DaRmaZat

Redacteur
DaRmaZat

DaRmaZat

Redacteur
Op de biechtstoel: ShPonGle
  • 0
  • 6
Om de zoveel tijd, telkens een andere protagonist op de biechtstoel, met iedere keer andere persoonlijke favorieten te bekennen. Dat is de insteek van dit terugkerend artikel. We laten hier altijd iemand anders van de redactie aan het woord, om aan jullie op te biechten welke game(s) zijn absolute voorkeur geniet(en), waarvan hij echt lang moest afkicken of waar hij misschien wel stiekem nog steeds verliefd op/verslaafd aan is. Natuurlijk mag hij hier ook het waarom van deze al dan niet opmerkelijke obsessie komen uitleggen. Vandaag is ShPonGle, ook wel gekend als 'de' Spons of gewoon lieflijk ShPonGie voor de onwetenden én de groupies, aan de beurt.
Review: ELEX II
  • 0
  • 2
Vijf jaar nadat Piranha Bytes op de proppen kwam met hun eerste ELEX-game is nu ook de tweede een feit, na die ietwat onverwachte aankondiging vorig jaar. Verrassend, want velen bestempelden ELEX namelijk als een vreemde RPG die bovendien veel te laat uitgebracht werd. Onder meer het verouderde beeld, de houterige animaties en daarbovenop nog die aparte mix van scifi en fantasy was niet voor iedereen weggelegd. Toch slaagde de game erin een trouwe schare fans te verzamelen, hoofdzakelijk bestaand uit liefhebbers van de RPG-classics die door Piranha Bytes ontwikkeld werden toen er nog helemaal geen sprake was van de ELEX-serie, namelijk de welbekende Risen- en Gothic-franchises.
Review: Shadow Warrior 3
  • 0
  • 2
Het gaat niet zo goed met Lo Wang. Wang, dit keer met haar en een baardje, blijkt enorm gefrustreerd te zijn omdat hij drie maanden geleden een gigantische draak, die de ganse wereld bedreigde, niet kon verslaan. Daardoor voelt hij zich alsof hij enorm gefaald heeft. Naar eigen zeggen is hij hierdoor ook zijn mojo kwijt. Zelfs zijn onsterfelijke vriend Hoji, die tot een masker omgetoverd werd, kan hem echt niet troosten. Niemand minder dan Zilla zelf, de baas van Zilla Corporation en Wangs aartsvijand uit de eerste Shadow Warrior-game, komt hem dan maar helpen om de reusachtige draak te verslaan.
Reboot The Settlers uitgesteld
  • 1
  • 4
Op Twitter kwam zonet het bericht binnen dat het The Settlers-team de release van de gelijknamige game helaas zal uitstellen. In de tweet werd meegedeeld dat de recente closed bèta een geweldige kans was om de feedback te verzamelen van alle deelnemende spelers over de huidige staat van het spel.

Veel spelers vonden de game maar een light-versie van Age of Empires IV, een opmerking die ook tijdens onze preview aangekaart werd, en de kritiek beperkte zich dan ook niet tot de gebrekkige A.I. en de besturing. Ook het The Settlers-team geeft indirect in de tweet aan dat de kwaliteit van de game nog steeds niet in lijn is met hun eigen visie, waardoor ze besloten om de lancering van het spel uit te stellen naar een latere datum. De extra tijd zal nu worden gebruikt om het spel verder te verbeteren en later volgt er een nieuwe...
Review: Martha is Dead
  • 0
  • 2
Na meermaals uitgesteld te zijn, is de release van Martha is Dead eindelijk een voldongen feit. De eerder verschenen trailers van de verhalende indie-game met zowel puzzel- als horrorelementen konden mij wel bekoren. Slaagde de finale game erin om dat ook te doen? Eerlijk gezegd had ik vooraf toch wat mijn twijfels, aangezien ik The Town of Light, ontwikkeld door hetzelfde LKA-team, niet echt mijn ding vond.
Chivalry II House Aberfell-update nu beschikbaar!
  • 0
  • 0
Op 15 februari kwam de House Aberfell-update van Chivalry II dan eindelijk beschikbaar, na heel lang zonder exacte releasedatum gestaan te hebben op de publieke roadmap. House Aberfell is reeds de vierde content update die de game ontving sinds deze uitkwam in juni 2021. Na deze volgen er dit jaar normaal gezien nog twee updates. Daarnaast werkt Torn Banner Studios naarstig verder aan allerhande andere features, waaronder cross-platform parties, de toevoeging van paarden (wat wordt dat machtig!) en diverse quality of life-verbeteringen.

