Apple Aankoopadvies Mac

Iemand advies tussen aankoop iPhone SE en de iPhone 11? Moet zelf voorzien in een nieuwe gsm op het werk.
Ik neem deze met een abonnement via Base waardoor ik korting krijg op beide modellen:
iPhone SE 64GB: van €469 naar €269
iPhone 11 64GB: van €689 naar €569
Ik heb momenteel een iPhone X dus heb wel ietwat schrik voor het kleinere scherm van de SE. Maar of me dat €300 waard is ben ik nog niet aan uit..
 
Ik heb momenteel een iPhone X dus heb wel ietwat schrik voor het kleinere scherm van de SE. Maar of me dat €300 waard is ben ik nog niet aan uit..
Als je zelf al schrik hebt: ga voor de 11. €300 voor iets waar je je anders elke dag aan ergert valt goed mee, en met doorverkoopwaarde zal het wel iets goedkoper uitvallen 😉
 
Als je zelf al schrik hebt: ga voor de 11. €300 voor iets waar je je anders elke dag aan ergert valt goed mee, en met doorverkoopwaarde zal het wel iets goedkoper uitvallen 😉
Weet niet of het gegrond is hé. Uiteindelijk qua specs zijn beide nagenoeg gelijk.
Op de SE is er ook €80 meer korting dan de 11.
 
Iemand advies tussen aankoop iPhone SE en de iPhone 11? Moet zelf voorzien in een nieuwe gsm op het werk.
Ik neem deze met een abonnement via Base waardoor ik korting krijg op beide modellen:
iPhone SE 64GB: van €469 naar €269
iPhone 11 64GB: van €689 naar €569
Ik heb momenteel een iPhone X dus heb wel ietwat schrik voor het kleinere scherm van de SE. Maar of me dat €300 waard is ben ik nog niet aan uit..
En geen andere keuzes ?
 
Mijn iMacs waren altijd traag, totdat ik er een ssd schijf in liet plaatsen. Een absolute must als je vele programma’s tegelijkertijd open staan hebt.
 
Gisteren een iPad 2020 128gb besteld. Jet wordt men eerste tablet ooit. Als smartphone heb ik nog steeds een 6S en wou al langere tijd een tablet voor onderweg.
Zijn Apple Arcade games leuk hierop? En is het gebruik van een PS4 controller de moeite?
 
Momenteel heb ik een draadloze headset van het werk maar als je godganse dagen in meeting zit wordt deze toch wat zwaar...
Ik ben niet zo thuis in heel die oortjes/koptelefoon materie omdat ik me er nooit echt in verdiept heb.
Maar bij het uitkomen van die apple koptelefoon heb ik wel een paar reviews gelezen en daarin werd aangehaald dat de apple koptelefoon supergoed zit doordat het gewicht enorm verdeeld is. Het leunt volledig rond je oor, ipv vooral de bovenkant en daarnaast wordt ook heel veel gewicht verdeeld naar de bovenkant van je hoofd.

Hiermee wil ik niet aangeven dat je een apple koptelefoon moet kopen, maar mss eens moet uitkijken naar koptelefoons die diezelfde eigenschappen hebben qua gewichtverdeling.
Iemand advies tussen aankoop iPhone SE en de iPhone 11? Moet zelf voorzien in een nieuwe gsm op het werk.
Ik neem deze met een abonnement via Base waardoor ik korting krijg op beide modellen:
iPhone SE 64GB: van €469 naar €269
iPhone 11 64GB: van €689 naar €569
Ik heb momenteel een iPhone X dus heb wel ietwat schrik voor het kleinere scherm van de SE. Maar of me dat €300 waard is ben ik nog niet aan uit..
De prijs van de SE in vergelijking met wat je er voor terugkrijgt (in vergelijking met andere iphones), heeft me meteen overtuigd om voor de SE te gaan eigenlijk.
 
Ben aan het twijfelen om een Ipad pro te kopen van 12inch maar vraag mij af of het de moeite is.
Ik heb nu een gewone ipad en deze wordt gebruikt voor streaming/lezen/soms een serieke zien, het is natuurlijk beter om dit te doen op een 12inch dan de gewone ipad maar buiten dan dat weet ik niet of het wel "verantwoord" is om 1300 euro uit te geven voor alleen dat.
 
