aankoopadvies: chromecast alternatief

Pompi

Active member
Sommigen hebben er misschien ook last van: Chromecast gen 2 is al dagen buiten werking.
Wreed rot want ik vond het superpraktisch..

Maar sta nu dus open voor alternatieven.
tmoet vooral heel simpel werken: cast vanuit de apps uit IOS (Disney+ , netflix, VTM Go, Sporza, VRT app) moet gewoon werken..

Ik zie vaak de firestick passeren maar principeel koop ik geen amazon.

Het is natuurlijk een heel stuk duurder (120€), maar ik heb de Google TV streamer, en terwijl dat eigenlijk meer een volledige android TV box is, kan je hem ook gewoon als cast toestel gebruiken (net zoals je Chromecast, via het cast icoontje in al je apps op je smartphone).

Eigenlijk niet netjes van Google, maar het uitzetten van de chromecast lijkt vooral een methode te zijn om mensen naar de TV streamer te pushen.

Ik heb hem al langer omdat ik het gewoon een heel vlot werkende Android TV box vind.

---Edit--- net even wat gegoogled, en het lijkt een probleem te zijn met een of ander security certificate dat op 9 maart verlopen is, waardoor de chromecast geen toegang krijgt tot de Google servers.
Men verwacht dat dit binnen een week of zo opgelost zou moeten geraken, misschien best nog niet te snel geld spenderen aan een alternatief!

Dus, zolang je geen "factory reset" hebt gedaan om het probleem proberen op te lossen, zou de update over de komende dagen automatisch moeten worden uitgevoerd, met nieuwe certificates geldig tot 2045.
Je toestel moet wel online zijn, dus best ergens in een USB poort steken die permanent stroom heeft.

Heb je wel een factory reset gedaan, dan zit je met het probleem dat hij niet meer met het internet verbonden is omdat je wifi settings gewist zijn, en je niet kan configureren net omdat dat security certificaat verlopen is!
Dan kan Google ook de update er niet in pushen.

Daar moeten ze dan weer eerst een update van de Google Home app uitbrengen...

Laatst bewerkt:
Hier ook het probleem met de chromecast 2. Niet veel verder gezocht en eigenlijk direct de Google TV streamer gekocht. Gaat toch een heel stuk sneller. Ook wat stabieler en wat beter beeld heb ik de indruk.

Terug
Bovenaan