MicVlaD

Redacteur
MicVlaD

MicVlaD

Redacteur
Illaoi overweldigt haar vijanden met tentakels in 2XKO
  • 0
  • 0
2XKO, oftewel het voormalige Project L, is een vechtspel dat gebaseerd is op League of Legends. Riot Games bevestigde in februari dat ze de game pas tegen 2025 zullen afwerken, maar sinds die aankondiging krijgen we steeds meer beelden of informatie. De firma uploadde recent bijvoorbeeld een nieuwe lading gameplay, waarin we (voor het eerst) mogen aanschouwen hoe Illaoi The Kraken Priestess haar tegenstanders in feite aanpakt. Net als in de eerder vermelde MOBA-game zal Illaoi in deze titel voornamelijk grote tentakels (van de goddelijke Nagakabouros) oproepen, maar de gespierde krijger kan natuurlijk zelf hard toeslaan. Eén van de ontwikkelaars (met name Caroline Montano) verklapte daarnaast ook een aantal relevante details, zoals de exacte werking van haar assists of Supers, dus de onderstaande trailer zal je zes minuten lang zoet houden. 2XKO gaat ten slotte...
Chaotische 2D-platformer Antonblast maakt in november de boel onveilig
  • 0
  • 0
Het klassieke Wario Land 4 gaf onrechtstreeks al de geboorte aan een geweldige moderne platformer (met name Pizza Tower), maar kan het team bij Summitsphere zoiets herhalen? Dat komen we dit jaar hoogstwaarschijnlijk te weten, want men confirmeerde recent een datum voor Antonblast! Deze zal officieel vanaf 12 november 2024 op de markt verschijnen voor zowel de pc als de Nintendo Switch. De kans zit er trouwens in dat deze game na verloop van tijd ook op andere gaming hardware zal arriveren, maar voorlopig is deze titel een "console exclusive" voor Nintendo's hybride apparaat. Mocht het een troost wezen: je kan op dit moment ten minste een gratis demo uitproberen op beide platformen.

Antonblast is weggelegd voor zij die alles kapot willen maken, want beide speelbare personages hebben destructieve neigingen. Je kunt de hamer van Anton bijvoorbeeld gebruiken om de omgeving te vernielen, dit terwijl je tussen de voor- en achtergrond kunt wisselen. Bereik je het einde van een...
Schiet vanaf mei als een gek in Mullet Madjack
  • 1
  • 0
Een First-Person Shooter met anime uit de jaren '80 en '90 als diens voornaamste inspiratie? Dat is het idee waarmee ontwikkelaar Hammer95 op de proppen kwam voor hun bijna afgewerkte titel. Mullet Madjack belooft dynamische schietgevechten waar je tegelijkertijd de klok in de gaten moet houden, want je krijgt per verdieping slechts een beperkte hoeveelheid tijd om alle vijanden uit de weg te ruimen. De oppositie bestaat voornamelijk uit robotten met een old-school cyberpunk voorkomen en je moet bovendien een in-game publiek met wispelturige eisen tevreden houden; net daarom dat deze game werd volgepropt met over-the-top actie! Je kan bovendien je personage doorgaans evolueren, want het spel beschikt over een aantal roguelite-elementen, zoals upgrades die je algemene aanpak kunnen veranderen en andere facetten die voor spontane variatie zullen zorgen. Mullet Madjack kun je vanaf 15 mei 2024 bemachtigen, dit voor pc via Steam. Hoe bombastisch Mullet Madjack eraan toegaat, kun je in...
Review: Star Wars: Dark Forces Remaster
  • 1
  • 0
Doom guy haat demonen en wilt (volgens het tweede deel) de dood van zijn konijn wreken. Duke Nukem is de meest geschikte man die een invasie van vijandelijke, buitenaardse wezens kan tegenhouden en ontvoerde strippers kan redden. Ik overdrijf natuurlijk een beetje, maar oudere first-person shooters gingen zelden verder dan zulke simplistische ideeën wat betreft hun narratief. Dit is net hetgeen waar de LucasArts van weleer een verschil wou maken, want zij blonken geregeld uit in het schrijven van meer diepgaande concepten. De evenementen die je als speler in hun projecten zou beleven, hadden (om het zacht uit te drukken) een hogere dosis flair en die aanpak paste ongetwijfeld voor een gelicenseerde game in het teken van Star Wars. Vandaag de dag is het vanzelfsprekend dat zoiets verbonden zou zijn met de continuïteit van de films (of dergelijke media), maar circa 1995 was dit quasi ongehoord.
Nightdive Studios kookt PO'ed: Definitive Edition
  • 0
  • 0
De titel klinkt misschien als een grap – het is vandaag immers 1 april! – maar we garanderen je dat Nightdive Studios ons niet met een neppe aankondiging wou bedotten. De firma bevestigde in alle ernst dat ze PO'ed terug uit de figuurlijke koelkast zullen halen, een First-Person Shooter die circa 1995 op de 3DO (en later op de PlayStation 1) verscheen. Zowel de oorspronkelijke ontwikkelaars (Any Channel) als de eigenlijke game zijn obscure namen en we betwijfelen dat velen onder ons er ooit van hebben gehoord. Toch zijn diens inspiraties overduidelijk, want de developers opteerden destijds voor een concept dat gameplay-gewijs veel gemeen had met wereldberoemde klassiekers zoals DOOM en QUAKE. Met een extra dosis absurditeiten, uiteraard.

