LOBO0901

Active member

Ben nie zot van deze kerel maar nu laat hij toch zien dat hij wel degelijk ballen heeft. Respect gast.
 

Ben nie zot van deze kerel maar nu laat hij toch zien dat hij wel degelijk ballen heeft. Respect gast.
Ik vind dat persoonlijk not done. Niemand heeft het recht om het recht in eigen handen te nemen. Het gerecht heeft zijn werk gedaan en gekwalificeerde mensen hebben het vonnis uitgebreid gemotiveerd. De Reuzegommers hebben de dood van Sanda, hoe tragisch ook, niet gewild. Het is en blijft een ongeluk ook al heeft men dan achteraf te laat om medische hulp geroepen. Ik vind niet dat de Reuzegommers een celstraf verdienen. Wel een taakstraf omwille van het negeren van een persoon in nood en het wissen van de sporen achteraf.
 

Ben nie zot van deze kerel maar nu laat hij toch zien dat hij wel degelijk ballen heeft. Respect gast.
Benieuwd hoe lang die video online zal staan , nu goed ze waren al exposed op verschillende kanalen .
 
Ik vind dat persoonlijk not done. Niemand heeft het recht om het recht in eigen handen te nemen. Het gerecht heeft zijn werk gedaan en gekwalificeerde mensen hebben het vonnis uitgebreid gemotiveerd. De Reuzegommers hebben de dood van Sanda, hoe tragisch ook, niet gewild. Het is en blijft een ongeluk ook al heeft men dan achteraf te laat om medische hulp geroepen. Ik vind niet dat de Reuzegommers een celstraf verdienen. Wel een taakstraf omwille van het negeren van een persoon in nood en het wissen van de sporen achteraf.
Is dat Nederlands? :D

EDIT: Negeren, ik wou het HLN artikel quoten maar was gemist van bericht.... I be idiot.
 
Laatst bewerkt:
Benieuwd hoe lang die video online zal staan , nu goed ze waren al exposed op verschillende kanalen .
Ik had een paar dagen geleden speciaal nog alles opgezocht via duckduckgo maar het internet staat precies vol nu. De kranten hebben nog altijd geen woord gerept over identiteiten en zelfs dit forum verbiedt het, wat de verontwaardiging natuurlijk gewoon nog groter maakt. Het hoeft dan natuurlijk niet te verbazen... Streisand effect zeker?
 

Ben nie zot van deze kerel maar nu laat hij toch zien dat hij wel degelijk ballen heeft. Respect gast.

Ballen? Volgens dat artikel zijn twee van de vier namen die hij deelt nog eens niet betrokken bij het overlijden en sleurt hij er politici bij die er niets mee te maken hebben.
Ik zou dat eerder onder 'dom' dan onder 'ballen hebben' plaatsen...
 
Ballen? Volgens dat artikel zijn twee van de vier namen die hij deelt nog eens niet betrokken bij het overlijden en sleurt hij er politici bij die er niets mee te maken hebben.
Ik zou dat eerder onder 'dom' dan onder 'ballen hebben' plaatsen...
"Niet betrokken" is ook maar de mening van de redacteur. Acid heeft daar duidelijk een andere (onderbouwde) mening over. Voor meer info, bekijk het filmpje ;)
 
Ballen? Volgens dat artikel zijn twee van de vier namen die hij deelt nog eens niet betrokken bij het overlijden en sleurt hij er politici bij die er niets mee te maken hebben.
Ik zou dat eerder onder 'dom' dan onder 'ballen hebben' plaatsen...
Artikel is van HLN, ze zijn wél betrokken volgens de video.
Niet persoonlijk aanwezig, maar wel opdracht gegeven om Sanda niet naar het ziekenhuis te brengen of opdracht gegeven om bewijsmateriaal te vernietigen.

Geen grote fan van Acid, maar hij doet wat de media had moeten doen: na veroordeling de namen bekend maken.
 
Laatst bewerkt:

Ben nie zot van deze kerel maar nu laat hij toch zien dat hij wel degelijk ballen heeft. Respect gast.
Ballen? Eerder een ego-probleem. Wanneer anderen met de aandacht gaan lopen in de pers pikt hij daar handig op in door alle aandacht naar hem af te leiden. Alleen hier al een handvol posts over hem. Meer views en abonnees voor hem = meer money (en een groter ego voor deze 'jeugdheld').
Dan kan hij nadien weer lopen janken in de pers dat hij het zo niet bedoelde en zo wéér de aandacht opeisen (zie kleuteroorlog tussen Belgische youtubers).
 
praten over het filmpje kan, alles wat verder gaat, kan niet.
Toch niet minder dan uw tekst die wemelt van de fouten en koeterwaals taalgebruik: visolie, minachting, beschouwd, een reden om, "False reporting", in een geval met een dode, Aka, Los van...
De pot verwijt de ketel! :wtf:
Los van het feit dat mijn posts soms inderdaad losse samenhangsels zijn van spelfouten en grammatica trein-ongevallen, dit was een misquote en helemaal niet gericht naar uw bericht. Ik wilde eigenlijk de link naar het HLN artikel citeren maar zelfs dat sloeg nergens op, want ik had net het filmpje van ACID uit dat artikel bezien.