Ben aan het twijfelen om een Ipad pro te kopen van 12inch maar vraag mij af of het de moeite is.
Ik heb nu een gewone ipad en deze wordt gebruikt voor streaming/lezen/soms een serieke zien, het is natuurlijk beter om dit te doen op een 12inch dan de gewone ipad maar buiten dan dat weet ik niet of het wel "verantwoord" is om 1300 euro uit te geven voor alleen dat.
Enkel jij kan dat bepalen of het verantwoord is.
Ik heb wel een paar apple toestellen en ik vind ze stuk voor stuk te duur. Maar ik ben er wel tevreden van.
Voor value for money moet je imo echt niet bij Apple zijn, maar als je het geld er voor over hebt zijn het erg leuke toestellen om te hebben.
Maar ik heb ook mijn grenzen, 1300 euro voor een ipad dat niet meer doet dan streamen en wat internetten is voor mij een stap te ver bijvoorbeeld.
 
je kan ook externe HDD's aansluiten op de nieuwe pro's dacht ik dus het opent meer mogelijkheden, maar ik vroeg mij af, wat kan je nog meer op een ipad pro doen?
kheb ook een mac gehad maar deze is nu weg omdat die niet echt super veel werd gebruikt.
 
Mijn macbook air loopt na 8 jaar trouwe dienst stilaan op zijn laatste poten.

Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik twijfel om nog voor een nieuwe te gaan. 1200/1300 euro is (zoals hierboven ook wordt aangegeven door anderen) voor mij eigenlijk niet meer verantwoord om nog te geven aan een nieuwe laptop, als ik zie waarvoor ik die gebruik (wat internetten en wat mails/persoonlijke administratie bijhouden).

Een iPad (of iPad air, de verschillen tussen beide moet ik eigenlijk nog eens bekijken, al lijkt die prijssprong tussen beide modellen groot te zijn op het eerste gezicht) gecombineerd met een (deftig) toetsenbord lijkt mij hoe langer hoe meer een beter alternatief te zijn.

Zijn er voor jullie zaken waarbij een laptop nog echt een meerwaarde is t.o.v. de huidige generatie ipads, rekening houdend met bovenstaand gebruik, even los gekeken van het budget?

(En ja, andere merken/laptops zullen puur qua prijs en waar ik het voor nodig heb waarschijnlijk ook volstaan, maar ik blijf toch graag bij Apple :) )
 
Zijn er voor jullie zaken waarbij een laptop nog echt een meerwaarde is t.o.v. de huidige generatie ipads, rekening houdend met bovenstaand gebruik, even los gekeken van het budget?
Vooral multitasken is echt een gemis vind ik. Heb ook een recente iPad en ik merk dat ik toch vaker mijn laptop mee op de zetel pak dan mijn iPad. Gewoon omdat je in een desktop OS alles wat je wil tegelijk kan openhebben en gebruiken. iPad heeft ook wel split screen en zo, maar niet alle use cases worden zomaar ondersteund. Stoort mij harder dan ik zou willen eigenlijk. Als je gewoon 1 ding tegelijk wil doen is een iPad wel perfect.
 
Persoonlijk vind ik de iPad nog altijd een device voor te browsen en multimedia doeleinden a la Netflix en andere kleine apps zoals mail, lezen, YT, enz.... Ik gebruik het zelf weinig in multitasking

De iPadOS laat nog niet toe om een volwaardige vervanging van een laptop/pc. Daarom had ik gekozen voor de Air, prijs nog cava, en doet wat het moet doen. Het 60hz scherm valt me zelf niet op

Natuurlijk is de (nieuwe) Pro beter op elk vlak, maar heb je dat echt nodig voor wat je het gebruikt?
Ik althans niet, als ik iets "zwaars" moet doen, of een andere taak gebruik ik wel mijn MBA.

WWDC komt eraan in juni dus mss dat daar een hoop nieuwe en leuke toevoegingen komen
 
Is er eigenlijk zicht op wanneer de macbook modellen een update zouden krijgen?
 
WWDC lijkt me wel een kanshebber voor de grotere macbooks. Al draait dat voornamelijk rond software.
 
Terug
Bovenaan