chivalry2.png


Wat houdt House Aberfell nu precies in, als één van de grootste content updates tot dusver voor de game?
Om te beginnen is er de nieuwe Team Objective kaart, The Raid on Aberfell. De locatie is alvast indrukwekkend te noemen. Aberfell is hét ultieme middeleeuwse slagveld voor maximaal 64 spelers, waarbij de Agatha Knights het...
Review: Lust from Beyond: M Edition
  • 0
  • 2
Bijna een jaar geleden verscheen de Lovecraftiaanse survival horrorgame Lust from Beyond voor de pc. Deze release was best opvallend te noemen, onder meer omwille van de pornografische content, iets wat de indie game minder geschikt maakte voor een breder of jonger publiek. Net om die reden besloot ontwikkelaar én uitgever Movie Games om dit jaar ook een volledig gecensureerde editie uit te brengen, de zogenaamde Lust from Beyond: M Edition.
Preview: Dread Hunger
  • 2
  • 1
Sommige games zijn ontsproten uit een fantastisch idee. Een mooi voorbeeld hiervan is Dread Hunger, omdat deze het aandurft om een vleugje ‘De Mol’ te mixen met het overbekende multiplayer survival-genre. Dat doet de game zeker wat opvallen, tussen al die inspiratieloze online survival games die maar schaamteloos mechanismen van elkaar blijven kopiëren. Het is om die reden dat deze Early Access game op Steam ook het label ‘sociale deductie’ toegekend kreeg én dat mijn interesse wel gewekt was.
Preview: The Anacrusis
  • 2
  • 2
Back 4 Blood werd - ietwat tegen de verwachtingen in - helaas geen topper vorig jaar. Ook World War Z is een multiplayer zombiegame die ik ondertussen ergens onderaan in mijn Steam-bibliotheek geparkeerd heb staan. Dat kunnen wij beter doen, moeten de ontwikkelaars van Stray Bombay gedacht hebben en van het één kwam het ander, waardoor ik hier nu in deze preview mijn relaas mag komen vertellen over de huidige staat van The Anacrusis.
Preview: The Settlers
  • 0
  • 6
Van 20 tot en met 24 januari had ik het privilege te mogen deelnemen aan de Closed Bèta van The Settlers. Jawel, je leest het goed, de RTS-topper van weleer voor de pc komt binnenkort terug, na sinds The Settlers 7 meer dan twaalf jaar in absolute stilte vertoefd te hebben. Als "Ubisoft Original" was de testversie van deze reboot uiteraard te spelen via Ubisoft Connect, maar deze was ook beschikbaar op de Epic Games Store. Ik was in ieder geval enorm benieuwd of de herlancering van The Settlers, net als het vorig jaar uitgebrachte Age of Empires IV, een goed te versmaden verrijking voor het moderne RTS-genre kan worden, met als kers op de taart een heerlijk snufje nostalgie erbovenop.
Release Monster Hunter Rise niet vlekkeloos verlopen
  • 0
  • 0
Gisteren werd Monster Hunter Rise gelanceerd op het pc-platform. De fantasy action game, die oorspronkelijk ontworpen werd voor Nintendo Switch, is de zesde editie uit de bekende Monster Hunter-serie en opvolger van Monster Hunter World uit 2018.

Helaas blijkt deze release niet helemaal vlekkeloos verlopen te zijn. Meerdere spelers klagen over een probleem met de creatie van een opslagbestand. Dat is verplicht vooraleer aan het spel te kunnen beginnen, en doordat dit niet lukt komt men helemaal vast te zitten. Hopelijk wordt dit probleem spoedig verholpen met een patch. Monster Hunter Rise is verkrijgbaar op Steam voor €59.99. Ook de demo vind je daar overigens nog terug.

Review: God of War
  • 7
  • 8
Na jarenlang vastgeketend te zijn geweest aan de PlayStation, maakt de God of War-franchise eindelijk zijn entree op de pc. De mythische reeks staat allang garant voor aangrijpende storytelling en spetterende actie, dus wie kan daar rouwig om zijn? Voor ik begon aan dit artikel had ik nog nooit een God of War-game gespeeld, maar wanneer ik anderen de game zag spelen, had ik telkens last van kwijl. Geen haar op mijn hoofd die dan ook twijfelde om deze eerste pc-editie te reviewen toen de opportuniteit zich voordeed!
Release van Death Stranding Director's Cut op pc indirect bevestigd?
  • 1
  • 0
Uit een mogelijks gelekt persbericht van Intel, dat bedoeld was om pas tijdens het CES 2022-event te publiceren, blijkt dat we ook een Director's Cut van Death Stranding voor de pc mogen verwachten. Momenteel is deze editie van de game enkel verkrijgbaar op de PlayStation 5.

