Herman De Croo
Well-known member
Hier was nog geen topic over.
Welke remorque heb jij?
Slaapt binnen of buiten?
Foto?
Waar gekocht en welke prijs?
Welke remorque heb jij?
Slaapt binnen of buiten?
Foto?
Waar gekocht en welke prijs?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
als die buiten slaapt zal uw betonplex redelijk snel verslijtenIk ben op zoek naar een remorque, maar nog geen ervaringen mee. Zou zijn om algemene bouwklusjes mee te doen, tuinafval wegvoeren, en soms zonnepanelen (114x190cm) vervoeren.
1. alles in betonplex, of is aluminium de meerprijs waard?
een ongeremde heeft weinig onderhoud nodig, een geremde moet de dissel regelmatig gesmeerd worden en eventueel de remmen laten bijregelen. Hoe minder je rijd hoe slechter voor je remmen gezien deze dan hard worden omdat ze eigenlijk niet slijte en uw trommels verroesten2. heeft een remorque iets van regelmatig onderhoud nodig?
loofrekken zijn normaal altijd redelijk makkelijk te verwijderen3. zijn loofrekken vast aan de remorque, of kan je die gemakkelijk verwijderen als het nodig is?
dubbelas heeft het voordeel van makkelijker te koppelen te zijn/ verrijdbaar zonder wagen. Is wel zwaarder waardoor uw laadvermogen daalt4. dubbelas altijd verkiezen boven enkelas?
ongeremd mag je max 750kg wegen, dit is met het gewicht van uw aanhangwagen erbij, ook speelt uw mtm van uw wagen een rol, uw combinatie van wagen en aanhangwagen mag deze niet overschrijven. Heb je bvb een mtm van 2300 kg en uw wagen weegt 2000kg dan mag uw aanhanger max 300 kg wegen.5. ongeremd vs geremd: meningen?
als die buiten slaapt zal uw betonplex redelijk snel verslijten
Een probleem is dat niet als je dat zelf geen probleem vindt. Dat is gewoon een ingesteldheid, de een zal zijn nieuw gekochte kar met liefde behandelen en een ander zijn aanhanger zal de hoer van de straat zijn en niemand zal daar een ruk om geven.Kan ik beamen.
Maar langs de andere kant is dat zo een ramp?
Ik ben mijn bouw begonnen met een aanhangwagen van mijn opa, planken waar het beste al lang af is, gaten tot en met. Heeft perfect dienst gedaan
Heeft daarvoor al verscheidene tonnen vervoerd met die rotte planken en wordt nu nog altijd gebruikt om rotzooi te vervoeren.
Ben 7 jaar geleden het schutbord verloren, teruggereden en nooit meer teruggevonden.
Dan maar een volle plaat ertegen gezet die ondertussen ook al rot is.
We hebben hem uitgeleend aan iemand, die hem uitgeleend had aan Roemenen die hem zwaar overladen hadden, neuswiel was gewoon helemaal krom gezakt en de dissel een wrong gehad. Neuswiel bevestiging is kapot, nog geen tijd en goesting gehad om dit te laten oplassen dus wordt gebruikt zieker neuswiel.
Staat momenteel bij mijn nonkel op de hof vol met bazaar, en dat zal hij ook gewoon naar het containerpark voeren.
Heeft altijd buiten gestaan en allesbehalve liefde gehad. Ik wil maar zeggen zo een karretje moet werken en hoeft ook niet picobello te zijn.
Maar hij mag wel niet op mijn oprit staan. En ik hang hem ook nooit achter mijn eigen wagen
Ik heb ook geen trekhaak
Mijn nonkel heeft mij altijd de wijsheid meegegeven van niet zelf een trekhaak te hebben, maar zien dat je iemand kent met een trekhaak.
Ben je iemand met een trekhaak en een aanhangwagen dan mag je zeker zijn dat je voor gans de familie, kennissen en passanten mag gaan rondrijden met uw aanhangwagen.
Langs de andere kant gebruiken veel mensen zo een kar om gerief te vervoeren dat te zwaar, groot of te vuil is om in uw wagen te leggen.Een probleem is dat niet als je dat zelf geen probleem vindt. Dat is gewoon een ingesteldheid, de een zal zijn nieuw gekochte kar met liefde behandelen en een ander zijn aanhanger zal de hoer van de straat zijn en niemand zal daar een ruk om geven.
