BeyondGaming News

Darksiders III verschijnt eind volgende maand voor Nintendo Switch
De release van Darksiders III voor Nintendo Switch nadert met rasse schreden. Op 30 september is het eindelijk zover. Dan verschijnt de basisgame samen met twee DLC's (Keepers of the Void en The Crucible) voor de Switch-gamers. De adviesprijs hiervoor bedraagt 39,99 euro. Darksiders III is het langverwachte derde hoofdstuk in de alom bejubelde Darksiders franchise. Keer terug naar een apocalyptische Aarde in Darksiders III, een hack-n-slash action adventure game waarin je de rol van Fury aanneemt, om de zeven hoofdzonden te vinden en te elimineren. Fury, de meest onvoorspelbare en raadselachtige van de Vier Ruiters van de Apocalyps, moet nu zien te slagen waar velen hebben gefaald - de machten die nu de Aarde teisteren weer in...
Subaru Impreza steelt de show in WRC 10-trailer
Uitgever Nacon en ontwikkelingsstudio KT Racing presenteren met plezier een nieuwe gameplaytrailer voor WRC 10, de officiële videogame van het FIA World Rally Championship. Deze game is nu beschikbaar voor pre-orders voor pc, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5 en PlayStation 4. De nieuwe video toont de iconische Subaru Impreza WRC tijdens de 1997 Rallye Sanremo, toen Colin McRae één van de indrukwekkendste overwinningen in zijn carrière behaalde na het inhalen van de indrukwekkende Tommi Mäkinen en Carlos Sainz. Dit historische evenement komt in WRC 10 beschikbaar voor spelers die de Standard of de Deluxe versie van de game pre-orderden. Zo kun jij op de wegen van Sanremo ook een legende als Collin McRae worden! WRC 10...
Review: Samurai Warriors 5
Binnen het genre van hack and slash-actiespellen bestaat er een grote diversiteit, voor ieders smaak wat wils als het ware. Maar één bepaald subgenre is uitgegroeid tot een waar fenomeen op zich. Ik heb het hier uiteraard over de zogenaamde Musou-spellen. Wat ooit begon als een meer actievolle spin-off van Koei Tecmo’s turn-based strategy-serie Romance of the Three Kingdoms, kent nu varianten in alle geuren en kleuren. Denk maar aan spin-offs van populaire series zoals Zelda, Dragon Quest en Persona tot adaptaties van anime zoals One Piece en Berserk. Of zelfs andere ontwikkelaars die dit spelsysteem gebruik in hun eigen titels, zoals Marvelous deed met Fate/Extella: The Umbral Star of Tamsoft met Senran Kagura: Estival Versus. De...
Review: GRIME
Metroidvania's; moeilijk om in te beelden dat ze niet zo lang geleden relatief zeldzaam waren, deels omdat Nintendo en Konami op een gegeven moment zelf amper interesse toonden in officiële opvolgers. Vandaag de dag kon zo’n uitspraak niet verder van de waarheid verwijderd zijn, nu Castlevania: Anniversary Collection - met compilatie nr. 2 volgens geruchten in aantocht - op meerdere platformen bestaat, Nintendo na bijna twintig jaar eindelijk Metroid Dread voor de Switch onthulde én talloze kleinere developers het laatste decennium zelf een poging waagden. Een overvloed aan alternatieven, kort samengevat, met GRIME als een recente aanwinst voor het genre. Wijkt dit spel echter van de gebaande paden af voor een tikkeltje originaliteit...
Win Scarlet Nexus voor Xbox!
Af en toe hebben we iets weg te geven en deze keer is dat het spel Scarlet Nexus voor Xbox Series X en Xbox One. We hebben één exemplaar te geef en wat je moet doen is heel simpel. Ga naar onze Instagram-pagina, volg onze pagina, like het bericht en tag 1 vriend(in) die ook kans wil maken op deze game. De wedstrijd loopt tot 31/08, enkel op onze Instagrampagina en is uitsluitend voor Belgische deelnemers. Op 1/09 wordt de winnaar/winnares bekendgemaakt. Veel succes!
Bordspelreview: Paris
Parijs is al vaak het (hoofd)thema geweest voor een bordspel, maar nooit eerder - vermoed ik toch - nam een bordspeldesigner ons mee naar de stad in jaren 1900, gedurende de “Belle Epoque”, waar je als rijke vastgoedbelegger een aantal van de Parijse gebouwen probeert te kopen om winst te maken en investeringen te doen in de ontwikkeling en het onderhoud van enkele van deze monumenten. Met de fantastische gameopzet wist Michael Kiesling (bekend van Azul) en Wolfgang Kramer (El Grande) alvast onze aandacht te trekken. Was dit ook terecht? Een fantastische gameopzet is toch het minste wat je kunt zeggen van Paris, want bij het openen van de bijna twee kilogram wegende box wacht er je een ware puzzel om de zes wijken, samen met de zes...