In de tekst staat namelijk vermeld dat Intel nauw gaat samenwerken met Kojima Productions, om de nieuwe XeSS-technologie, zeg maar Intels uitvoering van Nvidia DLSS, in deze versie van de game te implementeren. Tot dusver was de pc-release van de Director's Cut-editie echter nog steeds niet officieel bevestigd. Dit foutje lijkt hier nu definitief verandering in gebracht te hebben, al blijft het wachten op een officiële aankondiging.

front.jpg
Eerste gameplaybeelden van horror shooter ILL
  • 0
  • 1
Momenteel werkt Team Clout, een Canadese studio die tot dusver enkel mobiele games ontwikkelde, aan de first person horror shooter ILL. Eerder werd een conceptuele trailer van deze aankomende game gepubliceerd, waaruit bleek dat deze wel eens spek voor de bek van Resident Evil-fanaten zou kunnen worden. Nu is er dus ook een eerste echte, maar korte gameplaytrailer.

Bijzonder is dat ILL via een samenwerking met Epic MegaGrants ontwikkeld wordt met Unreal Engine 5. Dat is in het hiernavolgende filmpje onder meer te merken via de textures en innovatieve reflecties. Een releasedatum voor de game is helaas nog niet bekend, maar het ziet er alvast veelbelovend uit!

Games of the Year 2021 van de redactie
  • 10
  • 12
Ongelooflijk, de allereerste jaarwissel in het bestaan van ons BeyondGaming gaat bijna in. 2021 was een jaar waarbij wij, de voltallige crew van redactieleden, veel gelachen, geweend, gebloed maar vooral, gezweet hebben. Gelukkig was deze noeste arbeid helemaal niet voor niets. Integendeel, we zijn echt fier op hoe onze front page er nu uitziet en hoe deze elke dag opnieuw opgevuld raakt met interessante, nieuwe content. Iedereen die hieraan meegewerkt heeft tot dusver, enorm bedankt hiervoor!
Review: Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning: Fatesworn
  • 0
  • 1
Vorig jaar beleefde ik echt een fantastische tijd met Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, de herwerkte versie van de action RPG-klassieker die oorspronkelijk ooit bedoeld was om een MMO te worden. Het werd een intense ervaring van maar liefst 32 uur, waarin het zwoegen was tot ik die boosaardige Tuatha definitief op de knieën kreeg. Althans, dat was wat ik toen dacht. Tot ik onlangs, welgeteld één jaar later, verrast werd met de release van de eerste DLC, genaamd Fatesworn.
Review: Scarf
  • 0
  • 0
Terwijl we merken dat Koning Winter nu echt bijna op zijn troon zit, zien we er buitenshuis nog knulliger uit dan voorheen, met die sjaal daar onder dat mondmasker. Misschien bood dit gekke zicht alleen al voldoende inspiratie voor Uprising Studios om de puzzelgame Scarf in elkaar te knutselen, over een blauw verkleumd mannetje met een rode sjaal en een rare stekel op zijn hoofd.
Review: White Shadows
  • 0
  • 1
Op 7 december verscheen nogal onopvallend White Shadows, de eerste realisatie van indiestudio Monokel. De game kan het best omschreven worden als een puzzle-platformer die zich afspeelt in een dystopie, waarin constant de spot gedreven wordt met de hedendaagse maatschappij. Zoals de titel al doet vermoeden, is zwart-wit de enige kleurencombinatie die je in White Shadows zal ontdekken. Toen ik de gameplaytrailer zag, was voor mij de link naar de klassiekers Limbo en Inside meteen gelegd. Eén vraag spookte daarna door mijn hoofd: heeft de game ook een eigen identiteit, of staat White Shadows zelf slechts in de schaduw van deze nauwverwante indietoppers? Via deze review ben ik dat dus gaan uitzoeken!
Review: Chorus
  • 0
  • 5
2021 is bijna voorbij, maar het jaar afsluiten konden we echt niet doen zonder Chorus aan een review te onderwerpen. Deze langverwachte space shooter met de focus op combat en razendsnelle actie is eindelijk uit, en het eerste wat iedereen die het aanbelangt natuurlijk wil weten is of de game de hoge verwachtingen al dan niet ingelost heeft. Laten we dus niet verder treuzelen, we duiken meteen de kosmos van Chorus in!
Nieuwe gameplaytrailer Dying Light 2 Stay Human
  • 0
  • 0
Via een gloednieuwe trailer van maar liefst meer dan zestien minuten, komen we alweer wat meer te weten over de aankomende survival horrorgame Dying Light 2 Stay Human. In het filmpje, dat vertelt over de quest A Place To Call Home, vinden we naast protagonist Aiden ook Lawan terug. Er heerst aanvankelijk maar een sombere sfeer doordat de stad nu al vijftien jaar in duisternis gehuld blijkt te zijn. Tot compleet onverwacht alle lichten voor heel even aangaan, onder de muzikale begeleiding van een voorsmaakje van een misschien wel epische soundtrack.

Niet veel later krijgen we Aiden te zien die moet gaan uitzoeken hoe er opnieuw stroom verdeeld kan worden in de stad. Met een paraglider zweeft hij van dak tot dak terwijl hij, naast horden zombies, ook andere gemenerikken zoals onder meer de Renegades moet weten te trotseren…

Hieronder vind je de indrukwekkend lange trailer!

Terug
Bovenaan