Ik ben ook van mening hoor dat het een gebruiksvoorwerp is maar niet iedereen heeft daar hetzelfde gedacht over. Zo ken ik er die wekelijks ook hun aanhanger meewassen met hun wagen.Langs de andere kant gebruiken veel mensen zo een kar om gerief te vervoeren dat te zwaar, groot of te vuil is om in uw wagen te leggen.
Als jij aan het slopen bent en je moet uw afval wegvoeren dan zal dat het fijnste zijn op een karretje met al wat gebruik. Daarvoor heb je mijn karretje dus nodig
BE heb je toch pas nodig wanneer de mtm van de sleep (mtm trekkend voertuig + mtm aanhangwagen) boven de 3500 kg uitkomt, zolang je onder die 3500 kg blijft is een rijbewijs B voldoende.ongeremd mag je max 750kg wegen, dit is met het gewicht van uw aanhangwagen erbij, ook speelt uw mtm van uw wagen een rol, uw combinatie van wagen en aanhangwagen mag deze niet overschrijven. Heb je bvb een mtm van 2300 kg en uw wagen weegt 2000kg dan mag uw aanhanger max 300 kg wegen.
geremd is meer laadvermogen maar daar moet je dan wel rijbewijs be en verzekering voor hebben en jaarlijks naar de keuring (wat soms wel wat problemen en kosten geeft met betrekking tot uw remsysteem
wat voor de een een nadeel zal zijn tussen die 2 zal dan voor een ander een voordeel zijn, imo zijn dat gewoon keuze's die je voor jezelf moet afwegen
Zoals Knight-Rider aanhaalt qua rijbewijs.ongeremd mag je max 750kg wegen, dit is met het gewicht van uw aanhangwagen erbij, ook speelt uw mtm van uw wagen een rol, uw combinatie van wagen en aanhangwagen mag deze niet overschrijven. Heb je bvb een mtm van 2300 kg en uw wagen weegt 2000kg dan mag uw aanhanger max 300 kg wegen.
geremd is meer laadvermogen maar daar moet je dan wel rijbewijs be en verzekering voor hebben en jaarlijks naar de keuring (wat soms wel wat problemen en kosten geeft met betrekking tot uw remsysteem
Klopt, daar was ik niet volledig geweest in de uitleg. Je mag trouwens tot tot een 4250 kg als je code 96 hebt.BE heb je toch pas nodig wanneer de mtm van de sleep (mtm trekkend voertuig + mtm aanhangwagen) boven de 3500 kg uitkomt, zolang je onder die 3500 kg blijft is een rijbewijs B voldoende.
Dat is iets waar ze al een tijd van praten maar ik vraag me toch af of dit er dit jaar door komt.Inderdaad, maar die code 96 is eigenlijk iets dat vrij nutteloos is, want als je boven de 3500 kg gaat kan je beter ineens voor je E gaan dan voor die code 96 te kiezen (weggesmeten geld).
Trouwens normaal gezien gaan ze het gewicht voor het rijbewijs B nog dit jaar optrekken van 3500 kg naar 4250 kg.
Jammer genoeg voorziet men bij ongeremde aanhangwagens bitter weinig bindogen of bindhaken om correct te kunnen gaan binden.Ik heb er bedrijfsmatig een stuk of 9.
Ik rij zelf meestal met een kipper van 3mx1.8m die stalen zijkanten heeft van 1m.
Vroeger heel veel met een aanhanger van 4mx2m. (een heel beest)
Maar tegenwoordig kopen we standaard 3,3mx1.8m (geremde)
3mx1,5m (ongeremde). Allemaal plateauaanhangers van merk eduard.
Als particulier die gaat verbouwen enzo raad ik zeker een dubbelasser aan.
Een lengte van 3 meter is in de praktijk ook echt handig als je een gyproc wil halen, of PVC buizen. (Niet teveel gedoe met schuin laden)
Op een plateau aanhanger ligt de lading iets hoger, maar kan een pallet bijv gewoon geladen worden langs de zijkant.
Wil je een aanhangertje voor het containerpark koop een enkelassertje, en verhoog de zijkanten met 30cm ofzo.
Investeer ook in een deftig afdekzeiltje en zwaar model spanriemen. (Iets met touwtjes vastleggen en dan de snelweg op….)