Preview: Back 4 Blood
Beste BeyondGamers, de mensheid is in gevaar. Nee, we hebben het voor één keer niet over Covid-19, overstromingen of ontspoorde bosbranden, maar wel over zombies! Stel je maar eens voor: de stad waar je woont is overspoeld met zombies en jij hebt je samen met drie lotgenoten net op tijd veilig kunnen verschansen in een flatgebouw, vooraleer de wrede schepsels ook die locatie omsingelden. Allemaal willen ze een lekker stukje uit je hersenpan knabbelen en de enige uitweg ligt uiteraard helemaal aan de andere kant van de stad, op het dak van één of ander gebouw. Daar kan een helikopter jullie naar veilige oorden evacueren, maar eerst moet je daar heelhuids zien te geraken natuurlijk. Het scenario van een B-horror film uit de jaren ’80...
Review: Glyph
Puzzelgames zijn altijd wel mijn ding geweest, dus een review van Glyph schrijven vond ik helemaal niet erg. Al wist ik niet wat ik moest verwachten. Je speelt als een mechanische scarabeekever die meestal als een opgerolde bal door de levels walst. De wereld ontdekken en zorgen dat je het vervloekte zand niet raakt zijn twee van de belangrijkste dingen in deze puzzelgame. Zorgt Glyph dat je na 100 pogingen met plezier eindelijk dat level uitgespeeld krijgt? Kort gezegd: zeker wel! Het verhaal is duidelijk bijzaak en is dan ook erg dunnetjes vertelt. Tijdens de uitgebreide tutorial verschijnen er hints hoe je de woestijn kan doorkruisen, met daartussen losse stukjes tekst die een verhaal proberen te scheppen. Het voelt allemaal erg...
Review: Frostpunk Console Edition
De laatste tijd worden we regelmatig geconfronteerd met de grillen van de natuur; de recente wateroverlast, de droogte en de opwarming van de aarde tonen aan dat we altijd rekening moeten houden met de kracht van de natuur. In Frostpunk lever je een constante strijd tegen de koude waarbij de kans tot overleven met de dag slinkt. In deze city builder / survival game van 11 bit studios is het aan jou om je volk te leiden in deze deprimerende tijden. Frostpunk Console Edition kwam oorspronkelijk uit in 2019 voor de PlayStation 4 en kreeg goede reviews. In de loop der jaren kwamen enkele DLC’s uit en deze zijn nu gebundeld in een Complete Collection. DLC’s zijn afzonderlijk te koop of via de Season Pass, maar loont het de moeite? Winter...
Review: Alba: A Wildlife Adventure
Vorige week speelde ik met een klein meisje. Ik schat dat ze niet veel ouder dan twaalf a dertien jaar geweest moet zijn, maar een leeftijd vragen doe je niet. Ik genoot er een uurtje of twee van, tot ze besloot dat het genoeg was. Ik was onvoldaan, maar eens het voorbij is, is er niets meer aan te doen. Helaas, want er zat een stuk meer in. Van mij mocht het toch dubbel zo lang geduurd hebben. 'k Heb een fijne, korte periode beleefd en schrijf er dan ook graag over. Ik neem je graag mee in mijn review van Alba: A Wildlife Adventure. In Alba: A Wildlife Adventure kruip je virtueel in de huid van Alba. Zoals de inleiding doet vermoeden, is dat een jong meisje. En eentje met pit, zo blijkt. Zo reist ze met haar oma en opa naar een stadje...
Review: Metro Exodus Complete Edition
De Metro-reeks heeft in de loop van de jaren een stevige fanbase opgebouwd. Gebaseerd op de boeken van Dmitry Glukhovsky, bood ontwikkelaar 4A Games vooralsnog de speler een intens avontuur aan in de metrogangen van Moskou. Metro Exodus wijkt af van dit pad en laat de speler het prachtige Russische landschap doorkruisen. De game verscheen in 2019 reeds voor de current-gen consoles en pc, maar nu kunnen spelers aan de slag gaan met de Complete Edition. Deze brengt ons een versie die niet alleen geoptimaliseerd werd voor de next-gen consoles en pc, maar eveneens de twee uitbreidingen bevat die na de release werden uitgebracht. Of deze versie de moeite loont om aan te schaffen en de beste ervaring van Metro Exodus tot op heden biedt, kom...