Dus ik had het over het taalgebruik van ACID in het filmpje waar hij het over de Reuzegommers heeft.

Ik vond uw reactie vreemd maar nu pas heb ik door dat ik gewoon lomp misquoted heb. Ik had de post boven of onder u moeten quoten met het HLN artikel...

Gewoon ter context ;)

Maar... looking back: ja, uw reactie is eigenlijk wel terecht ^^ was gewoon niet zo bedoelt van mij. Ik vond het bitsig en begreep niet waarom.

Edit crew: richtingaanwijzers verwijderd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ben nie zot van deze kerel maar nu laat hij toch zien dat hij wel degelijk ballen heeft. Respect gast.

Middeleeuwse praktijken
 
De stijl van 'Acid' bevalt mij totaal niet. Maar ik ben wel blij dat er iemand durft te praten. De pers blijft zeer oppervlakkig terwijl dit wel maatschappelijk relevant is.
 
De stijl van 'Acid' bevalt mij totaal niet. Maar ik ben wel blij dat er iemand durft te praten. De pers blijft zeer oppervlakkig terwijl dit wel maatschappelijk relevant is.
Klopt. Zijn stijl is niet oké, maar hij durft feiten wel te benoemen en opent het maatschappelijk debat wat je normaalgezien van kwaliteitsmedia zou verwachten.
De twee die hij er bijsleurt waren niet rechtstreeks betrokken, maar weldegelijk betrokken.
De namen expliciet vermelden en op een middeleeuwse manier aan de schandpaal hangen, kan aanzien worden als laster.
Maar de context en interpretatie die hij schetst, is (hoe jammerlijk het ook is) helaas terecht.
 
Mensen aan de schandpaal brengen zonder recht op antwoord in een wereld waar zowel de overheid (openbaar ministerie) als de vertegenwoordigers van de slachtoffers het recht hadden om die mensen voor de rechtbank te brengen, doe je niet.

Wie dat normale, terechte praktijken vindt, zeker van iemand voor wie het maken van dergelijke videos zijn inkomst is en waar enige naleven van ethische normen niet gecontroleerd worden, gaat een héél gevaarlijk pad op.

Het 'probleem' kon evengoed zonder het vernoemen van de namen gemeld worden (ik veronderstel even dat die 2 hun namen publiek gemaakt zijn, die video wil ik geen view gunnen).

Het zou veel mensen nuttig zijn om eens goed na te denken wat de houding van de pa van Sanda Dia is.

[Mezelf hier even gecensureerd en verschillende krachtigere termen verwijderd]
 
Laatst bewerkt:
Acid is een kwal eerste klas, maar hij heeft hier toch wel een punt imo.


Er is over die 2 mensen géén recht gesproken, dus heeft hij geen enkel punt. Wie die 2 mannen iets te verwijten heeft en kan aantonen dat hij benadeeld is, gelieve naar de rechter te stappen, niet naar een Acid. Die is nog altijd niet benoemd tot rechter, de kans dat hij het vonnis waarover hij commentaar geeft, ook effectief gelezen heeft acht ik zelf héél klein.
 
De video is ondertussen offline gehaald. En dat vind ik dan wél weer erg bijzonder.
YouTube etc is normaal vrij laks als het aankomt op zulke dingen en staat eigenlijk vol met video's waarover je vraagtekens kan hebben. Deze video is echter op 12u tijd verdwenen.
Youtube is niet de enige die die video kan verwijderen, ook Acid kan dat. En als hij een beetje hersenen heeft, zal hij dat waarschijnlijk wel gedaan hebben (en dat zou zelfs het plan kunnen geweest zijn, want nu is "acid de beschermer van de vrije mening en wordt hij door stoute mensen op straffe van dwangsommen gedwongen om die video offline te halen".

Maar heeft hij ondertussen zowel geld als naambekendheid gewonnen.
 
Acid is een kwal eerste klas, maar hij heeft hier toch wel een punt imo.


Vooral grappig, komende van een man die zijn adres niet wil publiceren, hoewel dit wettelijk verplicht is...
Misschien moeten wij zijn adres publiceren, want wij hebben het recht om te weten waar onze toekomstige mediafiguren wonen!
 
Terug
Bovenaan