In dit spel kruip je in de huid van een woedende kok die alle aliens wilt elimineren nadat ze zijn schip hebben belaagd en vervolgens al zijn collega's vermoordden. Zestien van de "de gemeenste, gekste en meest onaantrekkelijke...
Capcom praat over toekomstige verbeteringen voor Dragon's Dogma II
  • 0
  • 0
Dragon's Dogma II verscheen sinds kort op de markt voor meerdere platformen, maar er heerst momenteel enige controverse rondom het spel. Zo kampen alle versies van de game helaas met technische problemen, hoewel Capcom sinds kort enkele klachten beantwoordde met een bericht op hun officiële kanalen, zoals hun Twitter-pagina. Hierin staat dat ze in de nabije toekomst een aantal patches gaan loslaten, om zo specifieke punten te behandelen. Bug fixes en dergelijke minieme correcties liggen natuurlijk voor de hand, maar men beloofde ook dat het weldra mogelijk zal zijn om de campagne vanaf het begin te herstarten indien er al een save file bestaat.

Daarnaast krijgen de console-versies binnenkort nieuwe opties om bepaalde grafische onderdelen al dan niet aan te passen, zoals motion blur of ray tracing. Belangrijker (voor die twee ports) is echter de optionele keuze om de framerate tot...
Kracht vs snelheid in nieuwe trailer van Dragon Ball: Sparking! ZERO
  • 0
  • 0
Een nieuwe lading geconfirmeerde personages, wat uitleg over de gameplay mechanics en heel wat beeldmateriaal: dit is het geheel van wat Bandai Namco deze week wou voorschotelen! Dragon Ball-liefhebbers kregen vandaag namelijk de kans om het nieuwste project van deze franchise te bewonderen, dit via een presentatie die ongeveer dertien minuten in beslag nam. Hierin mochten we allereerst een volledig gevecht (tussen Goku en Vegeta) in actie zien, gevolgd door relevante commentaar van producent Jun Furutani. Zo beweerde de man dat men van plan is om met deze titel een echte sequel van Budokai Tenkaichi te ontwerpen, zodat spelers opnieuw snelle en dynamische 3D-confrontaties kunnen beleven. Het merendeel van de manoeuvres uit de vorige delen blijven volgens hem grotendeels intact, maar de ontwikkelaars van dienst (Spike Chunsoft) onderzochten ook welke facetten men kon verfijnen, zodat men onder meer nieuwe strategische nuances kan introduceren.

Explosieve taferelen à...
Bekijk hier de eerste gameplay van Fatal Fury: City of the Wolves
  • 0
  • 0
SNK heeft meer fighting games in hun catalogus dan The King of Fighters en Samurai Shodown; zo bekenden ze in augustus 2023 dat Fatal Fury in de toekomst zal terugkeren, als een sequel van Garou: Mark of the Wolves. Toen zagen we al slechts een fragment, maar vandaag overhandigde de firma veel meer in-game footage. Dankzij de trailers weten we nu de identiteit van vijf aanwezige personages, hoewel men voordien al twee karakters confirmeerde. Dat Rock Howard en Terry Bogard opnieuw rake klappen zullen uitdelen, zal niemand dus verrassen. Twee familiaire namen – ten minste indien je diens voorganger speelde – zullen eveneens paraat staan in City of the Wolves, met name de worstelaar Tizoc en Hotaru Futaba. Nieuw is echter Preecha, wie (net als Joe Higashi) vecht als een kickboxer.

