1B Pro League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 14

Guest
1597139151-1bproleaguelogoneonyellowrgb-1.png



Vorige thread:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk een vergelijkbare constructie als Sowah bij ons, vermoed ik. Voetballen in België tot ge 1) goed genoeg zijt om ginds mee te doen en 2) in aanmerking komt voor een work permit.
 
Ugalde zeker een talentje, onze chinees die even mocht meedraven deed het ook niet slecht (wel niet meteen klaar voor het fysieke spel van 1B vrees ik). Staan wel op loondienst van Lommel, maar dat wilt niet zeggen in City land.

Nu, ze zijn in de winterstop wel gewoon bij Lommel gebleven, ondanks hun goede prestaties al.

Plaats 2 ligt plots weer binnen handbereik..
 
Wat kunt gij vertellen over Ugalde? 100% van Lommel, of via een constructie?
11 goals als 18-jarige in het eerste seizoen, niet slecht. Vertekend beeld of een talentje?
Ugalde is echt wel een top talent. Een echte pocketspits, maar ondanks zijn beperkte lengte wel erg slim in de duels. En een uitstekende winnaarsmentaliteit. In sommige wedstrijden nog onzichtbaar, maar zoals gisteren echt top! En dat op zo'n jonge leeftijd.

En hij is 100% van Lommel. Maar dat is Krastev ook, en hij bleek bij zijn Bulgaarse club het niveau van 1B al te overstijgen dus hij speelt nu bij Troyes. Een andere club van CFG. In de plaats kregen we wel een Braziliaan met een potentiele kostprijs van meer dan 20 miljoen. Omdat hij beter in Lommel kan wennen in Europa omdat we al 2 Brazilianen hebben en verschillende Zuid-Amerikanen.

Maar gisteren toch ook nog altijd met 6 Belgen in de basis.
 
Forfait van Lommel op Seraing? Toch ook raar met oog op plaats 2. Veiligheid voor alles of course, maar het is ongezien.
 
Voor het eerst in 6 jaar nog eens kans op promotie en dan dit. 😔 Dit was een beslissing met gezond verstand genomen. Maar in de Pro League schiet je dan serieus in je eigen voet.

Een wedstrijd uitstellen omdat er sneeuw gaat vallen kan. Omdat er 5 spelers besmet zijn en er 20 in quarantaine zitten niet. Het is niet dat de kalender van 1B overvol zit zoals in 1A. Er zijn amper 28 speeldagen.
 
Voor het eerst in 6 jaar nog eens kans op promotie en dan dit. 😔 Dit was een beslissing met gezond verstand genomen. Maar in de Pro League schiet je dan serieus in je eigen voet.

Een wedstrijd uitstellen omdat er sneeuw gaat vallen kan. Omdat er 5 spelers besmet zijn en er 20 in quarantaine zitten niet. Het is niet dat de kalender van 1B overvol zit zoals in 1A. Er zijn amper 28 speeldagen.
Het is niet mogelijk zeker om dat forfait in te trekken nu dat de matchen uitgesteld zijn?
 
Het is niet mogelijk zeker om dat forfait in te trekken nu dat de matchen uitgesteld zijn?
Match van zaterdag was niet uitgesteld. Al was het veld woensdag al zo goed als onbespeelbaar op Seraing. Ze hadden beter met de 9 resterende spelers naar Seraing gereden en druk gezet op de scheidsrechter om ook die match te laten uitstellen.
 
Yup,
Eleven Sports is ook niet akkoord trouwens, die hebben al laten weten dat ze dan 1B niet meer gaan uitzenden en dat ze ook niet meer contractueel verplicht zijn door de zware hervorming.
Hoe leuk ik het ook vind voor Club en voor die hun ontwikkeling, 1b met 8 belofte ploegen das gewoon te belachelijk. Zielig dat clubs als Gent en Antwerp dreigen met rechtszaken omdat hun beloften niet zouden mogen meedoen.
Ik zou zeggen als je er al toe laat doe dat dan met max 4 en de belofteploegen worden toegelaten volgens top 4 resultaat in de competitie.
Zoiets dan, of gewoon geen enkele belofteploeg. Is 1e amateur trouwens geen betere reeks voor hun? Als je ziet naar de resultaten van Club NXT dan is het toch gewoon veel te sterk? En in 1e amateur zitten blijkbaar nog veel profspelers, dus daar zullen ze ook wel hun tenen mogen uitkuisen?
 
Yup,
Eleven Sports is ook niet akkoord trouwens, die hebben al laten weten dat ze dan 1B niet meer gaan uitzenden en dat ze ook niet meer contractueel verplicht zijn door de zware hervorming.
Hoe leuk ik het ook vind voor Club en voor die hun ontwikkeling, 1b met 8 belofte ploegen das gewoon te belachelijk. Zielig dat clubs als Gent en Antwerp dreigen met rechtszaken omdat hun beloften niet zouden mogen meedoen.
Ik zou zeggen als je er al toe laat doe dat dan met max 4 en de belofteploegen worden toegelaten volgens top 4 resultaat in de competitie.
Zoiets dan, of gewoon geen enkele belofteploeg. Is 1e amateur trouwens geen betere reeks voor hun? Als je ziet naar de resultaten van Club NXT dan is het toch gewoon veel te sterk? En in 1e amateur zitten blijkbaar nog veel profspelers, dus daar zullen ze ook wel hun tenen mogen uitkuisen?
Als je beloftenploegen wilt integreren met eerste ploegen (waar ik al geen voorstander van ben) moet dit gebeuren voor ALLE profclubs. Niet voor enkel weer diezelfde happy few. En gespreid over verschillende reeksen in het amateurvoetbal. Club Nxt, de beste beloftenploeg dan nog, heeft 8 punten in een verzwakt 1B waar er 4 ploegen bij zitten die vorig jaar nog in 1e amateur zaten.

