BeyondGaming News

Eerste gameplay voor Farming Simulator 22 onthuld
Giants Software heeft eerder deze week de allereerste gameplay onthuld voor Farming Simulator 22. Tijdens het jaarlijkse FarmCom event onthulde de ontwikkelaar enkele nieuwigheden over hun nieuwste game die vanaf 22 november verkrijgbaar op pc, PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4 en Xbox One. Zo mogen virtuele boeren nieuwe gewassen verwachten: druiven, olijven en sorghum. Daarnaast geniet Farming Simulator 22 van verbeteringen op vlak van geluid en aanpassingsopties. Onderstaande video, waarin één van de ontwikkelaars een woordje uitleg verschaft, geeft alvast een pak meer prijs.
Seizoen 2 van Knockout City onthuld
Pak je popcorn en neem plaats, want Electronic Arts en Velan Studios hebben tijdens EA Play Live 2021 onthuld wat brawlers kunnen verwachten van Knockout City Season 2 - spoilerwaarschuwing: dit season bevat een map met continu veranderende en door films geïnspireerde arena's, een nieuwe bal (waarvan het verfrissende koolzuur absoluut fantastisch zal passen bij die popcorn die je net hebt gepakt), nieuwe playlists, uitrustingen en beloningen. Bekijk Fight at the Movies van Knockout City vanaf 27 juli 2021 op het grote doek (of in ieder geval de thuisbioscopen van brawlers uit de hele wereld). Dit seizoen kunnen brawlers hun moves laten verfilmen op een nieuwe map: de Holowood Drive-In, inclusief door films geïnspireerde speelvelden...
Sony geeft ongewild PlayStation Plus-games van augustus prijs
Sony heeft op zijn website per ongeluk de PlayStation Plus-games van augustus onthuld. Ze hebben de fout opgemerkt en ondertussen aangepast, maar de games waren enkele uren zichtbaar. De PlayStation Plus-games worden traditiegetrouw aangekondigd met een officieel bericht enkele dagen voor ze beschikbaar worden gesteld. Indien de gelekte informatie zou kloppen, kunnen PlayStation Plus-abonnees met de volgende drie games aan de slag gaan vanaf 3 augustus: Hunter's Arena: Legends (PS5) Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville (PS4) Tennis World Tour 2 (PS4)
Lost in Random heeft releasedatum te pakken
Electronic Arts en ontwikkelaar Zoink, de Zweedse studio die ons eerder Zombie Vikings en Fe bracht, hebben aangekondigd dat Lost in Random op 10 september verkrijgbaar zal zijn en dit voor Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S en pc. Daarnaast werd er ook een nieuwe trailer gepubliceerd waarin heel wat gameplay te zien is. Het koninkrijk Random, dat wordt geregeerd door een kwaadaardige koningin, is verdeeld in zes schimmige rijken waarin het leven wordt bepaald door een vervloekte zwarte dobbelsteen. Spelers reizen als Even over de mysterieuze keienstraten van het land, ontmoeten de mysterieuze inwoners en doen mee aan heldhaftige missies om haar zus Odd te redden uit de klauwen van Hare Majesteit...
Observer: System Redux nu beschikbaar voor consoles
Bloober Team lanceerde gisteren Observer: System Redux op PlayStation 4 en Xbox One. Observer: System Redux is vanaf nu zowel fysiek als digitaal verkrijgbaar op PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One en Xbox Series X|S. Eigenaars van Observer: System Redux op PlayStation 4 en Xbox One kunnen op elk moment na de aankoop gratis upgraden naar de next-gen versie. Observer: System Redux kijkt opnieuw naar het verhaal van het in 2017 verschenen Observer, met drie nieuwe missies, vernieuwde karaktermodellen, verbeterde mechanics en quality of life features. De fysieke editie van Observer: System Redux komt met de game, een softcover art book en de soundtrack. Observer: System Redux is de definitieve versie van de bekroonde cyberpunk...
Review: Indoorlands (Early Access)
Je moet het maar aandurven: een game maken over een concept waar niet zo veel games van bestaan, maar de games die dat thema hebben, leggen de lat wel enorm hoog. Het is dan duidelijk dat we het niet over shooters of RPG's hebben, maar over iets helemaal anders: pretparkmanagment. Pixelsplit heeft zich eraan gewaagd en kwam met Indoorlands op de proppen. De vraag is natuurlijk of ze mee mogen draaien met toppers als Rollercoaster Tycoon en Planet Coaster of dat ze eerder whack-a-mole gewijs terug in hun kast worden geklopt. Wat bij het opstarten opvalt, is de sobere layout van het startscherm. Als ik even een kijkje neem in de settings is dit ook heel beperkt, zelfs geen keybinds. Het voelt bijna als een game voor tablet of smartphone...