De ontwikkelaars demonstreerden met behulp van de onderstaande trailers een...
Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons krijgt binnenkort gratis DLC
  • 0
  • 2
Double Dragon is een aloude franchise met relatief frequente releases, al kiezen de betrokken partijen niet altijd voor een traditioneel formaat. Circa juli 2023 verscheen Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons op de markt bijvoorbeeld, en dit was (om het beknopt uit te leggen) een roguelite, indien je deze recensie nog niet las. Het knokken was nog altijd gebaseerd op familiaire beat 'em up-nuances, maar zo kon de titel van Secret Base zich onderscheiden tegenover de resterende games van de langlopende serie. Blijkbaar een succesvolle combinatie in de ogen van de ontwikkelaars, want ze maakten bekend dat ze downloadbare content voor ons in petto hebben!

De Sacred Reunion-update zal om te beginnen gratis DLC zijn, welke vanaf 4 april 2024 een aantal noemenswaardige inclusies gaat overhandigen. Zo vermeldde de onderstaande trailer het bestaan van drie nieuwe...
Yellow Taxi Goes Vroom scheurt volgende maand over de baan
  • 0
  • 1
BeyondGaming publiceerde vandaag de review van Taxi Life: A City Driving Simulator, dus het leek ons gepast om eveneens het volgende nieuws mee te delen! Uitgever Those Awesome Guys en de ontwikkelaars bij Panik Arcade hebben namelijk een besluit genomen wat betreft de releasedatum voor hun komende project. Yellow Taxi Goes Vroom zou namelijk tegen 9 april 2024 klaar zijn en lanceert vanaf dat moment louter op pc. Zij die er al naar uitkijken hoeven trouwens niet tot die dag te wachten om het spel uit te testen, want op de winkelpagina (via Steam dus) kun je ondertussen een gratis demo downloaden.

Yellow Taxi Goes Vroom belooft exact wat de naam beweert: je bestuurt hier een snelle, gele taxi, hoewel de gameplay misschien op subversieve wijze uit de hoek zal komen. Deze titel is namelijk geen racing game, zoals je normaal zou verwachten, want het verantwoordelijke team liet zich...
Gruwelen in mei met het retro-achtige Crow Country
  • 0
  • 0
SFB Games, de makers van onder meer Snipperclips en Tangle Tower, gaan met hun volgend project een geheel andere richting uit. Eind vorig jaar kondigde het team Crow Country aan, een survival horror die zich visueel liet inspireren door PlayStation 1-klassiekers zoals Resident Evil 1 en Final Fantasy VII. Geen wonder dus dat de evenementen van het verhaal circa 1990 plaatsvinden! In dit spel kruip je in de huid van Mara Forest, wie een klein doch verlaten pretpark betreedt in de hoop dat ze hier de eigenaar ervan (Edward Crow) kan opsporen. Wie is de mysterieuze Mara Forest echter, en waarom sloot Edward Crow in feite zijn pretpark, wat ook tot zijn verdwijning leidde? En kloppen daarenboven de akelige geruchten omtrent Crow Country?

