Advies Aankoop GSM (Budget 250 tot 400 euro)

Razer

Active member
Crowdfunder FE
Op zoek naar een nieuwe smartphone in de prijsklasse van 250 tot 400 euro?
Laat zeker enkele belangrijke vereisten weten zoals opslagruimte, schermgrootte, camera & doeleinden.
 
Iemand ervaring met een Oppo Reno 4Z (5G) of een Xiaomi Mi 10 Lite (5G)

Min of meer zelfde budget (320€-350€) Xiaomi heeft Gorilla glass achterkant + meer Mp camera en betere batterij.
Voor mij alletwee onbekende merken, kom nu van een Oneplus maar mag eens iets anders zijn.
 
Iemand ervaring met een Oppo Reno 4Z (5G) of een Xiaomi Mi 10 Lite (5G)

Min of meer zelfde budget (320€-350€) Xiaomi heeft Gorilla glass achterkant + meer Mp camera en betere batterij.
Voor mij alletwee onbekende merken, kom nu van een Oneplus maar mag eens iets anders zijn.
Met de mi 10 niet , maar heb nu 2 jaar een mi 9 en zeer tevreden van.
 
Blijkbaar bestaat er in deze prijsklasse niks degelijk meer met kleiner scherm (6,1 inch) en 128GB opslag?

Ik ben al ff op zoek voor mijn vrouw.

Iemand aanraders?
 
Er zijn niet veel modellen te kiezen als je klein wilt gaan omdat die gewoon uit de mode zijn:
Er zou ook een Xperia 10 III uitkomen, maar dat duurt nog een aantal maanden: https://www.droidapp.nl/nieuws/sony-xperia-10-iii-uitgelekt-renders/
 
Heb bijna 3 jaar een Xiaomi Mi A2 Lite. Gaat nog altijd 5 dagen mee op de batterij, maar is sinds de laatste Android update pokketraag geworden. Sta ondertussen een half jaar op het punt om die -uit frustratie- een grote smeet te geven, maar wil het toestel nu toch vervangen. Ik wil vooral een recent toestel die opnieuw een 3 jaar kan mee gaan en niet te groot is (onder de 6.5" zoiets). Liefst ook eerder richting €250 dan richting de €400. Ik kom tijdens mijn zoektocht vaak uit op:
* OnePlus Nord CE 5G (kan ik voor €280 krijgen)
* Poco M3 Pro (update beleid is niet echt duidelijk?)
* Poco X3 Pro (maar is relatief groot)
* OPPO A74 5G (beperkte update policy)

Voorkeur ligt voorlopig bij de Nord CE 5G, maar wou voor de zekerheid horen of ik nog andere toestellen zou missen?
 
Aan het twijfelen tussen de Samsung A52s of de Oneplus nord CE 2? Iemand met meer kennis dan mezelf?
 
Aan het twijfelen tussen de Samsung A52s of de Oneplus nord CE 2? Iemand met meer kennis dan mezelf?

A52s heeft snellere SOC, beter scherm, IP67 rating. Daar zet de Nord CE 2 eigenlijk enkel sneller opladen tegenover. Wat mij betreft is de A52s duidelijk het betere toestel.

Onlangs voor m'n dochter die A52s gekocht. We hadden een shortlist opgemaakt waar het uiteindelijk tussen de A52s en de Nord 2 ging, die een betere concurrent is voor de A52s. Uiteindelijk heeft ze zelf toch de A52s gekozen, wat ik gezien de IP rating precies ook geen slecht idee vond 🙂
 
De A52s is om een reden één van de meest populaire toestellen. Je doet sowieso niets mis met die te kopen.
De Nord CE 2 is in vergelijking redelijk duur met zijn specs, waarbij vooral de mindere processor en slechts 90hz scherm een rol spelen. Tenzij je specifiek voor deze toestellen koos omwille van de headphone jack en opslaguitbreiding is de Nord 2T een betere aanrader voor maar 40-50 euro meer.
 
Exact 2 jaar geleden een Xiaomi Poco F2 pro gekocht voor 350 euro. Vandaag helaas gereedschap laten vallen tijdens het werken los op m'n scherm. Rip :headshake:

Is best een snelle telefoon, 865 Snapdragon.
Tot mijn grote verbazing is het de dag van vandaag niet mogelijk van een snellere telefoon te vinden onder de 500 euro? Of mis ik hier iets?
Hoe kan het dat je 2 jaar na datum enkel tragere telefoons kan kopen voor zelfs meer geld?
De Galaxy A52S, A53, Xiaomi X4 Pro, Motorola 30 etc... Allemaal gewoon tragere telefoons :(
 
Exact 2 jaar geleden een Xiaomi Poco F2 pro gekocht voor 350 euro. Vandaag helaas gereedschap laten vallen tijdens het werken los op m'n scherm. Rip :headshake:

Is best een snelle telefoon, 865 Snapdragon.
Tot mijn grote verbazing is het de dag van vandaag niet mogelijk van een snellere telefoon te vinden onder de 500 euro? Of mis ik hier iets?
Hoe kan het dat je 2 jaar na datum enkel tragere telefoons kan kopen voor zelfs meer geld?
De Galaxy A52S, A53, Xiaomi X4 Pro, Motorola 30 etc... Allemaal gewoon tragere telefoons :(
Galaxy S20 FE
 
Heb de S21 FE kunnen aankopen als Telenet klant aan 449, hier gaat nog 50 euro cashback af.
Dan is dat toch een stuk interessanter dan de S20 FE.
 
ik heb zelf jarenlang samsungs gekocht, maar hier komen ze niet meer in huis. Laatste schandaal dat naar bovenkomt bij samsung:


Een google pixel 6a, nothing phone (mits beetje opleg), sony xperia 10 , dat zouden mijn opties zijn in deze prijsklasse
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaringen met Oneplus nord CE 2?
Heb helaas relatief dringend een nieuwe smartphone nodig.

Hier vind je een test terug van de CE 2 met wat andere toestellen van rond die prijs.
De OnePlus Nord CE 2 is een zeer compleet, licht no-nonsense toestel. De MediaTek Dimensity 900 is krachtig genoeg om ook een zware game mee te spelen en energie-efficiënt genoeg voor een hele dag media consumeren. Het is een van de weinige moderne smartphones die twee simkaarten én een microSD-kaart tegelijk kunnen huisvesten en het apparaat heeft bovendien een 3,5mm-koptelefoonaansluiting. Voor de camera’s hoef je dit toestel niet te halen en ook voor accurate kleurweergave is dit niet het beste toestel. Gelukkig kan dat laatste makkelijk worden opgelost in de instellingen. Deze smartphone geeft je veel waar voor je geld.

Afhankelijk van wat je belangrijk vindt en je budget zou je ook naar de Nord 2T kunnen kijken. Die is normaal ongeveer 50 euro duurder dan de CE2, maar is toch net dat tikkeltje beter.
 
Hier vind je een test terug van de CE 2 met wat andere toestellen van rond die prijs.


Afhankelijk van wat je belangrijk vindt en je budget zou je ook naar de Nord 2T kunnen kijken. Die is normaal ongeveer 50 euro duurder dan de CE2, maar is toch net dat tikkeltje beter.

Heeft die een minstens even goede camera of zelfs beter? Dat schort vooral wat aan mijn huidige.
 
Heeft die een minstens even goede camera of zelfs beter? Dat schort vooral wat aan mijn huidige.

De camera van de 2T is inderdaad beter. De 2T heeft de Sony IMX766 sensor en die zit in veel toestellen omdat hij voor die prijs gewoon prima is. Hij zit ook in duurdere toestellen zoals de Zenfone 9, Nothing Phone (1), Xiaomi 12 en OnePlus zelf gebruikt die bijvoorbeeld ook voor de 10T.
Van de groothoekcamera moet je niet veel verwachten, maar dat zal bij de CE 2 niet beter zijn.

Hier vind je trouwens een algemene vergelijking tussen de twee. Vooral bij het review gedeelte met punten zie je waar de verschillen zitten.
 
Terug
Bovenaan