorlopig wel zoet met den 2 :) Heel veel civs en nog veel om te leren.

edit: mss kan dit een algemeen AOE topic worden?
 
Wat bedoel je precies met online? Elkaars kampen aanvallen enzo? En heeft de 3 dan niet betere en nieuwere content?

Ik weet niet hoe ik dit moet bekijken :1,2,3 en binnenkort 4

En ik heb geen xbox gamepass, wel een trial van 1 maand die bij de nieuwe pc zat, steam heb ik wel uiteraard, is dit van xbox of van steam, is me dus niet duidelijk
 
Er komt nog regelmatig content voor de 2 uit ook. De multiplayer scene is veel groter ja (1v1 of in teams en nog een hoop andere multiplayer settings -> king of the hill, free for all, veel toernooien etc).

De content is anders ja, maar het zijn 2 verschillende spellen. De 2 zit gewoon beter in mekaar als strategisch spel (vind ik). Steam en xbox bieden het spel gewoon aan denk ik maar de maker is nog altijd microsoft.

De 1 heb ik nog niet echt gespeeld dus daar heb ik geen ervaring mee.
 
Wat bedoel je precies met online? Elkaars kampen aanvallen enzo? En heeft de 3 dan niet betere en nieuwere content?

Ik weet niet hoe ik dit moet bekijken :1,2,3 en binnenkort 4

En ik heb geen xbox gamepass, wel een trial van 1 maand die bij de nieuwe pc zat, steam heb ik wel uiteraard, is dit van xbox of van steam, is me dus niet duidelijk
Het is niet omdat het een recenter spel is, dat het beter is. Age of Empires 2 blijft aanzien worden als de beste Age of Empires, en heeft een nog steeds zeer competitieve online scene. Al heb ik de eerste toch nog altijd het liefste gespeeld, en zal ik ook eerder Age of Mythology nog eens opstarten dan Age of Empires II. Age of Empires III is veruit de minste van de hoop, naar mijn gevoel. Mist een beetje de sfeer van de eerdere games en voegt een aantal nieuwigheden toe die niet nodig zijn.

Het zijn allemaal real time strategy games, waarbij je grondstoffen verzamelt waarmee je een basis kan uitbouwen waarmee je een leger kan bouwen. Om dan elkaar af te maken.

De games worden aangeboden op zowel de xbox gamepass als op Steam (en mogelijk nog een paar andere platformen).

Ik ben zeker benieuwd naar wat ze gaan doen met AoE IV, het is al zo lang geleden dat er nog eens een echte AAA rts is uitgekomen. Maar dat spel is bijna gedoemd om te falen, omdat Age of Empires I en II gewoon zo goed waren en omdat dat voor heel veel pc/rts-gamers een van hun eerste rts-ervaringen waren. Can't beat nostalgia.
 
Speel nog altijd de III na een lange inactieve periode.
De 2 ook nog ff gespeeld maar daar toch precies uitgegroeid...

Jaren terug wel allemaal uren aan versleten. Toch nooit geen nieuws van de 4?
 
En ik heb geen xbox gamepass, wel een trial van 1 maand die bij de nieuwe pc zat, steam heb ik wel uiteraard, is dit van xbox of van steam, is me dus niet duidelijk
AoE is een IP van Microsoft, maar Microsoft laat hun games ook op andere services verschijnen dan enkel hun eigen Microsoft Store.

We will continue to add to the more than 20 Xbox Game Studios titles on Steam, starting with Gears 5 and all Age of Empires I, II & III: Definitive Editions. We know millions of PC gamers trust Steam as a great source to buy PC games and we’ve heard the feedback that PC gamers would like choice. We also know that there are other stores on PC, and we are working to enable more choice in which store you can find our Xbox Game Studios titles in the future.
 
Er komt nog regelmatig content voor de 2 uit ook. De multiplayer scene is veel groter ja (1v1 of in teams en nog een hoop andere multiplayer settings -> king of the hill, free for all, veel toernooien etc).

De content is anders ja, maar het zijn 2 verschillende spellen. De 2 zit gewoon beter in mekaar als strategisch spel (vind ik). Steam en xbox bieden het spel gewoon aan denk ik maar de maker is nog altijd microsoft.

De 1 heb ik nog niet echt gespeeld dus daar heb ik geen ervaring mee.
Bestaat er een bundel voor de 2 en 3, zonder de 1??

Zonder te weten waarover ze gaan neig ik eerder naar de III, had die trailer gezien en leek me wel ok
 
Trial maandje gamepass is wel ideaal om ze te proberen. Als je ze nog nooit hebt gespeeld zou ik ze alvast niet blind kopen.
Heb je meteen ook denk zelfs Halo Wars wat wel controller support heeft alsook een hele hoop andere strategy games van Paradox interactive etc.
 
Vanaf 13 april is een dlc beschikbaar civ USA

je kan deze unlocken of deze aankopen


edit: dlc is gratis als je de challanges unlockt of je betaald 5€ voor de dlc.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb lang geleden nog veel aoe 2 gespeeld en ik zou nu aoe 3 willen uitproberen. Van welke site kopen jullie deze aan? Wat is een schappelijke prijs hiervoor?
Raden jullie steam aan?
 
Terug
Bovenaan