De game belooft in ieder geval "een rijke atmosfeer, een bescheiden doch memorabele groep personages, noemenswaardige exploratie en boeiende puzzels." Belangrijkst van allemaal zou de "prachtige, griezelige mix van spanning en rust" zijn, met...
Prince of Persia: The Lost Crown zal Story DLC, nieuwe modi en meer ontvangen
  • 0
  • 0
Het duurde even alvorens Ubisoft een kersverse Prince of Persia uit hun mouwen wou schudden, maar begin dit jaar hakten ze eindelijk de knoop door. Met kwalitatief goede resultaten, want kritisch werd The Lost Crown positief onthaald, inclusief in de ogen van onze recensent. De actie, het platformen en de puzzels werden op een competente manier opgebouwd; onderdelen die het team erachter graag verder wilt uitbreiden, volgens een officieel bericht dat ze schreven. Tegelijkertijd maakte Ubisoft van de gelegenheid gebruik om een korting van 40% op het spel te plakken, via de respectievelijke webshops voor pc...
Street Fighter 6: Akuma slaat in de lente toe, en seizoen 2 bevestigd
  • 0
  • 0
Rashid, A.K.I. en Ed: de drie speelbare personages die een onderdeel uitmaken van de bijna voltooide Year 1 Character Pass. Nadat Street Fighter 6 wereldwijd lanceerde, voegde Capcom één van deze vechtersbazen om de zoveel maanden toe, en sinds het begin wisten we al dat Akuma als laatste zou arriveren. Voor een exacte dag moeten we nog geduldig wachten, maar de ontwikkelaars confirmeerden door middel van een nieuwe teaser dat de kwaadaardige shoto tijdens de lenteperiode allerlei herrie gaat schoppen . De onderstaande trailer toont eerder een tussenfilmpje uit de World Tour-modus...
Datum bekend voor Luigi's Mansion 2 HD, Paper Mario-remake en nieuwe NSO-games
  • 0
  • 1
Prinses Peach treedt vanaf 22 maart op in haar nieuwste avontuur (Showtime!), maar ook de andere helden van het koninkrijk der paddenstoelen zullen in de komende maanden alweer hun entree maken op de Nintendo Switch. Neem nu de plattere, papieren versie van 's werelds meest herkenbare loodgieter: Mario zal weldra namelijk het verhaal van een geliefde GameCube-klassieker herbeleven! De remake van The Thousand-Year Door kondigde men vorig jaar aan en sinds kort kwamen we te weten dat het spel vanaf 23 mei in de winkels zou liggen. Mario's broer Luigi zal ongeveer een maand later zichzelf ook bezig houden, want de remaster van een 3DS-game waar hij de hoofdrol in speelde (oftewel Luigi's Mansion 2 HD) zou vanaf 27 juni klaar zijn...
Review: Llamasoft: The Jeff Minter Story
  • 0
  • 0
Shigeru Miyamoto. John Carmack. Hideo Kojima. Todd Howard. Individuen met een gerenommeerde en wereldwijde faam. Zij zijn bijlange niet de enigen met een alom geprezen geschiedenis, maar ondanks dit gegeven heeft deze industrie (net als andere vormen van entertainment) een probleem omtrent zulke bekendheid. Erbarmelijke werkcondities wegens stijgende ambities bijvoorbeeld, wat de massale ontslagen sinds 2023 (ongeacht de lengte van iemands loopbaan) jammer genoeg bewezen. Daarnaast zijn er ook vele ontwikkelaars met een net zo toegewijde carrière als de bovenstaande personen, soms met even illustere mijlpalen, die toch amper in de spotlight belandden. Hebben een aantal van zulke figuren dan plankenkoorts, of weigeren ze eerder zo’n hogere graad van publiciteit? Zoiets verder bespreken bewaar ik voor een andere keer, want triestiger is dat de langdurige inspanningen van de gemiddelde dev niet voldoende geapprecieerd worden. Zelfs tijdens grote evenementen in het teken van...
Maak nu al Arisens en Pawns in de Character Creator van Dragon's Dogma II
  • 0
  • 1
Capcom organiseerde gisteren een Capcom Highlights-uitzending en één van de spellen die hier aan bod kwam, was uiteraard Dragon's Dogma II. Hun technisch hoogstaande role-playing game is zo goed als klaar, want het spel gaat vanaf 22 maart 2024 beschikbaar zijn op PlayStation 5, Xbox Series S | X en pc. Om dit te vieren mogen we de allernieuwste trailer bewonderen, boordevol fantasievolle taferelen, maar de ontwikkelaars overhandigden tegelijkertijd een tweede geschenk. Het ontwerpen van je eigen hoofdpersonage (een Arisen) en een Main Pawn (oftewel je handlanger) vormt in meerdere opzichten een belangrijk onderdeel van het spel, en niet alleen op het vlak van gameplay. Ook qua uiterlijk heb je massa's opties ter beschikking, en net daarom gaf de firma nu aan iedereen de toestemming om gratis de Character Creator te downloaden.