Filmreview: Chaos Walking
In 2015 bracht Filip Peeters ons een film over wat mannen willen en dankzij Mel Gibson weten we al wat vrouwen denken. Nu neemt Doug Liman ons mee in de denkwereld van mannen. Niet echt natuurlijk, maar dit is de premisse waarmee Chaos Walking aan de slag gaat. In de film volgen we astronaute Viola Eade (Daisy Ridley) die crasht op een planeet waar elke gedachte van mannen hoorbaar én zichtbaar is. Eén van deze mannen is Todd Hewitt (Tom Holland) die haar onder zijn hoede neemt, want al snel wordt ze het doelwit van de nederzetting die alleen uit mannen bestaat. Doug Liman is niet bepaald een regisseur die ik hoog in het vaandel draag, maar in 2014 wist hij mij aangenaam te verrassen met de spectaculaire scifi actiefilm Edge of...
Review: Tribes of Midgard
Norsfell Games... Ik had er nog nooit van gehoord en geheel onlogisch is dat niet. Het spel dat ik in deze review bespreek is namelijk hun eerste. Daarachter schuilt met Gearbox wel een bijzonder grote uitgever. Een garantie op een goed spel is dat echter niet. Ik neem je graag mee naar Midgard en de strijd tegen allerhande Noords gespuis. Tribes of Midgard is een avonturengame met de Noordse mythologie als setting. Tevens kan je er ook nog het genre survival aan koppelen, want zonder te overleven kom je niet ver. Het toffe eraan is dat de game te spelen is in tal van combinaties. Zo kan je helemaal alleen aan de slag of kan je met maximaal tien spelers Midgard verkennen. Uiteraard werkt elk aantal daartussen ook. Helaas moest ik de...
Cinematische trailer voor Season 5 van Call of Duty
Volgende week donderdag is het weer zover, dan wordt een nieuw seizoen van Call of Duty Warzone en Call of Duty: Black Ops Cold War ingeluid. Zoals gewoonlijk mag je in dit nieuwe seizoen weer enkele nieuwigheden verwachten. In Verdansk schuilt er een spion onder de strijdende soldaten, wat ervoor zorgt dat er voor het eerst in de franchise een Double Agent-modus geïntroduceerd wordt. Ook nieuwe en klassieke Black Ops-mappen zullen hun opwachting maken. Uiteraard worden de fans van de Zombie-modi niet vergeten. Je vindt alle nieuwe content terug in onderstaande trailer en alle details vind je in de Call of Duty blog post.
Lady Gaga weet wat ze wil in House of Gucci-trailer
Universal Pictures heeft een allereerste trailer vrijgegeven van House of Gucci. Regisseur Ridley Scott wist voor dit misdaadbiopic een indrukwekkende cast samen te stellen. Lady Gaga (A Star Is Born), Adam Driver (Star Wars), Jared Leto (Dallas Buyers Club), Jeremy Irons (Reversal of Fortune), Salma Hayek (Frida) en Al Pacino (The Godfather) spelen mee in een verhaal dat geïnspireerd is op de schokkende gebeurtenissen rond de familie van het bekende Italiaanse modehuis Gucci. De film zal vanaf 24 november in de zalen te zien zijn. Het echte verhaal achter House of Gucci draait rond Maurizio Gucci (Adam Driver) en diens vrouw Patrizia Reggiani (Lady Gaga). Zij werd veroordeeld voor het plannen van de moord op haar man omdat hij haar...
Lady Hellbender steelt de show in Marvel's Guardians of the Galaxy-trailer
Eidos-Montréals cinematics and animation director deelt onverwacht inzicht over een van de indrukwekkendste personages in nieuwe video van Marvel's Guardians of the Galaxy. Na de wereldwijde onthulling van Marvel's Guardians of the Galaxy op de E3 van afgelopen juni, heeft Eidos-Montréal een nieuwe gameplayvideo uitgebracht waarin Star-Lord en de Guardians aan hun onderhandelingen beginnen met Lady Hellbender: leider van de Hellraisers, koningin van Seknarf Nine en berucht monsterverzamelaar. Tijdens deze bijzondere situatie kunnen spelers zelf kiezen welk ‘zeldzaam monster’ ze willen verkopen: Groot of Rocket. Het is het begin van een reeks aangrijpende gebeurtenissen die onze groep misfits op een wilde rit door de kosmos stuurt om...
Riders Republic krijgt eind deze maand een bèta
Riders Republic krijgt eind deze maand een bèta, deze is beschikbaar van 23 tot en met 25 augustus voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X | S, Xbox One en pc via Ubisoft Connect en de Epic Games Launcher. Spelers registreren zich voor de Beta van Riders Republic via ridersrepublic.com/beta. De Riders Republic-bèta geeft spelers een voorproefje van drie carrières: Bike Races, Snow Tricks en Air Sports (rocket wing en wingsuit). Verder nemen spelers deel aan verschillende multiplayermodi, waaronder: Mass Races: Hoe gekker, hoe beter in deze epische multisportieve races met meer dan 50 spelers*. Elk uur verschijnen er willekeurig nieuwe races op de map, waardoor spelers goed moeten opletten om hun positie te behouden en...
Terug
Bovenaan