GRID Legends aangekondigd
Tijdens EA Play werd gisteren aangekondigd dat ontwikkelaar Codemasters (dat begin dit jaar nog werd overgenomen door Electronic Arts) volgend jaar de racegame GRID Legends zal uitbrengen en dit op de Xbox- en PlayStation-consoles en op Steam en via EA Origin. Net zoals in de voorgaande GRID-games zullen er verschillende soorten voertuigen beschikbaar zijn (big rigs, open wheel, ...), maar met de suffix "Legends" willen ze deze keer ook nog meer de nadruk leggen op de personages en het verhaal achter de fictieve races. Dat wordt ook duidelijk in de trailer die gisteren werd gelanceerd, want voor het eerst in de franchise wordt het verhaal uitgespeeld via een innovatieve virtuele productie, waarbij er een cast met ervaring werd...
Review: Subnautica: Below Zero
Het in 2018 verschenen Subnautica werd goed onthaald, dus kon een vervolg niet uitblijven. Dat bracht ontwikkelaar Unknown Worlds Entertainment voor elkaar met Subnautica: Below Zero. Deze game ligt sinds mei in de winkelrekken, maar ik kon er pas onlangs mee aan de slag. Een beetje vertraging dus, maar laat me nu reeds verklappen dat Subnautica: Below Zero het wachten waard was. In Subnautica: Below Zero reis je twee jaar na de gebeurtenissen uit de eerste game terug naar oceaanplaneet 4546B om opnieuw op verkenning te gaan. Je kruipt in de huid van een vrouwelijke wetenschapper, Robin Ayou, die op zoek moet gaan naar aanwijzingen van een verdwenen onderzoeksteam. Net zoals in de eerste game ga je in Below Zero op verkenningstocht in...
PlayStation 5-bezitters kunnen AppleTV+ 6 maanden gratis uittesten
PlayStation heeft zonet op hun website bekendgemaakt dat iedere PlayStation 5-bezitter de streamingdienst AppleTV+ voor 6 maanden gratis kan uittesten. Je hebt enkel een PlayStation Network-account en Apple ID nodig om deze proefperiode aan te vatten. Vervolgens kan je genieten van onder meer Ted Lasso, See en Foundation. De catalogus wordt iedere maand aangevuld met Apple Original-films en -series. Deze aanbieding is geldig tot 22 juli 2022, waardoor je gerust dus even kan wachten op content die je meer aanspreekt. Wil je de proefperiode activeren, dan kan je voor meer informatie terecht op de website van PlayStation.
Chernobylite komt in september naar de consoles
Uitgever All in! Games heeft aan de hand van een trailer de releasedatum van de consoleversie van hun aankomende game Chernobylite bekendgemaakt. Vanaf 7 september zal de game speelbaar zijn op PlayStation 4 en Xbox One, de game verschijnt reeds voor pc op 28 juli. In deze trailer toont men hoe ontwikkelaar The Farm 51 er in is geslaagd de vervreemdingszone rond Tsjernobyl zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. De game gebruikt de kernramp van Tsjernobyl als insteek voor het verhaal. We volgen Igor, een voormalige werknemer van de kerncentrale, die de vermissing onderzoekt van zijn verloofde Tatyana. Hij zoekt reeds dertig jaar naar antwoorden en besluit dan maar terug te keren naar de vervreemdingszone rond de kerncentrale, maar al...
Filmreview: Old
M. Night Shyamalan kreeg van zijn dochter het stripverhaal Château de sable cadeau voor vaderdag. Omdat hij er zo onder de indruk van was kocht hij de rechten en krijgen wij nu zijn nieuwste langspeler geserveerd. Ik heb mijn huiswerk gedaan en heb voor mijn cinemabezoek de graphic novel gelezen. Of deze verfilming het bronmateriaal waardig is, kom je in onderstaande review te weten! Wie M. Night Shyamalan kent of een van zijn films heeft gezien weet dat de man gekend staat voor zijn serieuze plotwendingen net aan het einde van de films. Deze kunnen er ofwel voor zorgen dat de film een klassieker wordt, ofwel je je cinematicket in twee scheurt en je je geld wilt terugeisen bij de jobstudent aan de kassa. Hoe dan ook, het maakt de films...
