1B Pro League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.

:rofl:
Ik las het hier ook net, komaan vent, want een van de pot gerukte vergelijking en debiele statement is dat nu terug? Als dat de basis van het overleg moet vormen, wordt het een hele moeilijke discussie. Gewoon te dom voor woorden die opmerking.
 
Ik las het hier ook net, komaan vent, want een van de pot gerukte vergelijking en debiele statement is dat nu terug? Als dat de basis van het overleg moet vormen, wordt het een hele moeilijke discussie. Gewoon te dom voor woorden die opmerking.
Ik vraag me oprecht af of die man het beseft dat hij zelf met zijn club mee verantwoordelijk is voor het feit dat er zoveel Belgische clubs in buitenlandse handen zijn? Zoveel mogelijk geld en aandacht naar de grote clubs en om de kleine clubs in 1A content te houden hen zoveel mogelijk kans geven om niet te moeten zakken (wat op termijn in hun eigen nadeel kan zijn). Waardoor 1B onleefbaar werd van in het begin en er nog meer clubs oplossingen moesten zoeken om te overleven. Is het uit totale desinteresse in de leefbaarheid van kleine clubs of doelbewust om zoveel mogelijk clubs te laten verdwijnen? Ik durf het niet te zeggen.

OHL is al een hele tijd onze grootste sportieve rivaal geweest. Maar ik moet toegeven dat ik nu elke week hoop dat ze (net zoals Oostende en Beerschot) winnen zodat ze ten koste van een G5 club in PO1 geraken!
 
Goh, het bestuur heeft het zelf gemeld aan de instanties en de betrokkene ontslagen. Van mij hoeft de club zelf dan niet zwaar gestraft worden.
 
Goh, het bestuur heeft het zelf gemeld aan de instanties en de betrokkene ontslagen. Van mij hoeft de club zelf dan niet zwaar gestraft worden.
De "team manager" fraudeert met 3 positieve Corona testen om hun ploeg niet te verzwakken voor de belangrijke match tegen Lommel. Om gestraft te kunnen worden voor competitievervalsing moet er minstens één bestuurslid op de hoogte zijn. Dat er 3 beloftes positief zijn terwijl ze niet getest zijn en 3 a kern spelers plots genezen zijn, je zou toch verwachten dat je daar als bestuur wel van op de hoogte bent tijdens een Corona uitbraak niet?

Dat Lommel dan forfait moet geven om eigen spelers, staf en die van de tegenstander (Seraing) te beschermen maakt het nog veel erger.
 
De "team manager" fraudeert met 3 positieve Corona testen om hun ploeg niet te verzwakken voor de belangrijke match tegen Lommel. Om gestraft te kunnen worden voor competitievervalsing moet er minstens één bestuurslid op de hoogte zijn. Dat er 3 beloftes positief zijn terwijl ze niet getest zijn en 3 a kern spelers plots genezen zijn, je zou toch verwachten dat je daar als bestuur wel van op de hoogte bent tijdens een Corona uitbraak niet?

Dat Lommel dan forfait moet geven om eigen spelers, staf en die van de tegenstander (Seraing) te beschermen maakt het nog veel erger.
Inderdaad, ik verwacht in deze ook wel een fikse sanctie vanuit de ProLeague/KBVB gezien de hele corona-hype.
 
Goh, het bestuur heeft het zelf gemeld aan de instanties en de betrokkene ontslagen. Van mij hoeft de club zelf dan niet zwaar gestraft worden.
Of het bestuur had door dat het ging uitkomen en heeft een zondebok genomen... Tis maar hoe je het bekijkt natuurlijk.
Bij KVM en WB was er ook niemand op de hoogte tot het zover was.
 
Virton ondertussen de volle 2 spelers, geen trainer en geen geld. Terwijl die competitie daar ook binnen een maand begint …
 
Ja, wat is daar aan de hand? Artikel zit achter paywall.
Virton kreeg terecht geen licentie voor vorig seizoen. Ze gingen hiervoor naar de rechtbank en kregen gelijk dankzij de "kaas met gaten reglementen" van de bond/pro league. Dit was vooral om een schadevergoeding te doen voor de eigenaar. Maar ze kregen hierdoor vooral gratuit een licentie voor dit seizoen. Ook al zijn er geen spelers, trainer of centen om een profclub te runnen want de eigenaar doet geen investeringen meer. Ondertussen ZOU er een overnemer zijn. Het is te hopen want anders zijn er nog amper 24 ipv 28 wedstrijden dit seizoen. Wat al een schandalig laag aantal wedstrijden is voor een profcompetitie.

Wat hoop ik dat we dit seizoen eindelijk uit die vergeetput geraken met Lommel! De kern in de breedte is er, maar er zijn nog een 3 à 4 toptransfers nodig om de sterkhouders van vorig seizoen te vervangen. Op dit moment zou ik echt niet kunnen zeggen wie de favoriet voor promotie gaat zijn. Er is geen enkele ploeg die op dit moment ook maar in de buurt komt van Union vorig seizoen.
 
Zullen inderdaad toch nog wel wat versterkingen moeten komen. Ook eens benieuwd hoe De Roeck gaat spelen, in functie daarvan ga je toch ook bepaalde (sterk voetballende?) types moeten (bij)halen.
 
Ondertussen toch al een paar transfers bekend gemaakt in Westerlo, nog een aantal op komst blijkbaar. Een opvallende is ook De Cuyper (huur van Brugge).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan