Aankoop nieuw 27" Curved 1440 gaming scherm

Koekatsjoe

Member
Beste,

1 van mijn 2 samsung 27"ers is het aan het begeven. Daarmee ben ik op zoek naar 1 nieuw scherm om deze te vervangen.

Wat kunnen jullie mij aanraden? ps: mijn vertrouwen in Samsung voor gamingmonitoren is helaas wel wat gezakt.

Wat ik zoek:

27" + curved + 2560x1440

Budget: ik plak er niet echt een bedrag op. Scherm dient puur voor gaming. Had gehoord dat IPS zeer goed is, en mss een 240hz scherm nemen
 

BenQ MOBIUZ EX2710R Gaming Screen (27 inches, VA, 1440P 165 Hz 1ms HDR 400, FreeSync Premium, 144 Hz Compatible)


Tijdje geleden had ik deze op het oog, stond toen aantrekkelijk geprijsd bij MediaMarkt.
Daarnaast zou ik eventueel is kijken naar ViewSonic. 240Hz is leuk maar zeg anders toch even je budget? Anders kan je richting OLED kijken ook.

IPS: techniek met de beste motion handling. Veel shooters of snelle overgangen --> minste last van smearing en vlotte beeldtransitie.
VA: meeste contrast en afgezien van OLED, de beste zwartwaarden. Minder geschikt voor games met heel snelle transities.
OLED: intrinsiek de snelste techniek op pixel-niveau. Paar - theoretische - downsides zoals minder hoge piekhelderheid, soort van ghosting afhankelijk van het paneel, inbranden?, ...
 
Laatst bewerkt:
Wel ik was toch eventueel aan het kijken voor de Samsung g6. +- 550€.

Ik heb nu een 144hz maar zou toch richting 240 willen gaan. Scherm dient echt enkel voor gaming
 
240Hz op QHD! Dan speel je geen al te veeleisende games of je hebt een monster rig :)

Ik zie dat HP ook een curved 240hz QHD scherm heeft. Alternatief voor samsung? Voor review zou ik naar www.rtings.com verwijzen.

Als curved geen must is heb je wel wat meer keuze, ook met ips-paneel.
 
240Hz op QHD! Dan speel je geen al te veeleisende games of je hebt een monster rig :)

Ik zie dat HP ook een curved 240hz QHD scherm heeft. Alternatief voor samsung? Voor review zou ik naar www.rtings.com verwijzen.

Als curved geen must is heb je wel wat meer keuze, ook met ips-paneel.
Voorlopig niet. Totale upgrade staat dit jaar gepland. Stond op punt een am5 7950x te kopen en een 4070-4080 serie maar vind de videokaarten nog te duur. Sinds de unreal engine 5 gereleased is wacht ik voorlopig nog even af. Benieuwd naar benchmarks binnen enkele maanden
 
Speel je op competitief niveau shooter dan begrijp ik de noodzaak voor 240hz beter.

Anders lijkt me 165hz tot 180hz al ruim voldoende. Dan kijk je beter naar andere parameters zoals resolutie, contrast, kleurdiepte,.. Je kan voor dat budget een 4K 144hz scherm vinden.
 
samsung oddysey monitors zijn de beste bang/buck die je momenteel kan kopen. ik heb zelf al 3 jaar een oddysey g7 ( 1440p , 240Hz, QLED) en enorm tevreden van.


voor 600 euro heb je met goed zoeken de nieuwe generatie oddysey en die doet 4k 144Hz. nadeel is wel dat je een monster gpu nodig hebt :)
 
vroeg me ineens ook af wat het verschil juist is tussen de G6 en G7
 
de G7 is een standaard LCD paneel zonder HDR en de g7 heeft een QLED paneel. ik zou zonder twijfel voor de QLED gaan. plain lcd is "meh". De G7 is 2 keer zo helder als de g6.
 
IPS bestaat niet in curved uitvoering of is toch zeer zeldzaam. Het heeft te maken met de techniek van het paneel.
Als je curved wil en 240hz, dan zou ik ook neigen naar de G7.
 
IPS bestaat niet in curved uitvoering of is toch zeer zeldzaam. Het heeft te maken met de techniek van het paneel.
Als je curved wil en 240hz, dan zou ik ook neigen naar de G7.
Curved IPS monitoren bestaan zeker. LG heeft er een aantal. Hier is een voorbeeld. Is wel een Ultrawide.

 
Terug
Bovenaan