Review: Shape of the World
Shape of the World verscheen reeds drie jaar geleden, maar krijgt nu ook zijn kans op de PlayStation 5. Het walking simulator-genre kent zijn voor- en tegenstanders, maar ik ging aan de slag met een open geest in de hoop verrast te worden en een onbekende parel te ontdekken. Het relaas van deze game heb ik neergepend in onderstaande review. Een leeg wit scherm overviel me bij de start van de game. Ik was een aantal seconden in de overtuiging dat ik naar een laadscherm zat te kijken tot ik in de verte een vlek zag die iets weg had van een deuropening. Ik wiebelde eens met mijn joysticks om zeker te zijn dat ik geen spoken zag en zette mijn weg verder. Ik speelde eerder al een walking simulator, dus ik wist dat ik op het vlak van...
Seriereview: His Dark Materials seizoen 2
Als kind wou ik vroeger altijd in Amerika wonen. Dat had op zich weinig te maken met de zoektocht naar een specifieke levensstandaard of omgeving, maar eerder met het feit dat ik als tiener nogal gebrainwashed werd door Amerikaanse televisieprogramma's. Niet dat we in België geen goeie series maken, maar geef toe, het ziet er toch allemaal iets indrukwekkender uit in Amerika. Een van de koplopers op dat vlak is voor mij altijd HBO geweest. Series als The Sopranos, Game of Thrones en The Wire staan met stip bovenaan mijn lijst van topseries. Ik was dan ook blij verrast dat we een exemplaar toegestuurd kregen van het tweede seizoen van HBO Original 'His Dark Materials'. Het eerste seizoen stond reeds op mijn watchlist, waardoor ik nu het...
Wedstrijd: Tour de France 2021 (PC)
Woensdag was al te zien hoe @Booka Shade op de allereerste Twitch-uitzending van BeyondGaming met Wout van Aert de ene overwinning na de andere wist binnen te halen. Naar aanleiding hiervan mogen we nog een exemplaar van Tour de France 2021 (PC) weggeven. Wil jij dus net als Booka Shade aan de slag met de toprenners van dit moment in een van de vele legendarische wielerwedstrijden? Waag dan je kans en doe mee aan deze wedstrijd.
Vijfde seizoen van Fall Guys: Ultimate Knockout start vandaag
Fall Guys: Ultimate Knockout is al van bij de release ontzettend populair. Dat het een game is die deel uitmaakte van het PlayStation Plus-abonnement heeft daar natuurlijk ook iets mee te maken. Om de spelers aan de game gekluisterd te houden, lanceert ontwikkelaar Mediatonic regelmatig nieuwe seizoenen. Vanaf vandaag kunnen spelers aan de slag gaan met het vijfde seizoen, dat volledig in het teken staat van de jungle. Daarnaast heeft Mediatonic ook een nieuwe trailer gepubliceerd waarin te zien is wat we van dit nieuwe seizoen mogen verwachten. Zo werden er zes nieuwe levels, time events en modi toegevoegd. Spelers zullen onder meer kikkers, neushoorns en vele andere kleurrijke wezens moeten ontwijken. Er zullen eveneens nieuwe...
Stinkende problemen in De Drekkies: Welkom in Stinkiestad
Stinkiestad zit in de problemen. Ze hebben er namelijk last van een gigantische stank! Max, de zoon van de burgemeester, hoopt het probleem te kunnen bestrijden met een zelf gemaakte machine. Ondertussen zoeken De Drekkies een nieuwe plek om te wonen. Deze kleine monstertjes zijn gek op vuilnis en eten er zelfs van! Max ziet al snel een opportuniteit en tracht De Drekkies in te schakelen voor het probleem van Stinkiestad. Dit was echter zonder rekening te houden met de vrouw van de burgemeester, die andere plannen heeft met de vuilnisbelt. Lukt het Max om De Drekkies van een nieuwe thuis te voorzien en het geurprobleem op te lossen? De Drekkies: Welkom in Stinkiestad (The Ogglies: Welcome to Smelliville) zou oorspronkelijk beschikbaar...
Seizoen 3 van Sex Education verschijnt in september
Netflix heeft een eerste teaser vrijgegeven om de start van het derde seizoen van Sex Education aan te kondigen. Vanaf 17 september zullen we opnieuw kunnen genieten van de fratsen van Otis en zijn medestudenten. Het lijkt alleszins een moeilijk schooljaar te worden, vermits de leiding van de school in handen komt van directrice Hope. Deze harde tante zal er alles aan doen om de reputatie van Moordale op te krikken. Daarom heeft ze een promotievideo opgenomen die ouders en studenten ervan moet overtuigen dat Moordale de perfecte plaats is om kennis op te doen en vervolgens een bloeiende carrière uit te bouwen. Het resultaat kan je bekijken in onderstaande trailer.
Terug
Bovenaan