Hierin mag je maximaal vijf karakters bedenken, inclusief hun Vocation, wat...
FlatOut: Ultimate Carnage nu speelbaar op Steam Deck en verwijdert GfWL
  • 0
  • 0
Pc-versies die gedurende dezelfde generatie als de Xbox 360 uitkwamen, hadden regelmatig één groot nadeel in de jaren nadien. Sommigen integreerden namelijk Games for Windows LIVE, zij het voor de online multiplayer of voor andere functionaliteiten, wat voor bepaalde ontwikkelaars uiteindelijk zuur zou opbreken. Zodra Microsoft delen van de service offline haalde, werkten sommige games niet meer zoals oorspronkelijk gepland en hierdoor moesten een aantal firma's (noodgedwongen) overwegen om al dan niet naar een alternatief over te stappen. Zulke transities omtrent de back-end code werden intussen lang geleden afgerond, maar deze week was het weer een relevant onderwerp voor één specifieke titel.

FlatOut: Ultimate Carnage, een remake van FlatOut 2, was een chaotische arcade racer van Bugbear Entertainment, het team achter het relatief recente Wreckfest. Geïnteresseerden konden dit spel al sinds 2008 voor verschillende platformen bemachtigen, maar de pc-port vergde...
Helldivers II brengt extreme gevaren, mechs én details van nieuwe War Bond
  • 0
  • 1
Las je vorige maand m'n recensie, dan wist je waarschijnlijk al dat ik Helldivers II qua gameplay te gek vond. Bepaalde aspecten betreffende de online infrastructuur daarentegen waren rond de lancering van het spel voor verbetering vatbaar; iets wat het team bij Arrowhead Game Studios sindsdien probeerde op te knappen. Ondertussen lieten de ontwikkelaars al ettelijke patches los en gelukkig houdt men het niet voor bekeken, want ze bereiden nog steeds noemenswaardige updates voor. Gisteren was het opnieuw zover, en deze keer sleutelde men tegelijkertijd aan de balans... ten minste een beetje. In de relevante patch notes schreef het team alvast dat een zestal wapens werden aangepast, samen met een selecte hoeveelheid Stratagems...
Kunitsu-Gami: Path of the Goddess van Capcom lanceert dit jaar nog
  • 1
  • 0
Gisteren zond Microsoft (tijdens de Xbox Partner Preview) nieuwe footage uit van een resem toekomstige projecten, inclusief een game met een zéér Japanse smaak. In de positieve zin welteverstaan, want Kunitsu-Gami: Path of the Goddess is op visueel niveau één van Capcoms meest interessante aanbiedingen die ze tot nu toe met de RE Engine hebben bedacht. Als speler verdelg je grotendeels monsters, beter bekend als de Seethe, maar dit doe je niet alleen met actievolle mechanics waar de firma zich jarenlang in specialiseerde. Protagonist Soh moet namelijk samenwerken met Yoshiro, een Spirit Stone Maiden met goddelijke krachten, om zo (via rituelen) de kwaadaardige energie die heilige gebieden van Mount Kafuku hebben aangetast, volledig te elimineren. Een spirituele verontreiniging als het ware, en dit concept zou bovendien heel wat strategische nuances introduceren.

Des te meer gebieden je bevrijdt van demonische invloeden, des te meer maskers je kunt bemachtigen die elk over hun...
Review: ULTROS
  • 0
  • 1
Ontwikkelaars van recente Metroidvania’s met een futuristische of intergalactische focus lenen meestal veel van Nintendo’s franchise. Begrijpelijk dat zulke teams in Samus Arans voetstappen wouden treden, aangezien de Japanse firma op een gegeven moment hun blonde premiejager verwaarloosde. Tot voor kort alleszins, want ze financierden zowel het tweedimensionale Dread als een prachtige remaster van de eerste Prime, met daarenboven een vierde deel in aantocht. Hierdoor hebben alternatieven die ernaar streven om slechts een kopie te zijn voor mij minder allure, omdat het niet meer volstaat om simpelweg een officieuze vervanging van Metroid in te dienen. Hadoque besefte dit blijkbaar eveneens toen ze de geboorte gaven aan het pas gelanceerde ULTROS, iets wat ik op basis van verschillende redenen opmerkte...
Terug
Bovenaan