Wat ben ik blij dat we al lid zijn van een buitenlandse groep, anders is dit gewoon je doodvonnis. Geen tv-gelden meer, de helft van je wedstrijden tegen beloften maar wel nog voldoen aan 1A licentie voorwaarden. Dit is gewoon misdadig, de Pro League hanteert dan ook gewoon maffia praktijken: https://www.hln.be/belgisch-voetbal...ing-dit-is-doodsvonnis-van-de-reeks~ab69dc46/
 
Zielig dat clubs als Gent en Antwerp dreigen met rechtszaken omdat hun beloften niet zouden mogen meedoen.
Erg makkelijk om te zeggen als supporter van de énige club wiens beloften al dit jaar mochten meedoen natuurlijk.

Als je beloftenploegen wilt integreren met eerste ploegen (waar ik al geen voorstander van ben) moet dit gebeuren voor ALLE profclubs. Niet voor enkel weer diezelfde happy few. En gespreid over verschillende reeksen in het amateurvoetbal. Club Nxt, de beste beloftenploeg dan nog, heeft 8 punten in een verzwakt 1B waar er 4 ploegen bij zitten die vorig jaar nog in 1e amateur zaten.

Wat ben ik blij dat we al lid zijn van een buitenlandse groep, anders is dit gewoon je doodvonnis. Geen tv-gelden meer, de helft van je wedstrijden tegen beloften maar wel nog voldoen aan 1A licentie voorwaarden. Dit is gewoon misdadig, de Pro League hanteert dan ook gewoon maffia praktijken: https://www.hln.be/belgisch-voetbal...ing-dit-is-doodsvonnis-van-de-reeks~ab69dc46/
In een eerlijke wereld zouden ze inderdaad de licentievoorwaarden aanpassen voor 1B zodat heel die competitie plots leefbaarder wordt (al dan niet op een lager niveau)
Natuurlijk zou er in een eerlijke wereld ook geen enkele ploeg meer stemmen hebben dan een andere en zouden die tv-gelden iets eerlijker verdeeld worden.

En elke club zou zijn beloften moeten kunnen stallen in een profcompetitie idd, niet 1,4 of 8 ploegen... Laat alle beloftenploegen meedoen in de amateur reekse, maar laat ze dan ook kunnen stijgen (tot een reeks onder hun A ploeg uiteraard) én zakken. Benieuwd hoeveel beloften na 2 jaar nog boven het niveau van provincialer zitten.
 
Ik snap dat ze het in 1B niet echt leuk vinden, maar het inpassen van de beloften in effectieve competities vind ik wel essentieel voor ons voetbal. De stap van de beloften naar de A-kern wordt groter en groter en de uitleen-cultuur zoals in de PL hebben wij niet. Pas nog een artikel gelezen in HLN of HBVL waar nog eens uitgedrukt wordt hoe jongeren uitlenen bekijken als "Ze geloven niet meer in mij". En de kleinere clubs willen (begrijpelijk op zich) ook liever spelers kopen dan huren en als ze gehuurd worden, zijn het dikwijls nog eens geen echte basisspelers. Dus om die stap kleiner te maken en zo een betere jeugddoorstroming te krijgen, waar zowel de clubs als onze competitie in zijn geheel van profiteren (en dat straalt af op alle reeksen) is zoiets wel nodig.
MAAR...
Van mij mag dat bvb ook in de amateurdivisies zijn. Pak alle profclubs bijeen en verdeel die adhv jeugdresultaten over de amateur afdelingen en laat ze dan gewoon stijgen en zakken (max tot 1B uiteraard) naar de hand van hun prestaties. Want idd de kans dat ge volgend seizoen met pakweg 7 belofteclubs uw 7 laatste plaatsen in 1B al vastlegt, is heel groot.
 
Hoe leuk ik het ook vind voor Club en voor die hun ontwikkeling, 1b met 8 belofte ploegen das gewoon te belachelijk. Zielig dat clubs als Gent en Antwerp dreigen met rechtszaken omdat hun beloften niet zouden mogen meedoen.
Ja, zielig dat andere clubs een iets of wat gelijke behandeling willen als Club Brugge. Ik hoop dat je de ironie van je uitspraak zelf inziet maar ik vrees er een beetje voor.

Op het Antwerpforum had iemand een goed idee, een beneliga met beloftenploegen.
 
8 slaat idd nergens op. Dan mis je ook je doel om u beloften volwassenvoetbal te laten spelen, als ze vervolgens 14 keer tegen een jeugdploeg moeten spelen. Maar het is sowieso heel belangrijk voor het Belgisch voetbal. 4 max in 1B, de rest verder spreiden over de amateurreeksen. Zou ook zonde zijn mocht men deze matchen niet meer uitzenden.
 
Op de vraag wat het nut van beloftenteams in 1B is, antwoordde Louwagie gevat. “Wat is het nut van beloftenteams van Monaco, Brighton en Leicester?”, kaatste de manager van AA Gent de bal terug. Daarmee doelt Louwagie natuurlijk op de Belgische clubs die in buitenlandse handen zijn. Cercle is in Louwagies ogen het ‘beloftenteam’ van AS Monaco, terwijl Union en OHL dezelfde eigenaar hebben als respectievelijk Brighton en Leicester.

:rofl:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan